آموزش و ترفند

۱۵ ترفند و ویژگی مخفی در ایرپادز پرو که نمیدانستید!

۱۵ ترفند و ویژگی مخفی در ایرپادز پرو که نمیدانستید!

ایرپادز پرو که حدود سه ماه هست اپل آنرا معرفی کرده همانطور که از نامش مشخص است نسخه قدرتمند تر ایرپادز های معمولی هست با قابلیت های حذف نویز بهبود یافته، مقاومت در برابر آب، کیفیت صدای بهتر و طراحی عجیب تر و بهتر. اگر این محصول را خریداری کردید و یا قصد خرید ایرپادز پرو را دارید در ادامه با فراسیب همراه باشید تا با ۱۵ ترفند و ویژگی مخفی در ایرپادز پرو آشنا شوید و حرفه ای تر با آن کار کنید…

۱- ضد آب بودن ایرپادز پرو را خیلی جدی نگیرید!

اپل پس از معرفی ایرپادز پرو ادعا کرده این محصول در برابر آب مقاوم هست و گواهی IPX4 دریافت کرده و صد البته میتوانید از ایرپادز پرو هنگام باران استفاده کنید و در برابر میزان کمی آب مقاوم است اما برای مثال استفاده از ایرپادز پرو هنگام شنا بعلت احتمال آسیب رساندن به آن گارانتی رسمی اپل را از بین میبرد و چنین فعالیت هایی با ایرپادز پرو توصیه نمیشود.

۲- مفهوم رنگ های چراغ روی کیس ایرپادز پرو

رنگ های چراغ روی کیس ایرپادز پرو

رنگ های چراغ روی کیس ایرپادز پرو

کیس ایرپادز پرو با توجه به رنگ چراغ کوچک تعبیه شده داخل درب کیس میتواند وضعیت باتری و شارژ کیس را به شما اعلام کند. رنگ ها و حالت های این چراغ عبارتند از:

  • حالت خاموش: وجود یک مشکل یا اتمام شارژ
  • رنگ نارنجی (ایرپادز داخل کیس): در حال شارژ بودن ایرپادز ها
  • رنگ نارنجی (ایرپادز خارج کیس): کمتر از یک شارژ برای ایرپادز ها باقی مانده
  • رنگ سبز (ایرپادز خارج کیس): بیش از یک شارژ برای ایرپادز ها باقی مانده
  • رنگ سفید چشمک زن: ایرپادز ها ریست شده اند و آماده Pair شدن دارند
  • رنگ نارنجی چشمک زن: Pair ایرپادز ها با خطا مواجه شده و به ریست وجود دارند

۳- حالت شفافیت (Transparency Mode) در ایرپادز پرو

Transparency Mode در ایرپادز پرو

Transparency Mode در ایرپادز پرو

ایرپادز پروی اپل دارای ویژگی حذف نویز بشدت قوی تر از نسل های قبلی ایرپادز هست و هنگام مکالمه و ارسال ویس تمامی صدا های اطراف را حذف میکند و بخشی از این قابلیت بعلت طراحی جدید ایرپادز پرو هست. حال اگر بخواهید این مورد را غیرفعال کنید بطوری که صدای اطراف خود را بشنوید میتوانید Transparency را از کنترل سنتر آیفون یا آیپد فعال کنید تا قابلیت حذف نویز غیرفعال شود.

۴- قابلیت فشار در ایرپادز پرو

قابلیت فشار در ایرپادز پرو

قابلیت فشار در ایرپادز پرو

در ایرپادز پرو با دکمه تعبیه شده کنار آن و توسط ژسچر های حرکتی مختلف میتوانید موارد مختلفی مانند کنترل موزیک، پاسخ یا رد تماس و… را انجام دهید. اما قسمت پایینی ایرپادز یک سنسور فشار قرار دارد که با یکبار ضربه روی سنسور موسیقی در حال پخش متوقف و یا پخش میشود. با دو بار ضربه به این سنسور آهنگ بعدی پخش میشود و با سه بار ضربه آهنگ قبلی پخش میشود.

۵- سوییچ بین حالت حذف نویز و Transparency در ایرپادز پرو

با استفاده از سنسور فشار فشار بین حالت حذف نویز و Transparency در ایرپادز پرو سوییچ کنید. برای این کار کافیست سنسور فشار را کمی نگهدارید.

۶- قابلیت هی سیری در ایرپادز پرو

سیری در ایرپادز پرو

سیری در ایرپادز پرو

به لطف تراشه H1 قابلیت هی سیری در ایرپادز پرو قرار دارده شده است و تنها کافیست هنگام استفاده از ایرپادز پرو بگویید Hey Siri تا سیری گوش به فرمان شما هر دستوری را برایتان اجرا کند. این فیچر حتی زمانیکه از یک ایرپادز استفاده میکنید هم کار میکند.

۷- تغییر عملکرد سنسور فشار در ایرپادز پرو

در ایرپادز پرو میتوانید سنسور فشار را در صورت تمایل تغییر دهید و برای هر ایرپاد عملکرد جداگانه ای تعیین کنید. برای مثال با نگهداشتن سنسور فشار ایرپاد گوش چپ سیری (دستیار صوتی اپل) فعال شود و در ایرپاد گوش راست بین حالت حذف نویز و شفافیت سوییچ کنید. برای فعالسازی این قابلیت پس از Pair کردن در Settings > Bluetooth روی علامت i جلوی ایرپادز بزنید و برای دو گزینه Left و Right عملکرد جداگانه تعریف کنید.

