اخبار تکنولوژی, تکنولوژی

هوم پاد مینی رونمایی شد؛ ارزان تر، کوچک تر و پیشرفته تر

هوم پاد مینی رونمایی شد؛ ارزان تر، کوچک تر و پیشرفته تر

اسپیکر هوم پاد مینی اپل رسماً معرفی شد. HomePod Mini نسخه ۹۹ دلاری هوم پاد با امکاناتی پیشرفته است که صدای ۳۶۰ درجه‌ای استریو را ارائه می‌کند.

کمپانی اپل کنار گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۲ خود از اسپیکر هوشمند هوم پاد مینی با قیمت ۹۹ دلاری رونمایی کرده است. با ارتفاع ۳.۳ اینچی٬ هوم پاد مینی ترکیبی از فناوری‌های نوآورانه و نرم افزار پیشرفته است که پردازش صوتی برای کیفیت صدایی مناسب را ارائه می‌کند. هوم پاد مینی در دو نسخه سفید و خاکستری فضایی عرضه خواهد شد.

هوم پاد مینی

هوم پاد مینی

معرفی اسپیکر هوشمند هوم پاد مینی

باب بورچرز (Bob Borchers)٬ یکی از مدیران کمپانی اپل در توصیف این دیوایس می‌گوید:

هوم پاد مینی هرچیزی که مشتریان از یک اسپیکر هوشمند می‌خواهند را در بر می‌گیرد؛ صدای شگفت انگیز برای گوش دادن به موسیقی٬ یک دستیار هوشمند در کلاس جهانی که یک تجربه‌ی شخصی را به هر کی از اعضای خانواده ارائه می‌کند و مانند هر محصول اپل٬ آن با فکر روی حریم خصوصی و امنیت کاربران طراحی شده است.

هوم پاد مینی یک اسپیکر هوشمند برای هرکسی است که یک دستگاه اپل دارد. این دیوایس بدون دردسر با آیفون کار می‌کند تا موسیقی‌های شما را پخش کند٬ به مکالمات پاسخ دهد و یا صدا را از سایر محصولات مانند اپل تی وی و یک کامپیوتر مک پخش می‌کند. بسیاری از نوآوری‌های اپل در یک بلندگوی کوچک وجود دارد که قیمت مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌کند.

هوم پاد Mini با اپل موزیک٬ پادکست‌ها٬ ایستگاه‌های رادیویی از iHeartRadio ٬ radio.com و TuneIn کار می‌کند و طی ماهیان آینده از سرویس‌های موسیقی محبوبی همچون پاندورا و آمازون موزیک پشتیبانی خواهد کرد. چند هوم پاد مینی می‌توانند کنار یکدیگر برای پخش موسیقی کار کنند یا از آن‌ها در چند اتاق استفاده کنید تا همگی به خوبی با یکدیگر sync باشند. با قرار دادن دو اسپیکر هوم پاد مینی در یک اتاق٬ صدای استریو را ایجاد خواهید کرد.

هوم پاد مینی اپل

هوم پاد مینی اپل

کیفیت صدای شگفت انگیز هوم پاد مینی

هوم پاد مینی یک تجربه‌ی آکوستیگ غنی با جزئیات مناسب را ارائه می‌کند و از محاسبات صوتی برای ارائه‌ی عملکردی عالی استفاده خواهد کرد. برای دستیابی به صدایی توانمند در این طراحی جمع و جور٬ چیپست Apple S5 در هوم پاد مینی برای تحلیل ویژگی‌های منحصر به فرد موسیقی و استفاده از مدل‌های تنظیماتی پیچیده٬ تنظیم دامنه پویا و کنترل حرکت درایور و رادیاتورهای غیرفعال با نرم افزار پیشرفته همکاری می‌کند. درایور فول رنج مهندسی شده توسط اپل٬ به آهنربای نئودیمیم و یک جفت رادیاتور غیرفعال لغو نیرو مجهز است که بیس عمیق و فرکانس‌های بالا را امکان‌پذیر می‌کند.

این اسپیکر هوشمند مینی به یک موج‌بر صوتی طراحی شده توسط اپل مجهز است که جریان صدا را به تمام نقاط اسپیکر منتقل می‌کند تا تجربه صوتی ۳۶۰ درجه‌ای را ارائه کند. این به مشتریان اجازه می‌دهد هوم پاد مینی را در هر جای اتاق که خواستند قرار دهند به صدایی مناسب گوش دهند. یک میکروفون ۳ آرایه نیز برای بهره بردن از قابلیت “Hey Siri” در این دیوایس قرار دارد و چهارمین میکروفون در داخل دیوایس قرار دارد که به تفکیک صدای اسپیکر برای بهبود تشخیص صدا هنگام پخش موسیقی می‌پردازد.

هوم پاد مینی

هوم پاد مینی

دستیار هوشمند و توانمند سیری در هوم پاد مینی

با هوش ٬Siri نسخه مینی هوم پاد تجربه‌ی شخصی‌سازی شده و یکپارچه‌سازی عمیق را برای مشتریان آیفون ارائه می‌کند. سیری می‌تواند افرادی که صحبت می‌کنند را شناسایی کند و موسیقی و پادکست‌ها را مطابق هوش خود تنظیم کند و به درخواست‌های شخصی از جمله دسترسی به پیام‌ها٬ یادآور ها٬ یادداشت‌ها و قرارهای تقویمی پاسخ دهد٬ در حالی که می‌تواند به تماس‌های شما پاسخ دهد. شما از سیری همچنین می‌توانید خواندن آخرین اخبار٬ وضعیت آب و هوایی٬ ترافیک٬ یادآورها و قرارهای تقویم را نیز بخواهید.

این اسپیکر هوشمند بدون دردسر با دستگاه‌های اپل کار می‌کند٬ امکان جواب دادن به یک تماس٬ گوش دادن به موسیقی با مک یا ارتقاء تجربه‌ی صوتی با یک اپل تی‌وی را آسان می‌کند. مشتریان هنگام گوش دادن به موسیقی با آیفون خود می‌توانند خیلی راحت دیوایس خود را برداشته و بدون قطع شدن موسیقی به فعالیت خود ادامه دهند. اواخر امسال نیز هنگام انتقال صدا از یک دیوایس به دیوایس دیگر٬ جلوه‌های صوتی٬ شنیدنی و لمسی این تجربه را بهتر خواهند کرد. پیشنهادهای شنیداری شخصی‌سازی شده به صورت خودکار روی آیفون شما ظاهر خواهد شد و بدون باز کردن قفل گوشی خود می‌توانید موسیقی‌ها را کنترل کنید.

هوم پاد مینی

هوم پاد مینی

کنترل هوشمند خانه

هوم پاد مینی کنترل لوازم جانبی هوشمند را با فرامین صوتی ساده از طریق Siri آسوده‌تر از هر زمان دیگری می‌کند که شامل خاموش کردن چراغ‌ها٬ تغییر دما٬ قفل کردن درب‌ها یا تنظیم یک صحنه ممکن می‌کند. هوم پاد مینی یک هاب خانگی عالی برای دسترسی به لوازم جانبی خانگی هوشمند شما است.

یک قابلیت جدید به نام Intercom راه سریع و آسانی را برای اتصال اعضای خانواده شما به یکدیگر فراهم می‌کند. یک شخص می‌تواند یک پیغام اینترکام را از هوم پاد به دیگری ارسال کند و صدای آن‌ها به صورت خودکار در دیگر اسپیکر هوم پاد پخش شود. اینترکام با آیفون٬ آیپد٬ اپل واچ٬ ایرپادز و کارپلی سازگار است.

هوم پاد مینی

هوم پاد مینی

امنیت و حریم خصوصی

امنیت و حریم خصوصی اساس اصلی طراحی سخت افزار٬ نرم افزار و سریس‌های اپل است. اسپیکر هوم پاد مینی فقط وقتی “Hey Siri” را ارائه می‌کند که به صورت محلی روی دیوایس شما شناسایی شده باشد یا از طریق لمسی آن را فعال کرده باشید. هیچگونه اطلاعاتی از شما در اختیار تبلیغ کنندگان یا سازمان‌های مختلف ارسال نمی‌شود.

امکانات اضافه

  • شورتکات‌های سیری ساخته شده روی آیفون و آیپد در هوم پاد مینی در دسترس هستند؛ بنابراین کاربران می‌توانند از سیری روی هوم پاد مینی بخواهند کنترل یک ربات جارو٬ یک شومینه و غیره را در دست بگیرد.
  • صداهای محیطی شامل باران٬ آتش و غیره پس زمینه‌ی خوبی برای آرامش دادن به شما هستند.
  • Find My به پیدا کردن جای آیفون٬ آیپد٬ آیپاد تاچ٬ مک یا اپل واچ گم شده‌ی شما با پخش یک صدا از آن کمک می‌کند.
  • نتایج جستجوی وب از هوم پاد مینی می‌تواند مستقیماً به آیفون کاربر ارسال شود.
  • زنگ‌های هشدار نیز می‌تواند کاربر را با پخش موسیقی٬ پلی لیست‌ها یا ایستگاه رادیویی مورد علاقه‌اش در اپل موزیک٬ بیدار کند.
هوم پاد مینی

هوم پاد مینی

هوم پاد مینی و محیط زیست

اسپیکر هوشمند HomePod Mini با فکر و پشتیبانی از برنامه اپل برای کاهش تأثیرات منفی روی محیط زیست و به صفر رساندن استفاده از کربن تا سال ۲۰۳۰ طراحی شده است. این دیوایس ۹۹ درصد از عناصر بازیافت شده برای تمام بخش‌های خود استفاده می‌کند و آهنربای نئودیمیم در درایورهایش ۱۰۰ درصد از مواد بازیافت شده از طبیعت است. پارچه مش بدون درز آن از پلاستیک بازیافتی ۹۰ درصدی استفاده می‌کند و برای بسته‌بندی آن از فیبر چوبی حاصل شده از جنگل‌هایی مخصوص استفاده شده است. هوم پاد مینی فاقد جیوه٬ PVC و بریلیم است.

هوم پاد مینی از قطعاتی کم مصرف و نرم افزاری استفاده می‌کند که به صورت هوشمندانه در هنگام فعالیت نکردن دیوایس را خاموش می‌کنند. شما برای دسترسی به این ویژگی باید حالت کم مصرف را فعال کنید. نتیجه‌ی آن ۷۵ درصد مصرف انرژی کمتر در مقایسه با الزامات سرسرختانه‌ی استاندارد ENERGY STAR است.

هوم پاد مینی

هوم پاد مینی

قیمت و تاریخ عرضه هوم پاد مینی

هوم پاد مینی در دو رنگ سفید و خاکستری فضایی با قیمت ۹۹ دلاری از طریق سایت اپل و اپل استورهای سراسر جهان عرضه خواهد شد. تاریخ ورود این دیوایس به بازار ۶ تا ۱۶ نوامبر اعلام شده و با آیفون اس ای٬ آیفون ۶ اس به بعد یا آیپاد تاچ نسل هفتم اجراکننده‌ی iOS 14 و آیپد (نسل پنجم به بعد)٬ آیپد ایر ۲ به بعد و آیپد مینی ۴ به بعد اجراکننده‌ی iPadOS 14 سازگار است.

اطلاعات بیشتر در سایت اپل

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + پانزده =