اخبار اپل

همه انتظاراتی که از هوم پاد بعدی اپل داریم

همه انتظاراتی که از هوم پاد بعدی اپل داریم

در حالی که بیش از یک سال است از توقف تولید هوم‌پاد می‌گذرد، شایعات حاکی از آن است که اپل قصد دارد هوم‌پاد بزرگ‌تری را در آینده نزدیک تولید و عرضه کند. در همین حین، هوم‌پاد مینی (HomePod mini) احتمالا حضورش در کشورهای دیگر را در طول زمان گسترش خواهد داد و در بازارهای بیشتری عرضه خواهد کرد. در این مقاله درباره همه انتظاراتی که از هوم پاد بعدی اپل داریم صحبت می‌کنیم.

برای آگاهی از خلاصه آخرین شایعات در مورد HomePod و HomePod mini و آینده جاه‌طلبی‌های خانه هوشمند اپل، این مقاله را دنبال کنید…

هوم پاد مینی در کنار هوم پاد

هوم پاد مینی در کنار هوم پاد

هوم پاد جدید، با تراشه S8 اپل واچ!

به گفته «مارک گورمن» (Marc Gurman) از خبرگزاری بلومبرگ، اپل در حال ساخت هوم پاد جدید با تراشه S8 است که در اپل واچ سری ۸ نیز شاهد آن هستیم.

در ماه ژوئن، گورمن از هوم پاد جدیدی صحبت کرد که از نظر اندازه و عملکرد صوتی شبیه‌تر به هوم پاد اصلی و کم‌شباهت‌تر به هوم پاد مینی خواهد بود و «نمایشگر ارتقایافته‌ای در بالا» با قابلیت چندلمسی بالقوه خواهد داشت. هیچ جزئیات دیگری درباره این هوم پاد که به گفته گورمن «بعید است تا سال آینده وارد بازار شود»، منتشر نشده است.

در ماه می، «مینگ‌چی کو» (Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر تکنولوژی، اعلام کرد اپل هوم پاد جدیدی را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ یا سه ماهه اول ۲۰۲۳ عرضه خواهد کرد و افزود «ممکن است نوآوری زیادی در طراحی سخت‌افزار وجود نداشته باشد.» کو جزئیات بیشتری را به اشتراک نگذاشت و به همین دلیل مشخص نیست آیا او به نسخه جدیدی از هوم پاد یا هوم پاد مینی اشاره می‌کند. همچنین با این شایعات ما هم نمی‌توانیم همه انتظاراتی که از هوم پاد بعدی اپل داریم را به طور کامل بیان کنیم و به اطلاعات موجود استناد خواهیم کرد.

همه انتظاراتی که از هوم پاد بعدی اپل داریم

هوم پاد جدید با تراشه S8

هوم پاد اصلی کمتر از ۲۰ سانتی‌متر ارتفاع دارد و از همان تراشه A8 که در آیفون ۶ استفاده شده، بهره برده است و هفت توییتر با قابلیت بیم‌فورمینگ و شش میکروفون دارد. وقتی هوم پاد اصلی در فوریه ۲۰۱۸ عرضه شد، قیمت آن در ایالات متحده آمریکا ۳۴۹ دلار بود، اما اپل در آوریل ۲۰۱۹، قیمت این دستگاه را به ۲۹۹ دلار کاهش داد. برای مقایسه هوم پاد و هوم پاد مینی می‌توانید به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

بررسی‌های اولیه درباره هوم پاد کیفیت صدای بلندگوها را تحسین کرده بود، اما قیمت بالا و کاستی‌های سیری باعث شد این دستگاه با انتقادات شدیدی هم روبرو شود. بنابراین منطقی است همه انتظاراتی که از هوم پاد بعدی اپل داریم ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی باشد که این کاستی‌ها را پوشش دهد.

