شرکت و مدیران اپل

شکسته شدن بی‌همتایی اپل پس از ۲۰ سال به عنوان رتبه اول رضایت مشتریان آمریکا

شکسته شدن بی‌همتایی اپل پس از ۲۰ سال به عنوان رتبه اول رضایت مشتریان آمریکا

بعد از انجام تحقیقات در سال 2023، شاخص رضایت مشتری آمریکا یا ACSI در زمینه الکترونیک و لوازم خانگی منتشر شده است. پس از اینکه اپل برای 20 سال متوالی تنها برنده رده رایانه‌های شخصی بود، امسال رقیب خود را شکست داد و به اجبار به تساوی رسید. رایانه‌های شخصی شامل رایانه‌های رومیزی، لپ تاپ و تبلت است. در 28 شهریور سال 1402 گزارش جدیدی بر اساس بیش‌تر از 14000 پاسخ دهنده به‌صورت تصادفی، از ژوئیه 2022 تا ژوئن 2023 منتشر شد. در سال جاری، آیپد و مک اپل با امتیاز 83 نسبت به میانگین رایانه شخصی با امتیاز 80 به اندازه 3 امتیاز بالاتر بود. اپل با امتیاز 83، نسبت به سال گذشته یک امتیاز بیش‌تر به دست آورد.

اپل برای رضایت مشتری تاج و تخت خود را از دست می دهد

لوگوی اپل

لوگوی اپل

با این حال برای اولین بار در دو دهه گذشته، سامسونگ در این تحقیقات نسبت به سال گذشته یک جهش دو امتیازی داشت و در کنار اپل رتبه اول را کسب کرد. در تحقیقات ACSI، سامسونگ با افزایش 2 درصدی و اپل با افزایش 1 درصدی تغییرات در جایگاه اول قرار گرفتند. از سال 2003 تاکنون، این اولین سالی است که اپل به تنهایی در رتبه نخست قرار ندارد. به طور کلی برند سامسونگ در ساخت تبلت‌های خود (گلکسی تب) قوی عمل کرده و این عملکرد قوی، رضایت مشتریان را در پی دارد. به طور کلی میزان رضایت از تبلت‌ها کاهش یافته و با این حال، سامسونگ پیشرفت 6 درصدی داشته و 85 امتیاز کسب کرده است. dell و acer به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

نتایج کلی به‌صورت زیر است:

اما کدام دستگاه‌ها امتیاز بالاتری گرفتند؟ به طور کلی رایانه‌های رومیزی با امتیاز 84، بهترین امتیاز کلی را به دست آوردند. لپ‌تاپ‌ها با 80 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفتند. تبلت‌ها با میانگین امتیاز 76 کم‌ترین امتیاز را کسب کردند.

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که چگونه تمام معیارها روی امتیاز کلی تاثیر می‌گذارند، در ادامه شما را با 10 ویژگی رایانه‌های شخصی که در تحقیقات ACSI مورد بررسی قرار گرفته، آشنا می‌کنیم.

در اینجا نحوه رتبه‌بندی این دسته‌ها برای تقسیم به انواع دسکتاپ، لپ تاپ و تبلت آمده است:

شرکت اپل، سخت‌افزار و نرم‌افزار تنظیم شده مورد نیاز برای دهه‌ها و آنچه را کاربران به عنوان بهترین تجربه رایانه‌های شخصی می دانستند در مک و آیپد ارائه کرده است. اکنون با توجه به بیش از 14000 کاربری که به این تحقیقات پاسخ دادند، کاربران سامسونگ و Apple تجربه یکسانی دارند.

اپل اغلب رضایت مشتریان برای سخت‌افزار خود را از میان 451 تحقیقات انجام شده حدود 98 یا 99 درصد ذکر می‌کند. با این حال مطالعاتی مانند ACSI در نتایج خود واقع بینانه‌تر از مطالعاتی هستند که تقریبا رضایت 100 درصدی را نشان می‌دهند.

سخن پایانی

در این مطلب توضیح دادیم که چطور ممکن شده اپل به تنهایی در جایگاه نخست قرار نگیرد. در واقع شکسته شدن بی‌همتایی اپل بعد از 20 سال رخ داده است. آیا آیفون واقعا می‌تواند 99 درصد رضایت مشتریان را داشته باشد؟ شما چه فکر می‌کنید؟ آیا به نظر شما، سامسونگ در زمینه کامپیوتر و تبلت با اپل در جایگاه اول قرار می‌گیرد؟ یا آیا اپل همچنان بهترین تجربه رایانه شخصی را دارد؟ نظرات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. در انتها نیز پیشنهاد می‌کنیم مطلب آیا اپ استور مونوپلی است؟ را بخوانید تا با سیاست‌های اپل بیشتر آشنا شوید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره غزل لالوند

و در آغاز کلمه بود و کلمه... سالهاست می‌نویسم؛ کلمات را بهم می‌چسبانم تا جمله‌ای شکل بگیرد، که خوشایند و راهگشای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =