آی دیوایس ها

همه آنچه باید درباره ایرپادز پرو سری ۲ بدانید

همه آنچه باید درباره ایرپادز پرو سری ۲ بدانید

ایرپادز پرو سری ۲ در مقایسه با نسل پیشین خود برتریی‌هایی دارد، اما این برتری‌ها تا چه اندازه است و آیا ارزش آپگرید یا حتی خرید را دارد؟ در این مقاله جامع قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم.

زمانی که نسخه اصلی ایرپاد از سوی اپل معرفی شد، همه آن را محصولی جادویی می‌دانستند که می‌توانست تجربه گوش دادن به موسیقی را تغییر دهد. اما ایرپادز پرو آمد و این تجربه را با زبان طراحی جدید و قابلیت Noise Cancellation چندین قدم بهتر کرد.

حالا پس از چند سال، شاهد عرضه نسل دوم این محصول، یعنی AirPods Pro 2 هستیم که برخی قابلیت‌های کلیدی آن تقویت شده و امکانات جدیدی نیز به آن اضافه شده است. کیفیت صدا بهتر شده، قابلیت حذف نویز فعال نسبت به قبل دو برابر بهتر عمل می‌کند و افرادی که از ویژگی Transparency Mode استفاده می‌کنند، مسلما تجربه بسیار بهتری خواهند داشت.

البته ظاهر این محصول آنچنان که باید و شاید تغییر پیدا نکرده و چیز جدیدی نیست. بسیاری از افراد زمانی که نسل اول و دوم این هدفون بی سیم کنار یکدیگر قرار گیرند، احتمالا در تشخیص دچار مشکل خواهند شد.

ایرپادز پرو سری ۲

ایرپادز پرو سری ۲

مسیر طولانی رسیدن به ایرپادز پرو سری ۲

ایرپادزهای اپل برای آپگرید شدن، نسبت به محصولات دیگر تقریبا باید مدت زمان بیشتری را در صف باقی بمانند. این موضوع باعث می‌شود تا یک تقاضای مصنوعی میان کاربران شکل گیرد، چرا که همه افراد علاقمند به تکنولوژی به دنبال محصولی با قابلیت‌های جدید و دوام باتری بهتر هستند.

بسیاری از کاربران، از زمان عرضه ایرپاد پرو در اکتبر ۲۰۱۹، آن را تهیه و به صورت روزانه مشغول استفاده از آن هستند. حالا نسل دوم این محصول از راه رسیده و آن‌ها دقیقا چیزی هستند که علاقمندان به دنبال آن بوده‌اند. می‌توان گفت تقریبا کلیه امکانات و ویژگی‌ها نسبت به مدل پیشین تقویت پیدا کرده است، اما متأسفانه زبان طراحی آن‌ها با یکدیگر تقریبا مشترک است.

کیفیت صدا و چیپ H2

ایرپادز پرو ۲ به درایور صوتی و آمپلی‌فایر اختصاصی جدیدی مجهز شده است. این دو قطعه به همراه سیستم پردازشی صوتی پیشرفته که به واسطه چیپ H2 امکان‌پذیر شده، باعث می‌شود تا صدای با کیفیت‌تری به گوش شما برسد.

ایرپاد پرو ۲ در کنار آیفون

ایرپاد پرو ۲ در کنار آیفون

بروزرسانی کیفیت صدا در همان نگاه اول کاملا مشخص بوده و نت‌های بیس که با فرکانس پایین اجرا می‌شوند، نسبت به گذشته بیشتر حس می‌شوند و کیفیت صدا کاملا واضح و شفاف است.

چیپ H2 مسئولیت همه چیز از مدیریت باتری تا قابلیت Spatial Audio را بر عهده دارد. بهبود قابلیت حذف نویز فعال و حالت Adaptive Transparency هم به لطف همین چیپ انجام شده است.

Adaptive EQ می‌تواند از اطلاعاتی مانند میکروفون داخلی برای کنترل صدای در حال پخش استفاده کند، به این ترتیب صدایی که به گوش شما می‌رسد کاملا طبیعی خواهد بود. پردازنده بهتر باعث شده تا این الگوریتم روند پردازشی بهتری را طی کند.

