آموزش و ترفند

نحوه اتصال ایرپاد به PS5 و استفاده از دانگل بلوتوث

پلی استیشن 5

آیا از طرفداران ایرپاد اپل هستید و می‌خواهید از آنها با PS5 خود استفاده کنید؟ متاسفانه، سونی بلوتوث داخلی را در PS5 تعبیه نکرده است، اما نگران نباشید! با استفاده از یک آداپتور بلوتوث ساده، می‌توانید به راحتی اتصال ایرپاد به PS5 را انجام داده و از تجربه صوتی بی‌سیم لذت ببرید.

در این مقاله، به شما نشان می‌دهیم که چگونه AirPods خود را به PS5 متصل کنید، بهترین آداپتورهای بلوتوث برای این کار را معرفی می‌کنیم و به برخی از محدودیت‌های این روش اشاره خواهیم کرد.

وقتی نوبت به تهیه یک کنسول جدید می‌رسد، ممکن است نخواهید پول زیادی برای یک هدست مخصوص بازی بپردازید و ترجیح دهید از آنچه که از قبل دارید، استفاده کنید. به همین دلیل است که اتصال AirPods به PS5 کاملاً منطقی به نظر می‌رسد، اما یک خبر بد داریم؛ سونی به دلایلی، بلوتوث داخلی را برای PS5 تعبیه نکرده است و راه PS4 را دنبال می‌کند.

اگر پلی استیشن ۵ دارید و هنوز نسبت به خرید پلی استیشن پلاس اقدام نکرده‌اید، همین حالا دست بجنبانید؛ با اشتراک قانونی پلی استیشن پلاس می‌توانید تجربه کاملا متفاوت و جدیدی را از بازی با PS5 تجربه کنید.

کنسول بازی PS5

کنسول بازی PS5

نحوه اتصال AirPods به PS5

اگر می‌خواهید ایرپاد خود را به PS5 متصل کنید، چه‌کاری باید انجام دهید؟ جای ناامیدی نیست؛ اما برای جفت کردن (Pairing) هدفون خود، لازم است یک آداپتور بلوتوث را به کنسول خود متصل کنید. عدم وجود عملکرد ساده بلوتوث در کنسولی به این قدرتمندی در سال 2022، قطعاً تعجب برانگیز و مأیوس کننده است.

در ادامه، تعدادی از بهترین آداپتورهای بلوتوث را معرفی کرده‌ایم، اما ابتدا پس از تهیه آداپتور، مراحل اتصال ایرپاد به PS5 را شرح می‌دهیم.

  1. آداپتور بلوتوث را با استفاده از پورت USB جلوی کنسول به PS5 خود متصل کنید.
  2. مطمئن شوید که آداپتور در حالت pairing (جفت شدن) قرار دارد.
  3. درِ قاب شارژ AirPods را باز کنید.
  4. دکمه جفت شدن در پشت قاب را فشار دهید و نگه دارید تا چراغ وضعیت شروع به چشمک زدن کند.

از این مرحله، آداپتور بلوتوث متصل به PS5 شما باید به طور خودکار AirPods را تشخیص داده و به آن متصل شود. برای اطمینان از صحت عملکرد، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از صفحه اصلی PS5، برنامه Settings (تنظیمات) را باز کنید.
  2. به پایین بروید و Devices (دستگاه ها) را انتخاب کنید.
  3. Audio Devices (دستگاه های صوتی) را انتخاب کنید.
  4. Output Device (دستگاه خروجی) را برای انتخاب آداپتور بلوتوث متصل شده تغییر دهید.
  5. Output to Headphones (خروجی به هدفون) را روی All Audio (همه صداها) قرار دهید.

مطمئن شوید صدای PS5 شما بالاست و سپس سعی کنید در سیستم جستجو کنید یا چند برنامه را اجرا کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا از انجام صحیح فرآیند جفت شدن (Pairing) و موفقیت‌ آمیز بودن اتصال AirPods به PS5 اطمینان حاصل کنید.