هوم پاد مینی در رنگ های جدید

هوم پاد مینی در رنگ های جدید

طبق گزارش‌ها، فروش هوم پاد در طول سال‌هایی که به بازار عرضه می‌شد، خیلی خوب نبود؛ اما بعد از توقف تولید، با قیمت بسیار بالا در وبسایت‌های مختلف مثل eBay به فروش رسید و بیشتر به یک محصول کلکسیونی تبدیل شد. با قیمت‌گذاری درست، ابعاد و مجموعه ویژگی‌ها و در واقع برآورده کردن همه انتظاراتی که از هوم پاد بعدی اپل داریم، می‌تواند باعث شود این محصول موفقیت بیشتری داشته باشد.

ترکیب هوم پاد با اپل تی وی

اوایل سال ۲۰۲۲، گورمن اعلام کرد معتقد است اپل در حال برنامه‌ریزی و تولید دستگاه جدیدی است که ترکیبی از هوم پاد، اپل تی وی و دوربین است. او گفت این دستگاه ترکیبی «احتمالا در مرکز توجه و رویکرد اپل» خواهد بود.

ترکیب هوم پاد با اپل تی وی

گورمن ادعا کرده است اپل از اوایل سال ۲۰۲۱ «در حال توسعه اسپیکرهای جدید با صفحه‌نمایش و دوربین» بوده و این دستگاه یک گزینه عالی برای تماس‌های فیس‌تایم و عملکردهای جدید دیگر خواهد بود. چنین دستگاهی می‌تواند با Nest Hub گوگل و Echo Show آمازون رقابت کند.

در حال حاضر جزئیات بیشتری درباره دستگاه ترکیبی HomePod/Apple TV در دسترس نیست.

هوم پاد مینی در کشورهای بیشتر

در ژوئیه ۲۰۲۲، اپل نرم‌افزار نسخه ۱۵.۶ را برای هوم پاد و هوم پاد مینی عرضه کرد. علاوه بر بهبود عملکرد و پایداری، دو زبان سوئدی و نروژی هم به سیری اضافه شدند و هوم‌پاد و هوم‌پاد مینی اخیرا از این دو زبان هم پشتیبانی می‌کنند.

همه انتظاراتی که از هوم پاد بعدی اپل داریم

عرضه هوم پاد مینی در کشورهای بیشتر

اضافه شدن دو زبان سوئدی و نروژی به هوم پاد احتمالا به این معنی است که هوم پاد مینی قرار است ماه آگوست در سوئد و نروژ عرضه شود. اپل هم‌چنین زبان دانمارکی و فنلاندی را هم با کاربران منتخب هوم‌پاد مینی تست کرده است و به نظر می‌رسد این محصول قرار است در کشورهای بیشتری از جمله فنلاند و دانمارک نیز عرضه شود. با این حال دو زبان دانمارکی و فنلاندی هنوز به عنوان زبان‌های رسمی در تنظیمات هوم پاد مینی اضافه نشده‌اند و شاید در میان همه انتظاراتی که از هوم پاد بعدی داریم این هم باشد که محصول در کشورهای بیشتری عرضه شود.

اپل هوم پاد مینی را در اواخر ماه مارس ۲۰۲۲، یعنی حدود یک ماه بعد از عرضه آپدیت جدید و پشتیبانی از زبان هلندی، در بلژیک، هلند و سوئیس منتشر کرد.

پشتیبانی از اتصال Matter

اتصال Matter یک نوآوری جدید و در حال ظهور است که لوازم خانگی سازگار با خانه‌های هوشمند را قادر می‌سازد به طور یکپارچه و در چند پلتفرم از جمله HomeKit اپل، الکسا آمازون و گوگل هوم کار کنند. اپل اعلام کرده پشتیبانی از Matter در پلتفرم‌های نرم‌افزاری «تا آخر امسال به‌روزرسانی می‌شود.»

برای کنترل لوازم جانبی Matter با برنامه HomeKit و Siri به محصولاتی مثل هوم پاد، هوم پاد مینی، اپل تی وی 4K یا اپل تی وی HD نیاز است که به عنوان یک هاب خانگی عمل می‌کنند.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =