نقد و بررسی

مقایسه هوم پاد ۲ با هوم پاد ۱ و هوم پاد مینی؛ کدام بهترین انتخاب است؟

مقایسه هوم پاد ۲ با هوم پاد ۱ و هوم پاد مینی؛ کدام بهترین انتخاب است؟

در سورپرایزی شیرین، اپل نسل دوم هوم پاد فول سایز خود را به بازار عرضه کرد و آن را HomePod 2 نامید. در حالی که طراحی کلی و بسیاری ویژگی‌های دیگر از نسل اول حفظ شده، اما قابلیت‌ها و تغییرات جدیدی هم وجود دارد که بررسی آن‌ها خالی از لطف نیست. در مقایسه هوم پاد ۲ با هوم پاد ۱ و هوم پاد مینی تفاوت‌های این سه محصول را بررسی می‌کنیم.

نگاهی کلی به تاریخچه هوم پاد

اولین نسل HomePod در سال ۲۰۱۸ با قیمتی بالاتر از رقبا یعنی ۳۴۹ دلار عرضه شد. یک سال بعد، اپل قیمت این محصول را به ۲۹۹ دلار کاهش داد. سال ۲۰۲۰، HomePod mini با قیمت ۹۹ دلار متولد و به صورت انبوه در بازار عرضه شد. تولید هوم پاد ۱ در سال ۲۰۲۱ و به طور ناگهانی متوقف شد.

نسل جدید هوم پاد

نسل جدید هوم پاد

در حالی که بسیاری حس می‌کردند HomePod اصلی قیمت بسیار بالایی دارد، ویژگی‌هایی دارد که هوم پاد مینی از آن بی‌بهره است؛ ویژگی‌هایی مثل صدای غنی‌تر، بلندتر، بیس قوی‌تر، پشتیبانی از Dolby Atmos، فناوری Beamforming و حسگر اتاق.

حالا که HomePod 2nd gen بار دیگر متولد شده، ویژگی‌های جدیدی از جمله پشتیبانی از Thread/Matter، سنسور دما و رطوبت، تراشه سیلیکونی اپل و تغییرات جزئی در طراحی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

هوم پاد جدید در برابر هوم پاد ۱ و هوم پاد مینی

هوم پاد جدید در برابر هوم پاد مینی

ویژگی ها و فناوری صدا

ویژگی‌های صوتی در HomePod 2 تفاوت زیادی با نسل اول ندارد و اکثر تفاوت‌ها مربوط به ویژگی‌های هوشمند، اتصال و سنسورهاست. تنها تفاوت فاحشی که در مقایسه هوم پاد ۲ با هوم پاد ۱ و هوم پاد مینی می‌توان به آن اشاره کرد این است که Computing Sound با حسگر سیستم برای تنظیم در لحظه «پیشرفته» شده است و این ویژگی در هوم پاد اصلی و هوم پاد مینی همان نسخه عادی و اصلی است. یکی دیگر از جذابیت‌های HomePod 2 پشتیبانی از Dolby Atmos و Spatial Audio است که HomePod mini از آن‌ها بی‌بهره است. برای آگاهی بیشتر می‌توانید مطلب معرفی قابلیت صدای فراگیر یا Spatial Audio را مطالعه کنید.

مقایسه هوم پاد ۲ با هوم پاد ۱ و هوم پاد مینی

تفاوت ویژگی‌ها و فناوری صدا

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر می‌خواهید از هوم پاد به صورت جفت استریو استفاده کنید، باید از یک نوع و یک نسل باشند.

در فراسیب بخوانید  آیپد ایر یا آیپد پرو؟ کدامیک مناسب تر و کاربردی تر هست؟

ویژگی های خانه هوشمند، حسگرها، اتصالات

ویژگی‌های خانه هوشمند، حسگرها، اتصالات

این قسمت شاید یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در مقایسه هوم پاد ۲ با هوم پاد ۱ و هوم پاد مینی باشد و در واقع تفاوت‌ها از اینجا شروع می‌شود. HomePod جدید از Thread/Matter، تراشه S7 به همراه U1 برای بهبود عملکرد با آیفون و سنسور دما و رطوبت (مثل هوم پاد مینی) بهره‌مند شده است.

هوم پاد ۲ و هوم پاد مینی مثل آیفون دارای قابلیت تشخیص صدا هستند که انتظار می‌رود بهار امسال وارد بازار شود.

