اخبار اپل

نسل جدید هوم پاد اپل بالاخره رونمایی شد!

نسل جدید هوم پاد اپل بالاخره رونمایی شد!

بعد از مدت‌ها انتظار، اپل از نسل دوم هوم پاد خود رونمایی کرد؛ هوم پاد نسل اول بدون جایگزینی منطقی و اعلامی رسمی، دو سال پیش، از خط تولید کنار گذاشته شده بود. در اینجا به خبر معرفی هوم پاد سری ۲ اپل می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید…

هوم پاد نسل ۲

هوم پاد نسل ۲

مشخصات و ویژگی های هوم پاد نسل ۲

همانطور که قبلا هم در مورد پیش بینی تغییرات هوم پاد نسل ۲ صحبت شده بود، طراحی HomePod 2 جدید اپل تقریبا شبیه به نسل پیشین خود است؛ با این تفاوت که صفحه نمایش بالای هوم پاد، شبیه به نسخه HomePod mini بوده و لب به لب بنظر می‌رسد.

این اسپیکر هوشمند اپل در دو رنگ سفید و مشکی (Midnight) عرضه می‌شود. در تصاویر، رنگ آن شبیه به نسخه خاکستری فضایی HomePod قبلی است؛ اما اپل ادعا می‌کند رنگ جدید، جدید است! همچنین در پروسه ساخت آن از صد در صد مواد بازیافتی استفاده شده است.

HomePod جدید اپل با ۵ عدد توییتر، تراشه S7  و ۴ عدد میکروفن به دنیای پخش کننده‌های موسیقی پا گذاشته است. این در حالی است که نسل پیشین آن با ۷ عدد توییتر، تراشه A8 و ۶ میکروفن عرضه می‌شد. البته که مسلما مدعی هستند که روی کیفیت صدا تاثیری نداشته است.

داخل اسپیکر هوشمند HomePod 2

داخل اسپیکر هوشمند HomePod 2

هوم‌پاد استاندارد جدید، همانند بیشتر دستگاه‌های اپل، مجهز به سیستم تشخیص صدا است؛ اگر صدای هشدار دود یا کربن مونوکسید را بشنود، به آیفون شما یک نوتیفیکیشن ارسال می‌کند. این قابلیت تا آپدیت نرم‌افزاری بعدی در بهار، عرضه عمومی نمی‌شود.

برای اولین بار نیز، شاهد حضور چیپ U1 در قلب این استوانه هستیم. دلیل استفاده از U1 نیز برای انتقال بهتر موسیقی از آیفون به HomePod بیان شده است. یکی دیگر از قابلیت‌های جدید آن، تن صدای تاییدیه برای انجام برخی کارهاست؛ مثلا برای استفاده از وسایلی که تغییرات آن در لحظه مشخص نیست، مثل گرمایش منزل، یا استفاده از لوازمی که در اتاق دیگر باشد، نیاز به تن صدای تاییدیه شما خواهد بود.

دو هوم پاد نسل ۲ بعنوان سینما خانگی

دو هوم پاد نسل ۲ بعنوان سینما خانگی

همچنین امکان تشخیص محل قرارگیری هوم‌پاد توسط این دستگاه، تجربه‌ای جالب و کم‌نظیر را در اختیارتان می‌گذارد؛ HomePod با تشخیص اجسام اطرافش و مسلما تشخیص دیوار مجاور خود، صدا را در لحظه هماهنگ کرده و با پشتیبانی از Spatial Audio شما شاهد یک صدای فراگیر و عالی خواهید بود.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 9 =