ایرپادها خارج از کیس شارژ

ایرپادها خارج از کیس شارژ

نوع و حالت گوش شما توسط ایرپادز پرو ۲ شناسایی شده و روی حالت Personalized Spatial Audio تأثیر می‌گذارد. سنسور TrueDepth آیفون اجازه می‌دهد تا کاربران بتوانند حالت گوش خود را اسکن کرده و آن را روی تمام دیوایس‌های خود سینک کنند. این ویژگی برای تمامی ایرپادزهایی که از Spatial Audio استفاده می‌کنند در دسترس بوده و تنها به AirPods Pro 2 محدود نمی‌شود.

سیستم حذف نویز فعال (Active Noise Cancellation)

هنگام استفاده از ایرپاد پرو و قرار دادن سَری سیلیکونی مناسب، حفره گوش شما به صورت کامل بسته می‌شود. با استفاده از چند میکروفون و هماهنگی میان آن‌ها، شما می‌توانید صدای بیرون را همزمان بشنوید، یا آن را به صورت کامل از بین ببرید.

اپل نام این قابلیت را Active Noise Cancellation گذاشته است که مجددا طبق اعلام کوپرتینویی‌ها، تقریبا به میزان دو برابر بهبود یافته است. ANC به معنای حذف صدای بیرون، مخصوصا صداهای بلند مانند اتوبوس یا هواپیما است.

اقلام درون جعبه ایرپاد پرو ۲

اقلام درون جعبه ایرپاد پرو ۲

مسئولان وب سایت Apple Insider این ویژگی را روی ماشین‌آلات و خودروهای پر سروصدا تست کرده‌اند. تقریبا می‌توان گفت که صدا به صورت کامل حذف شده و اثری از آن به داخل گوش شما راه پیدا نمی‌کند.

مانند نسخه اصلی ایرپاد پرو، قرار نیست تمام صداها به صورت نامحدود به گوش شما راه پیدا نکند. هر صدایی که پایین‌تر از فرکانس‌های خاص مانند موتور اتوبوس باشد، قابل شنیدن نخواهد بود، اما صداهای دیگر مانند صدای افراد، تلویزیون و صداهای حیوانات از سپر حذف نویز عبور کرده و به گوش شما می‌رسد.

این صداها از فرکانس‌های متعددی برخوردار بوده و نرم افزاری که به منظور تشخیص آن‌ها طراحی شده، به سختی می‌تواند آن‌ها را تشخیص دهد. اما با این وجود این صداها شدت‌شان کم بوده و حواس شما را پرت نخواهند کرد. اگر در حال گوش دادن به موزیک با هر میزان صدایی باشید، ANC به اندازه‌ای خوب است که تقریبا تمام صداهای اطراف شما را گرفته و تنها صدای موزیک به گوش شما خواهد رسید.

ایرپادز پرو سری ۲ درون گوش

ایرپادز پرو سری ۲ درون گوش

این که چنین قابلیت به گفته اپل دو برابر بهبود پیدا کرده است، به آسانی قابل تست و تشخیص نیست. تنها می‌توانیم بگوییم که نسبت به نسخه قبلی، بهبودهایی رخ داده و حذف نویز با سرعت بیشتری انجام می‌شود. میزان بهتر بودن آن قابل اندازه‌گیری نیست.

سَری های سیلیکونی (Ear Tips)

برای آن که به بهترین نتیجه برای استفاده از قابلیت ANC برسید، باید سَری متناسب با گوشی خود را از میان سه سایز در نظر گرفته شده انتخاب کنید.

برای این که بدانید کدام سایز برای شما مناسب است، ضمن اتصال ایرپاد به آيفون، وارد اپلیکیشن Settings شوید. روی منوی AirPods Pro در بالای این صفحه ضربه بزنید. حالا صفحه را به پایین هدایت کرده و Ear Tip Fit Test را انتخاب کنید.