مقایسه هوم پاد ۲ در برابر هوم پاد ۱ و هوم پاد مینی

مقایسه هوم پاد ۲ در برابر هوم پاد ۱ و هوم پاد مینی از نظر اتصالات و تجهیزات هوشمند

به نظر می‌رسد پنل لمسی بالای هوم پاد ۲ شبیه هوم پاد ۱ است، اما در طراحی هوم پاد مینی این قسمت کمی فرو رفته است و در هوم پاد ۲ صفحه لمسی مثل هوم پاد مینی کاملا روشن می‌شود. یکی از مواردی که در مقایسه هوم پاد ۲ با هوم پاد ۱ و هوم پاد مینی عجیب است، پس‌رفت تراشه وای‌فای از 802.11ac به 802.11n است. البته شاید به این دلیل است که Thread وزن بیشتری تحمل می‌کند و می‌توان تغییر تراشه از سری A به سری S اپل سیلیکون را دلیل آن دانست.

اپل از ارتقای بلوتوث به نسخه ۵.۳ هم صرف‌نظر کرده است و شاید خیلی هم مهم نباشد، چرا که فقط برای راه‌اندازی دستگاه از آن استفاده می‌شود و ربطی به پخش موسیقی ندارد. یکی از تغییرات جذاب در هوم پاد ۲ کابل برق جدا شدنی است.

اسپیکر ها و میکروفون ها در HomePod 2 و HomePod 1 و HomePod mini

وقتی صحبت از اسپیکرها و میکروفون‌ها می‌شود، ترفندهای جالبی وجود دارد که اشاره کردن به آن‌ها خالی از لطف نیست. اپل به این نکته اشاره کرده که ووفر هوم پاد ۲ بزرگ‌تر است و در حال حاضر یک ووفر ۴ اینچی است، در حالی که ابعاد ووفر نسخه اصلی هرگز فاش نشد. سایر تغییرات HomePod 2 شامل کاهش توییتر از ۷ به ۵ و میکروفون‌های میدان دور از ۶ به ۴ است.

مقایسه بلندگوها و میکروفون‌ها

اپل باید مطمئن بوده باشد که با کاهش توییترها و میکروفون‌ها می‌تواند به کیفیت، خروجی و ورودی صدای مشابه یا بهتری نسبت به HomePod 1 دست پیدا کند. اپل هوم پاد ۲ را با «صدای فراگیر و کیفیت بالا» توصیف می‌کند.

در فراسیب بخوانید  همه آنچه باید درباره اشتراک ShowTime بدانید

ابعاد و رنگ در مقایسه هوم پاد ۲ با هوم پاد ۱ و هوم پاد مینی

در این مقایسه، از نظر ابعاد تفاوت چندانی بین نسل یک و دو وجود ندارد. هوم پاد جدید تقریبا هم‌اندازه و هم‌شکل HomePod 1 است، فقط حدود ۵ میلی‌متر کوتاه‌تر و حدود ۲۲۷ گرم سبک‌تر است. هوم پاد ۲ در دو رنگ سفید و مشکی عرضه شده که رنگ مشکی آن تا حد زیادی به «اسپیس گری» یا همان خاکستری معروف اپل نزدیک است. HomePod mini تنها گزینه‌ای است که برای طرفداران رنگ‌های شاد و متنوع باقی می‌ماند.

مقایسه هوم پاد ۲ در برابر هوم پاد ۱ و هوم پاد مینی از نظر ابعاد و رنگ

قیمت هوم پاد ۲ در مقابل هوم پاد ۱ و هوم پاد مینی

هوم پاد ۲ با قیمت نسخه اول، یعنی ۲۹۹ دلار عرضه خواهد شد و هوم پاد مینی هم ۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. گذر زمان نشان می‌دهد آیا مشتریان هوم پاد ۲ با قیمت ۲۹۹ دلار را دوست خواهند داشت یا ارزش خرید آن را مثل HomePod 1st gen می‌دانند.

سخن آخر

در پایان این‌گونه جمع‌بندی می‌کنیم که اگرچه عده زیادی امیدوار بودند HomePod نسل جدید ۲۹۹ دلاری ارتقا و پیشرفت‌های چشم‌گیرتری داشته باشد، اما ما خوشحالیم هوم پاد با ابعاد واقعی برگشته است. کاربرانی که به دنبال صدای غنی و کیفیت بالای صدا هستند، می‌توانند به خرید هوم پاد ۲ فکر کنند. بازگشت هوم پاد با پشتیبانی از Dolby Atmos برای طرفداران سینمای خانگی هیجان‌انگیز و امیدوارکننده است. در نهایت باید بگوییم هوم پاد ۲ برای رسیدن به جایگاه مورد نظرش، پیشرفت‌ها و تغییرات قابل توجهی داشته است.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.