اتصال هدفون ایرپاد به PS5

اتصال هدفون ایرپاد به PS5

آیا محدودیتی وجود دارد؟

علیرغم اینکه AirPods دارای میکروفون داخلی است، اگر قصد دارید با دوستان خود چت کنید، نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. به جای آن، فقط می‌توانید صدای گیم پلی و تعاملاتی را که با رابط دارید، بشنوید. البته می‌توانید با اتصال AirPods، به موسیقی گوش دهید یا فیلم تماشا کنید.

اگر می‌خواهید هنگام بازی با دوستان چت کنید، باید یک هدست دارای گواهینامه PS5 که شامل میکروفون است تهیه نمایید. مطمئناً این یک مشکل اضافه است که باید با آن کنار بیاییم و امیدواریم سونی با نسل بعدی کنسول‌های خود این مشکل را برطرف کند.

بهترین آداپتورهای بلوتوث برای اتصال ایرپاد به PS5

برای اتصال ایرپاد به PS5، باید یک آداپتور بلوتوث مناسب تهیه کنید. دارندگان AirPods Max می‌توانند یک کابل Lightning به 3.5 میلی متری را مستقیماً به کنترلر متصل کنند، اما سایر نسخه‌های AirPods و هدفون‌های بلوتوثی برای عملکرد صحیح به یک آداپتور نیاز دارند.

  • آداپتور صوتی بی سیم Avantree DG80 با aptX: این آداپتور صوتی از Avantree تقریباً با تمام دستگاه‌های شما که دارای پورت USB هستند، سازگار است و از کدک aptX با تأخیر کم پشتیبانی می‌کند. با این آداپتور نباید مشکل با تأخیر را که در آداپتورهای بلوتوث قدیمی تر پیدا می‌کنید، داشته باشید.

  • آداپتور بلوتوث بی سیم Zamia: آداپتور بلوتوث Zamia کمی متفاوت از سایرین عمل می‌کند؛ به این صورت که باید آداپتور USB را به PS5 و سپس آداپتور 3.5 میلی متری را به قسمت پایین کنترلر PS5 خود وصل کنید. پس از آن، به راحتی قادر خواهید بود AirPods و سایر هدفون‌های بلوتوث خود را متصل کنید.

  • آداپتور USB بلوتوث GTRACING: در مقایسه با سایرین، آداپتور USB GTRACING کمی بزرگتر است. اما دلیل خوبی داشته و از بلوتوث 5.1 پشتیبانی می‌کند که نسبت به استانداردهای قدیمی رایج در سایر آداپتورها، بهتر است.

کنسول PS5 در کنار Xbox Series X

کنسول PS5 در کنار Xbox Series X

نتیجه:

اتصال AirPods به PS5 با استفاده از یک آداپتور بلوتوث ساده، کار آسانی است. با این روش، می‌توانید از تجربه صوتی بی‌سیم با ایرپاد خود در PS5 لذت ببرید.

نکاتی که باید به خاطر داشته باشید:

  • همه آداپتورهای بلوتوث با PS5 سازگار نیستند. قبل از خرید، حتماً بررسی کنید که آداپتور مورد نظر شما با PS5 سازگار باشد.
  • ممکن است با استفاده از AirPods، در هنگام بازی با دوستان خود، مشکلاتی در چت صوتی داشته باشید.
  • استفاده از آداپتور بلوتوث ممکن است باعث تأخیر در صدا شود.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال خرید ایرپاد هستید، مطلب تشخیص ایرپاد اصل و فیک را مطالعه کنید.

منبع محتوا: appletoolbox.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره غزل لالوند

و در آغاز کلمه بود و کلمه... سالهاست می‌نویسم؛ کلمات را بهم می‌چسبانم تا جمله‌ای شکل بگیرد، که خوشایند و راهگشای شما باشد.