در حالی که سَری‌های سیلیکونی پیشین با نسل جدید این هدفون بی‌سیم همخوانی دارد، اما اپل می‌گوید که آن‌ها با یکدیگر سازگار نیستند! گزینه‌های جدید نسبت به مدل‌های قبل از مش‌های نازک‌تری ساخته شده است. برای دستیابی به بهترین نتیجه، اپل می‌گوید از سَری‌های مناسب هر سری استفاده کنید.

ایرپادها در کنار کیس شارژ

ایرپادها در کنار کیس شارژ

قابلیت Adaptive Transparency در ایرپاد پرو ۲

ویژگی Transparency به صورت کلی نقطه مقابل ANC است. به این ترتیب صدای بیرون از طریق میکروفون‌ها به داخل گوش شما هدایت می‌شود. این قابلیت از آن جا که ایرپادز پرو سری ۲ تقریبا قسمت اعظم صدای اطراف را از بین می‌برد، می‌تواند در برخی شرایط برای شما مفید باشد. 

از تأثیر Transparency Mode می‌توان با عنوان شنوایی تقویت‌شده یاد کرد. از آن جا که اسپیکر ایرپاد صدای بیرون را به داخل گوش شما هدایت می‌کند، ممکن است برخی اصوات بلندتر از حالت عادی به گوش شما برسد. ممکن است چنین قابلیتی برای کاربران جدید عجیب باشد، اما به راحتی با آن کنار خواهید آمد.

اپل این ویژگی را با حالت Adaptive Transparency وارد مرحله دیگری کرده است. به جای این که به تمامی صداها اجازه ورود بدهد، حالا با تحلیل محیط اطراف، صداها با فرکانس خاص را به سمت حفره گوش شما هدایت می‌کند.

تنظیمات ایرپادها

تنظیمات ایرپادها

صدای چه چه پرندگان، صحبت افراد و یا حتی صدای ماشین‌هایی که در حال تردد هستند کماکان شنیده خواهد شد، اما اگر موتور اتوبوس یا صدای فوق‌العاده گوش خراش در اطرافتان وجود داشته باشد، از طریق این سیستم شناسایی و تا حد ممکن کم خواهد شد؛ ولی همچنان به جهت موارد مربوط به ایمنی و سلامت، صدای محیط را همچنان خواهید شنید، اما صدای آن به قدری کم است که آسیبی به گوش‌های‌تان وارد نخواهد کرد.

قابلیت Adaptive Transparency در ایرپادز پرو سری ۲ قادر است صدای محیط را تا ۴۸ هزار بار در ثانیه (چقدر خوبن این مهندسای اپل!) آنالیز کند؛ به این ترتیب به محض تولید یک صدای فوق‌العاده زیاد یا گوش‌خراش، این هدفون بی‌سیم آن را شناسایی و تا حد ممکن اثر آن را کم می‌کند تا با کمترین فرکانس صوتی ممکن به گوش شما برسد.

این ویژگی برای راه‌اندازی به مجموعه‌ای از شرایط خاص نیاز دارد. به این ترتیب تا زمانی که کاربر به دنبال آن نباشد، نمی‌تواند متوجه رخ دادن این اتفاق شود.

مسئولان وب سایت Apple Insider این ویژگی را به مرحله آزمایش رسانده و متوجه شدند که کارش را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. صداهای اطراف شما توسط حالت ANC تقریبا مسدود شده و به کمک Adaptive Transparency هم فرکانس آن‌ها تا حد ممکن پایین می‌آید، اما همچنان صدای اطراف خود را به صورت واضح خواهید شنید.