۸- تست جاگیری درست ایرپادز پرو

قابلیت Tip Fit در ایرپادز پرو

قابلیت Tip Fit در ایرپادز پرو

ایرپادز پرو دقیقا طراحی آن بر اساس گوش صورت گرفته و این محصول با سه سری مختلف سیلیکونی به فروش میرسد. اکثر کاربران سایز مناسب گوش خود را میدانند اما اگر بخواهند میتوانند تست مخصوص ایرپادز پرو را انجام دهند بطوری سری ها را روی ایرپادز قرار دهند (مهم نیست یک سایز باشد یا نه) و آهنگ ۵ ثانیه ای که پخش میشود را گوش دهند تا متوجه بهترین حالت سری ایرپادز شوند. برای فعالسازی این تست به Settings > Bluetooth بروید، روی علامت i جلوی اسم ایرپادز پرو لمس کنید و سپس Tip Fit را انتخاب نمایید.

۹- استفاده از سیری برای خواندن پیام ها از طریق ایرپادز پرو

متاسفانه بعلت پشتیبانی نکردن سیری از زبان فارسی این مورد کاربرد چندانی ندارد اما میتوانید از سیری بخواهید تا پیام های شما را بخواند و حتی به آنها پاسخ دهد.

۱۰- حکاکی رایگان اپل روی ایرپادز پرو

حکاکی رایگان اپل روی ایرپادز پرو

حکاکی رایگان اپل روی ایرپادز پرو

چندی پیش اپل امکان درج یک متن یا یک ایموجی روی ایرپادز های عادی و پرو را روی وبسایت خود فعال کرد و میتوانید این مورد را بصورت رایگان و اختصاصی روی ایرپادز خود درج کنید. این ویژگی را میتوانید در اینجا روی وبسایت اپل مشاهده کنید.

۱۱- ویژگی گوش دادن زنده در ایرپادز پرو

قابلیت Hearing در ایرپادز پرو

قابلیت Hearing در ایرپادز پرو

توسط این قابلیت قادر خواهید بود صدای زنده دریافتی آیفونتان را از ایرپادز بشنوید! این قابلیت برای افراد کم شنوا و استراق سمع کاربرد دارد و برای فعالسازی این قابلیت کافیست در مسیر Settings > Control Center > Customize Controls گزینه Hearing را اضافه کنید و زمانی که میخواهید استراق سمع انجام دهید روی آیکن Hearing در کنترل سنتر آیفون یا آیپد خود لمس کنید.

۱۲- بررسی میزان شارژ ایرپادز پرو از آیفون

ویجت batteries در آیفون

ویجت batteries در آیفون

اگر روش سنتی باز کردن درب کیس و میزان شارژ ایرپادز پرو را از رنگ چراغ تعبیه شده روی آن را کنار بگذاریم، راه دیگری برای مشاهده میزان شارژ دقیق ایرپادز پرو وجود دارد و تنها کافیست ویجت Batteries را به بخش ویجت های آیفون و آیپد خود اضافه کنید. هنگامی که ایرپادز پرو به دستگاه شما متصل باشد میزان شارژ آن به شما نمایش داده میشود.

۱۳- بررسی میزان شارژ ایرپادز پرو از اپل واچ

میزان شارژ ایرپادز پرو روی اپل واچ

میزان شارژ ایرپادز پرو روی اپل واچ

اگر ایرپادز پرو شما با اپل واچتان Pair باشد میتوانید از طریق کنترل سنتر اپل واچ خود درصد باتری ایرپادز را مشاهده کنید.

۱۴- Pair کردن ایرپادز پرو با اپل تی وی

ایرپادز پرو بطور خودکار با اپل تی وی (Apple TV) جفت سازی نمیشود و باید این مورد را بصورت دستی انجام دهید. برای این کار کافیست به مسیر Settings > Remotes and Devices > Bluetooth در اپل تی وی بروید و دکمه روی کیس ایرپادز پرو را نگهدارید تا با اپل تی وی Pair شود. پس از اتصال میتوانیپ با نگهداشتن دکمه پخش/مکث ایرپادز پرو را از لیست AirPlay انتخاب کنید.

۱۵- قابلیت اشتراک گذاری صدا در دو ایرپادز

Audio Sharing در ایرپادز پرو

Audio Sharing در ایرپادز پرو

در iOS 13 قابلیت جدیدی به نام Audio Sharing اضافه شده است بطوریکه اگر شما و شخص دیگری ایرپادز پرو های خود را با آیفونتان Pair کرده باشید و آیفون هایتان را بهم نزدیک کنید میتوانید بطور همزمان یک صدا را در ایرپادز ها بشنوید. برای فعالسازی این قابلیت کافیست پس از نزدیک کردن آیفون ها گزینه Share Audio را از کنترل سنتر فعال کنید و از بخش پخش موسیقی کنترل سنتر روی آیکن AirPlay تپ کنید و هر دو ایرپادز را انتخاب کنید تا Audio Sharing فعال شود.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

0 دیدگاه در “۱۵ ترفند و ویژگی مخفی در ایرپادز پرو که نمیدانستید!

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  4. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  5. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 19 =