آی دیوایس ها, نقد و بررسی

هوم پاد مینی در مقایسه با هوم پاد

هوم پاد مینی در مقایسه با هوم پاد

در این مقاله قصد داریم به مقایسه هوم پاد مینی – HomePod Mini با هوم پاد HomePod بپردازیم و دو اسپیکر هوشمند اپل را در دو کفه ترازو قرار دهیم.

اپل در همایش معرفی آیفون ۱۲ خود از اسپیکر هوشمند هوم پاد مینی با طراحی کاملاً جدید گرد و امکانات و مشخصاتی چشمگیر به همراه قیمت ۹۹ دلاری در مقایسه با برادر بزرگ‌تر ۲۰۰ دلاری آن رونمایی کرد. این بهانه‌ی خوبیست که در این مقاله به مقایسه هوم پاد مینی با هوم پاد اورجینال بپردازیم.

مقایسه هوم پاد مینی با هوم پاد

هوم پاد مینی در مقایسه با هوم پاد

هوم پاد مینی در مقایسه با هوم پاد

چه امکانات و ویژگی هایی بین هوم پاد با هوم پاد مینی مشترک است؟

هوم پاد مینی بسیاری از ویژگی‌های نسخه اصلی HomePod را در بدنه‌ی با طراحی گرد و کوچک‌تر شده ارائه می‌کند٬ در حالی که کنترل‌های حساس به لمس کاربر در قسمت بالای اسپیکر همچنان حضور دارد. این اسپیکر حتی دارای امکاناتی است که نسخه اصلی فاقد آنهاست. به طور مثال می‌توان به چیپ فوق باند پهن U1 و Thread اشاره کرد. چیپ U1 می‌تواند احساس بهتری را با گوش دادن فراهم کند و همچنین پیشنهادهای شنیداری سفارشی شده را هنگامی که به هوم پاد مینی نزدیک می‌شوید٬ روی آیفون شما ارسال کند. در زیر تصویری را از مقایسه کوتاه بین این دو اسپیکر را مشاهده می‌کنید که توسط اپل منتشر شده است.

مقایسه هوم پاد مینی با هوم پاد

مقایسه هوم پاد مینی با هوم پاد

این عالی است که قابلیت جدید Intercom هم برای هوم پاد مینی و هم هوم پاد توسعه پیدا کرده است. سایر ویژگی‌های اصلی هوم پاد مانند صدا در چند اتاق٬ جفت‌سازی استریو٬ هاب خانگی هوشمند٬ صدای ۳۶۰ درجه‌ای٬ میکروفون‌های برد بلند با پشتیبانی از سیری٬ محاسبات صوتی و غیره در این نسخه نیز وجود دارد.

تفاوت‌های هوم پاد با هوم پاد مینی جدید

ویژگی جدید Home theater with Apple TV 4K فقط محدود به نسخه سایز بزرگ اسپیکر هوم پاد است. این قضیه در مورد قابلیت Spatial awareness نیز صدق می‌کند. این ویژگی به هوم پاد اجازه می‌دهد صدا را نسبت به صدای محیط پیرامون خود تنظیم کند.

صفحه مربوط به مشخصات فنی هوم پاد مینی اشاره‌ای به نقض پرتو صوتی مستقیم و محیطی که هوم پاد از آن‌ها پشتیبانی می کرد و تجهیز آن به ۴ میکروفن برد بلند به جای ۶ میکروفون در نسخه اصلی نکرده است. اما در واقعیت این‌ها قابلیت‌هایی نیستند که نقش اساسی در تصمیم‌گیری و انتخاب شما داشته باشند.

مقایسه هوم پاد مینی با هوم پاد

مقایسه هوم پاد مینی با هوم پاد

از دیگر تغییرات بزرگ می‌توان به تجهیز هوم پاد به یک ووفر و ۶ توییتر اشاره کرد٬ در حالی که هوم پاد مینی از یک درایور تمام دامنه و دو رادیاتور منفعل بهره می‌برد. این بدان معناست که عملکرد صوتی این دو اسپیکر هوشمند اپل یکسان نیست٬ اما اپل می‌گوید اسپیکر کوچک‌تر عملکرد صوتی مناسبی را مانند آنچه رقبایی همچون آمازون اکو دات ارائه می‌کنند٬ در بر می‌گیرد.

اپل در توصیف HomePod Mini خود اینطور می‌گوید:

هوم پاد مینی با مجموعه‌ای از نوآوری‌ها٬ برخلاف انتظار صدایی رسا را در اسپیکری با این اندازه پخش می‌کند. با قد تنها ۳.۳ اینچ٬ معمولاً فضای کافی نباید وجود داشته باشد٬ اما می‌تواند با صدای غنی ۳۶۰ درجه‌ای که از هر زاویه‌ای شگفت انگیز به نظر می‌رسد٬ کل اتاق شما را در بر می‌گیرد.

هوم پاد مینی از چیپست S5 اپل که در اپل واچ نسل ۵ به کار رفته بود٬ قدرت می‌گیرد. این درحالیست که هوم پاد به چیپست قدرتمندتر A8 مجهز است.

ابعاد هوم پاد های اپل

از نظر اندازه٬ نسخه مینی هوم پاد قد ۳.۳ اینچی (۸۴.۳ میلی‌متر) و عرض ۳.۹ اینچی (۹۷.۹ میلی‌متر) را ارائه می‌کند و حدود ۲.۵ کیلوگرم نیز وزن دارد.

جمع‌بندی مقایسه هوم پاد مینی با هوم پاد

اگر به دنبال یک اسپیکر کوچک برای اتاق٬ آپارتمان یا سایر محیط‌های کوچک داخلی هستید٬ هوم پاد مینی ۹۹ دلاری می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی به عنوان جایگزین هوم پاد گران قیمت باشد. آن مانند گزینه‌ای کاملاً ارزشمند برای کسانیست که می‌خواهند بدون پرداخت هزینه‌ی ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلاری برای خرید هوم پاد٬ همچنان در اکوسیستم اپل باقی بمانند.

مقایسه هوم پاد مینی با هوم پاد

پیش فروش هوم پاد مینی از ۶ نوامبر و فروش قطعی آن نیز از ۱۶ نوامبر آغاز شده است. آیا شما هوم پاد مینی را خریداری می کنید یا ترجیح می‌دهید نسخه اصلی هوم پاد را خریداری کنید؟

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + ده =