عکس حالت Transparency

عکس حالت Transparency

به گفته اپل، این ویژگی قادر است صداهای زیاد مانند ماشین آلات سنگین را کاهش دهد، به این ترتیب کاربران حتی در صورت رد شدن از کنار آن‌ها، به هیچ عنوان صدای زیادی را تحمل نخواهند کرد. همان طور که اشاره شد، خبری از مسدود شدن کامل صدا در کار نیست و تنها شدت آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

به نظر می‌رسد که این موضوع به آن‌چه قبلا به عنوان شنوایی تقویت‌شده توضیح دادیم، مربوط می‌شود؛ جایی که بدون ایرپادز پرو که در گوش شما قرار می‌گیرد، صداهای متفاوتی را خواهید شنید. چیپ H2 نویز خارجی را دریافت کرده و زمانی که قصد ورود به حفره گوش شما را داشته باشد، آن را مجددا میکس کرده تا صداهای خوب بلند و واضح بوده و صداهای بد هم با حالت خفگی بسیار زیاد شنیده خواهد شد.

این قابلیت جذاب زمانی که با دوچرخه از منزل خارج می‌شوید و حالت Adaptive Transparency در وضعیت فعال قرار دارد، کاربرد خود را نشان می‌دهد. صدای موزیک در حال پخش در مرکز توجه بوده و صدای آدم‌های اطراف به آرامی وارد سیستم شنوایی شما شده و به شما اطلاع می‌دهد که آن‌ها در اطراف‌تان حضور دارند. به این ترتیب به عنوان مثال اگر یک ماشین از کنار شما قصد عبور داشته باشد، صدایش را خواهید شنید و به این شکل، اتفاق ناگواری برای شما رخ نخواهد داد.

نمایی ایرپادز پرو ۲ خارج از جعبه

نمایی ایرپادز پرو ۲ خارج از جعبه

کنترلر های فیزیکی روی ایرپاد ها

احتمالا یکی از دلایل نگه داشتن زبان طراحی اولیه، اضافه شدن جسچرهای لمسی است. به این ترتیب شما می‌توانید با سوایپ کردن روی دنباله‌ها، میزان صدای در حال پخش را کم یا زیاد کنید.

البته احتمالا کمی طول خواهد کشید تا با ساز و کار این سیستم آشنا شوید، چرا که به راحتی کار با دکمه Digital Crown اپل واچ نیست.

برای بهتر شدن تجربه کاربری، کافی است از انگشت شصت خود به عنوان تکیه‌گاه استفاده کنید و سپس انگشت اشاره را به سمت بالا یا پایین برای افزایش یا کاهش صدا حرکت دهید. یک صدای کوچکی درون گوش خود خواهید شنید و به این ترتیب می‌توانید مطمئن شوید که جسچر در نظر گرفته شده را به درستی انجام داده‌اید.

کیس شارژ جدید ایرپاد پرو سری ۲

کیس شارژ جدید ایرپاد پرو سری ۲

جسچرهای اصلی همچنان به قوت خود باقی مانده و پاسخگوی نیازهای شما هستند. به این ترتیب با یک بار فشار دادن محل مربوطه می‌توانید موزیک در حال پخش را متوقف یا مجددا پخش کنید و با نگه داشتن آن، بین حالت حذف نویز یا Transparency سوییچ کنید.

بلوتوث ۵.۳ و پتانسیل استفاده از سیستم Lossless در AirPod Pro 2

اپل در آیفون ۱۴، اپل واچ سری ۸، اپل واچ الترا و ایرپادز پرو سری ۲ از کدک‌های جدید بلوتوث استفاده کرد. به این ترتیب بلوتوث ۵.۳ را می‌توان آپدیتی دانست که روی سهولت ارتباط و بهینه شدن مصرف انرژی تمرکز کرده است.

هنگام انتشار رسمی نسخه ۵.۳ بلوتوث متأسفانه اشاره‌ای به تغییرات پهنای باند و هر موضوعی که روی کیفیت صدا تأثیر می‌گذارد، نشد. اما شرکت کوالکام که به عنوان سازنده چیپست فعالیت می‌کند، یک کدک اختصاصی در حوزه لاسلس را به همراه نسخه ۵.۳ بلوتوث ارائه کرد.

اپل هنگام معرفی ایرپادز پرو سری ۲ اشاره‌ای به پشتیبانی از سیستم لاسلس نکرد و به این ترتیب روی این گزینه حساب نکنید؛ اما ممکن است مهندسان اپل در تدارک یک کدک جدید در این زمینه باشند که مناسب چیپ H2 و بلوتوث نسخه ۵.۳ باشد.

