اخبار اپل

خبر خوب برای طرفداران آیفون؛ Dynamic Island در تمامی مدل های آیفون ۱۵

خبر خوب برای طرفداران آیفون؛ Dynamic Island در تمامی مدل های آیفون ۱۵

طبق گزارش‌های بلومبرگ به نظر می‌رسد اپل قصد دارد داینامیک آیلند (Dynamic Island) را روی هر چهار مدل آیفون ۱۵ که اواخر سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شوند، به کار بگیرد. در حال حاضر این ویژگی سخت‌افزاری روی دو مدل آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس قرار دارد.

آیفون ۱۵ و داینامیک آیلند

گورمن، در خبرنامه مشهور Power On گفت سری آیفون ۱۵ همان چهار اندازه سری آیفون ۱۴ را خواهند داشت و کاربران می‌توانند بین آیفون ۱۵ (۶.۱ اینچی)، ۱۵ پلاس (۶.۷ اینچی)، ۱۵ پرو (۶.۱ اینچی) و ۱۵ پرو مکس (۶.۷ اینچی) انتخاب کنند. البته گورمن به این نکته هم اشاره کرد که به دنبال نام‌گذاری اپل واچ اولترا، ممکن است آیفون ‍۱۵ پرو مکس از این به بعد آیفون ۱۵ اولترا نامیده شود.

احتمال وجود داینامیک آیلند روی تمام مدل‌های آیفون ۱۵

Dynamic Island یا جزیره پویا،‌ قابلیت جدیدی در آیفون‌های ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس بود که ناچ یا بریدگی بالای صفحه را به ناحیه‌ای بیضی (یا قرصی) شکل تبدیل کرد. با کمک نرم‌افزار، داینامیک آیلند به شکل‌ها و اندازه‌های مختلف تغییر می‌کند تا فعالیت‌های روی گوشی مثل نمایش اعلان‌ها، هشدارهای سیستم و سایر اطلاعات را نشان دهد. «راس یانگ»، تحلیل‌گر صفحه‌نمایش، قبلا ادعا کرده بود داینامیک آیلند روی هر چهار مدل آیفون ۱۵ در دسترس خواهند بود و این شایعه توسط گورمن هم تأیید شده است.

تغییرات دیگر خانواده آیفون ۱۵

فیس آیدی با داینامیک آیلند

فیس آیدی با داینامیک آیلند

هم‌چنین گفته می‌شود هر چهار مدل آیفون ۱۵، به جای کانکتور لایتنینگ به پورت USB-C مجهز خواهند شد و این تغییر به دنبال تصمیم اتحادیه اروپا برای الزام استفاده از درگاه USB-C در تمام گوشی‌های هوشمند است. پورت USB-C یک استاندارد جهانی پذیرفته شده است و سرعت انتقال و شارژ سریع‌تری نسبت به لایتنینگ دارد.

گورمن شایعات دیگری را تأیید کرده که نشان می‌دهد مدل‌های آیفون ۱۵ پرو دارای قاب تیتانیومی با دکمه‌های لمسی تنظیم صدا هستند. به جای دکمه‌های فیزیکی، دو موتور Taptic جدید داخل دستگاه قرار داد که احساس فشار دادن دکمه‌ها را شبیه‌سازی می‌کنند و حسی شبیه دکمه هوم در آیفون SE و ترک‌پدهای مک‌بوک جدید دارد.

انتظار می‌رود اپل طبق معمول همیشه در ماه سپتامبر سری آیفون ۱۵را معرفی کند. شما فکر می‌کنید آیفون ۱۵ چه تغییراتی داشته باشد؟

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.