نمایی از کیس شارژ و ایرپادها

نمایی از کیس شارژ و ایرپادها

در بررسی‌ها مشخص شده است که کیفیت صدا در این محصول حتی بدون سیستم لاسلس به وضوح ارتقاء پیدا کرده است و متخصصان در این حوزه، به دنبال راه حلی که اپل برای آن در نظر گرفته، هستند. در حالی که کیفیت صدا بهبود چشمگیری داشته است، اما مشخص نیست که پهنای باند و حافظه بیشتر و افزایش ظرفیت باتری، ارزش ارتقاء از نسخه پیشین را دارد یا خیر.

طراحی نه چندان جدید در ایرپاد پرو ۲

اگر نسل اول و دوم این محصول را در کنار یکدیگر قرار دهید، تشخیص آن‌ها برای‌تان کاملا سخت خواهد شد. طراحان اپل در این زمینه تغییر آنچنان محسوسی را ایجاد نکرده‌اند.

پیش از معرفی رسمی، بسیاری از شایعات بر این باور بودند که سری دوم ایرپادز پرو دیگر دنباله‌ای نخواهد داشت و ظاهر آن به لوبیا، چیزی مانند گلکسی بادز‌های سامسونگ شباهت پیدا خواهد کرد؛ اما چنین اتفاقی به هیچ عنوان روی نداد و اپل همان طراحی سال گذشته را مجددا تکرار کرد.

به گفته تیم کوک، ایرپادز پرو یکی از مهم‌ترین محصولات اپل در حوزه فروش به حساب می‌آید و اعمال تغییر روی زبان طراحی،‌ می‌تواند صدمه مهلکی به فروش آن وارد کند.

زبان طراحی ایرپادز پرو سری ۲

زبان طراحی ایرپادز پرو سری ۲

ایرپادزها در حال حاضر به راحتی قابل تشخیص بوده و به محبوبیت قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کرده‌اند. به این ترتیب اپل قصد دارد روی این موج محبوبیت تا حد ممکن سوار بوده و اختلالی در این حوزه ایجاد نکند. البته این که دست کم رنگ‌بندی بیشتر یا حداقل رنگ مشکی به این محصول اضافه نمی‌شود، واقعا جای سوال است!

با وجود تکراری بودن زبان طراحی، اما قسمت اعظم دنباله ایرپاد به باتری اختصاص پیدا کرده و جسچرهای جدیدی هم برای این قسمت تعریف شده است. سبک طراحی این محصول همچنین به گونه‌ای است که شما می‌توانید به راحتی آن را درون گوش قرار داده یا از گوش خارج کنید.

کیس شارژ آپگرید شده

در حالی که خود ایرپادها شباهت زیادی به نسل پیشین خود دارند، اما تغییراتی روی کیس شارژ اعمال شده است که هنگام قرارگیری در کنار نسل پیشین، این تغییرات را به وضوح متوجه خواهید شد.

ظاهر مستطیلی با لبه‌های دارای انحنا همچنان به قوت خود باقی است، اما حفره‌ای برای اسپیکر و حفره دیگری برای افرادی که مایل هستند کیس شارژ را به همراه بندهای زینتی استفاده کنند، در نظر گرفته شده است.

نمایی نزدیک از محفظه جدید برای اضافه کردن بند

نمایی نزدیک از محفظه جدید برای اضافه کردن بند

بسیاری از کاربران همواره برای ایرپادهای خود به دنبال کیسی هستند که حفره‌ای برای اضافه کردن بند و آویزان کردن آن روی آن تعبیه شده باشد. مهندسان اپل با علم به این موضوع، چنین حفره‌ای را روی بدنه کیس شارژ ایرپادز پرو سری ۲ ایجاد کرده‌اند که این نیاز کاربران را به خوبی رفع و رجوع می‌کند.

کیس شارژ این محصول به کمک درگاه لایتنینگ، تکنولوژی مگ سیف و از این پس، به کمک شارژر اپل واچ هم شارژ خواهد شد. این تنوع در نحوه شارژ به همراه برخورداری از فناوری Qi charging به شما این امکان را می دهد که هر زمان که اراده کنید، بتوانید کیس این محصول را شارژ کنید.

حفره‌های مربوط به اسپیکر از دو نظر کاربرد خواهد داشت؛ اول این که هنگامی که آن را جایی گم کردید، از طریق اپلیکیشن Find My و پخش صدا، می‌توانید آن را پیدا کنید و از سوی دیگر و به عنوان حالت دوم، باید به پخش صدا هنگام اتصال آن به شارژر اشاره کنیم.

کیس شارژ روی شارژ اپل واچ

کیس شارژ روی شارژ اپل واچ

شما اگر از سیری بخواهید که ایرپادز پرو شما را پیدا کند و این دیوایس در اطراف شما باشد، صدای پخش شده را از طریق این اسپیکر خواهید شنید. این دستور از طریق هوم پاد هم قابل اجرا خواهد بود.

اپلیکیشن Find My و ایرپاد پرو سری ۲

اپل قابلیت Find My را به کیس شارژ این محصول هم اضافه کرده است. محفظه اسپیکر و چیپ U1 با همکاری یکدیگر، می‌توانند هنگام گم شدن کمک شایان توجهی به شما کنند.

چیپ U1 دقیقا همان چیپی است که در ایرتگ مورد استفاده قرار گرفته و به آیفون اجازه می‌دهد تا به کمک شبکه فایند مای اپل، این دیوایس در صورت گم شدن پیدا شود. زمانی که شما وارد پروسه پیدا کردن شوید، یک فلش روی صفحه ظاهر شده و با مسیریابی و نمایش فلش جهت‌دار، به شما کمک می‌کند تا دستگاه مورد نظر را پیدا کنید.

اپلیکیشن Find My

اپلیکیشن Find My

اگر کیس شارژ ایرپاد درون حرفه‌های مبل یا قسمتی از ماشین فرو رفته باشد، قدم‌های انتهایی کمک شایان توجهی به شما خواهد کرد. اما حفره‌های اسپیکر با پخش صدا، می‌توانند بهتر شما را برای یافتن‌شان راهنمایی کنند.

هر دو این قابلیت‌ها جدید و مورد نیاز بوده‌اند. تا پیش از این، برخی از سازندگان لوازم جانبی اقدام به تعبیه محلی برای قرارگیری ایرتگ می‌کردند که چنین پروسه‌ای را برای کاربران فراهم کنند.

عمر مفید باتری در AirPods Pro 2

اپل به کاربران خود قول داده است که ۶ ساعت با هر ایرپاد و ۳۰ ساعت همراه با کیس شارژ می‌توانند از این محصول استفاده کنند. این موضوع در شرایطی که میزان صدا روی ۵۰ درصد و ANC نیز فعال باشد، رخ خواهد داد.

قابلیت صدای فضایی (Spatial Audio) به همراه قابل تشخیص سر می‌تواند این مدت زمان را کاهش دهد. اگر این تنظیمات فعال باشند، به گفته اپل هر کدام از ایرپادها ۵.۵ ساعت شارژدهی خواهند داشت.

ایرپادها خارج از کیس شارژ

ایرپادها خارج از کیس شارژ

اگر از این محصول به صورت مناسب استفاده کنید،‌ کم پیش می‌آید که با صدای افت شارژ روبرو شوید. پس اگر قصد استفاده از ایرپادها را نداشتید، آن‌ها را حتما درون کیس شارژ قرار دهید تا هر زمان که اراده کردید، با بالاترین شارژ ممکن در اختیار شما باشند.

فرصت های از دست رفته …

ما در این مطلب شرح دادیم که چرا اپل تغییری در زبان طراحی این هدفون بی‌سیم ایجاد نکرده است. البته، اپل می‌تواند با اضافه کردن رنگ‌بندی جدید، مخاطبان جدیدی را برای این محصول به سمت خود جذب کند.

همان طور که مستحضر هستید، سایر محصولات اپل از رنگ بندی متنوعی برخوردار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به ایرپاد مکس اشاره کرد.

به نظر می‌رسد که اپل قصد داشته تا میراث ایربادهای خود را همچنان حفظ کرده و به همین دلیل هم آن‌ها از رنگ سفید همچنان برای این محصول استفاده می‌کنند.

البته به عنوان بزرگ‌ترین اشتباه، باید به درگاه لایتنینگ اشاره کنیم. بسیاری از محصولات اپل در حال حاضر به سمت درگاه USB-C کوچ کرده‌اند و ایرپاد و آیفون، همچنان با همان روند سابق به کار خود ادامه می‌دهند.

ایرپادز پرو ۲ از نمای نزدیک

ایرپادز پرو ۲ از نمای نزدیک

همان طور که می‌دانید، اپل زیاد روی آپگرید هر ساله ایرپادها حساسیت نشان نمی‌دهد و به این ترتیب دست کم تا یک یا دو سال آینده، شاهد چنین تغییری نخواهیم بود. البته ممکن است کوپرتینویی‌ها طبق یک حرکت نمادین، تنها اقدام به عرضه کیس شارژ این محصول با درگاه USB-C در سال آینده کنند که البته این موضوع احتمالا مستلزم افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری خواهد بود.

درگاه لایتنینگ البته آنچنان که باید و شاید بد نیست؛ چرا که تا به حال از این درگاه روی ایرپاد پرو استفاده می‌شد و از این پس، نسل دوم این محصول نیز از آن برخوردار خواهد بود. همچنین همان طور که گفته شد، سه روش مختلف برای شارژ کیس این هدفون بی‌سیم وجود دارد که در صورت تمایل، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

آیا باید ایرپادز پرو سری ۲ را خریداری کنیم؟

مانند سایر محصولات، پاسخ به این سوال آسان است. اگر به محصولات جدید علاقمند هستید، بله باید AirPods Pro 2 را بخرید. در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مطلب مقایسه ایرپاد پرو ۲ با ایرپاد پرو ۱ و سری ۳ و ۲ ایرپادز را مطالعه کنید.

تنظیمات ایرپادها

تنظیمات ایرپادها

افرادی که از محصولات اپل و خصوصا آیفون استفاده می‌کنند، خرید این محصول برای آن‌ها در اولویت خواهد بود. این پدیده که ایرپادها به سادگی از داخل گوش به بیرون افتاده و به آسانی گم می‌شوند را به دست فراموشی بسپارید.

البته ایرپادز پرو ۲ به هیچ عنوان محصول کاملی نبوده و مسلما ایراداتی مانند نبود درگاه USB-C را با خود یدک می‌کشد. اما از بهبود قابلیت ANC و کیفیت صدا به هیچ عنوان نباید گذشت.

در حال حاضر، این ایرپاد بهترین هدفون بی‌سیمی است که علاقمندان به محصولات اپل می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند. طبق سنت دیرینه، اپل احتمالا دو یا سه سال آینده اقدام به معرفی نسخه بعدی آن خواهد کرد و این فاصله زمانی، فرصت خوبی برای خرید به حساب می‌آید.

تنظیمات ایرپادها

تنظیمات ایرپادها

نقاط قوت ایرپادز پرو سری ۲

  • کیفیت صدای بهتر
  • ۶ ساعت عمر مفید هر کدام از ایرپادها
  • بهبود قابلیت ANC و Adaptive Transparency
  • چیپ U1 و برخورداری از اسپیکر
  • اضافه شدن جسچرهای جدید برای کنترل صدا

نقاط ضعف ایرپاد پرو ۲

  • زبان طراحی تکراری
  • باقی ماندن درگاه لایتنینگ
  • اضافه نشدن رنگ جدید و باقی ماندن یک اولویت (رنگ سفید)
  • کم ارزش بودن محفظه جدید اضافه شده به کیس شارژ برای استفاده از بند
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 12 =