اخبار, اخبار اپل

جمع بندی رویداد Hi Speed اپل؛ همه آنچه رونمایی شد

جمع بندی رویداد Hi Speed اپل؛ همه آنچه رونمایی شد

در این مقاله قصد داریم به جمع بندی رویداد Hi Speed اپل بپردازیم. ستاره‌ی این رویداد٬ گوشی های خانواده آیفون ۱۲ در چهار مدل بودند.

درست یک ماه پس از برگزاری رویداد Time Flies اپل٬ دومین رویداد پاییزی این شرکت به نام Hi Speed برگزار شد. این کمپانی آمریکایی امشب از تازه‌ترین دستاوردهای سخت افزاری خود رونمایی کرد که در رأس آن‌ها گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ اپل قرار دارند.

جمع بندی رویداد Hi Speed اپل

جمع بندی رویداد Hi Speed اپل

در رویداد Hi Speed اپل چه گذشت؟

نخستین دیوایسی که کمپانی اپل امشب در کنفرانس های اسپید خود رونمایی کرد٬ نسخه مینی اسپیکر هوشمند هوم پاد بود. این کمپانی همچنین امشب از ۴ گوشی جدید خانواده آیفون ۱۲ نیز رونمایی کرد. این گوشی‌ها که ستاره‌ی درخشان امشب رویداد اپل بودند٬ امکانات ویژه‌ای نظیر شارژ بی‌سیم به واسطه فناوری ٬MagSafe اینترنت 5G پرسرعت و دوربین‌های جدید و چیپست ۵ نانومتری قدرتمند A14 Bionic را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در ادامه بیشتر با دستاوردهای سخت افزاری جدید اپل آشنا خواهید شد.

اسپیکر هوم پاد مینی، کوچک‌تر و هوشمندتر

جمع بندی رویداد Hi Speed اپل

جمع بندی رویداد Hi Speed اپل

اپل امشب از اسپیکر هوم پاد مینی رونمایی کرد. همانطور که از نامش پیداست٬ این دیوایس نسخه مینی اسپیکر HomePod اپل است که پیشتر معرفی شده بود. به نظر می‌رسد اپل تصمیم دارد شما را ترقیب کند چندین هوم پاد مینی تهیه کنید و آن را در سرتاسر منزل خود قرار دهید. آن‌ها می‌توانند قابلیت‌های جذابی را در اختیار شما قرار دهند. این شامل یک ویژگی به نام Intercom می‌شود که یک پیغام را از تمام هوم پاد های شما به آیفون٬ اپل واچ٬ کار پلی و دیگر هوم پاد ارسال می‌کند. شما همچنین می‌توانید دو اسپیکر هوم پاد را در یک اتاق قرار دهید تا آن‌ها یکدیگر را شناسایی کنند و ستاپ صوتی استریو را به وجود آورند.

هوم پاد مینی با قیمت ۹۹ دلار عرضه خواهد شد. این دیوایس را می‌توانید در دو رنگ سفید و خاکستری فضایی خریداری کنید. پیش‌فروش آن از ۶ نوامبر آغاز می‌شود٬ در حالی که فروش قطعی آن از ۱۶ نوامبر آغاز خواهد شد.

رونمایی از خانواده آیفون ۱۲ با یک مینی سورپرایز

جمع بندی رویداد Hi Speed اپل

جمع بندی رویداد Hi Speed اپل

چرا اپل در حالی که می‌تواند ۴ آیفون جدید را معرفی کند فقط به یکی بسنده کند؟ این شرکت ساعاتی پیش از ۴ گوشی جدید به نام‌های آیفون ۱۲ مینی٬ آیفون ٬۱۲ آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس رونمایی کرد. اپل در این گوشی‌ها تمرکز ویژه‌ای روی بهبود نمایشگر٬ عملکرد دوربین (حالت شب روی دو دوربین عریض و فوق عریض) و پشتیبانی از فناوری شبکه 5G داشته است. آیفون های ۱۲ همچنین طراحی خود را از اجداد خود٬ آیفون ۴ و آیفون ۵ به ارث برده‌اند و گو‌شه‌هایی کاملاً مربعی را برعکس چند نسل گذشته آیفون‌ها ارائه می‌کنند.

آیفون ۱۲ مینی با قیمت پایه ۶۹۹ دلاری به یک نمایشگر ۵.۴ اینچی مجهز است. آیفون ۱۲ ۷۹۹ دلاری به نمایشگر ۶.۱ اینچی٬ آیفون ۱۲ پرو ۹۹۹ دلاری و آیفون ۱۲ پرو مکس ۱۰۹۹ دلاری نیز به ترتیب به نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچی مجهز هستند. اپل در دو مدل ارزان‌تر آیفون ۱۲ مین و ۱۲ از بدنه‌ای آلومینیومی استفاده کرده است٬ در حالی که می‌توان در دو مدل پرو بدنه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ را یافت. این دو مدل به یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی نیز مجهز هستند و از یک حسگر LiDAR بهره می‌برند که به آن‌ها امکان فوکوس سریع دوربین در شرایط کم نور یا اسکن سه بعدی یک اتاق را می‌دهد.

جمع بندی رویداد Hi Speed اپل؛ همه آنچه رونمایی شد

جمع بندی رویداد Hi Speed اپل؛ همه آنچه رونمایی شد

نمایشگر همه‌ی این آیفون‌های جدید به یک فناوری به نام Ceramic Shield مجهز شده‌اند که اپل آن را با همکاری شرکت Corning طراحی کرده است. سازنده می‌گوید این فناوری استحکام گوشی‌های جدید آیفون در هنگام افتادن را تا ۴ برابر افزایش می‌دهد. آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی در رنگ‌های آبی٬ سبز٬ قرمز٬ سفید و مشکی عرضه می‌شوند. گوشی‌های ۱۲ پرو ۱۲ پرو مکس نیز با رنگبندی آبی٬ طلایی٬ مشکی و سفید به دست مشتریان خواهند رسید.

همه‌ی گوشی‌های این خانواده به چیپست A14 Bionic مجهز هستند. این همان چیپست قدرتبخش آیپد ایر ۲۰۲۰ اپل است که ماه گذشته رونمایی شده بود. فروش دو گوشی آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو از ۱۶ اکتبر آغاز می‌شود. این درحالیست که آیفون ۱۲ مینی و ۱۲ پرو مکس از ۱۳ نوامبر به فروش می‌رسند.

مَگ سیف

جمع بندی رویداد Hi Speed اپل

جمع بندی رویداد Hi Speed اپل

مگ سیف اپل٬ البته فقط نام آن برگشته است. سیستم جدید مگ سیف آیفون نام سیستم شارژر لپ تاپ‌های گذشته‌ی اپل را به ارث برده است. این سیستم اجازه می‌دهد گوشی شما به طور خودکار به جای مناسبی از یک شارژر بی‌سیم بچسبد٬ در حالی که همچنین اجازه‌ی استفاده از لوازم جانبی مانند قاب‌های مغناطیسی یا نگهدارنده‌های کارت اعتباری را نیز می‌دهد.

این شرکت همچنین از شارژر MagSafe Duo نیز رونمایی کرد که اجازه می‌دهد آیفون و اپل واچ خود را به صورت همزمان شارژ کنید.

خبری از آداپتور و هدفون در داخل جعبه آیفون ۱۲ نیست!

مدت‌ها بود شایعاتی در این مورد وجود داشت و اکنون رسمیت یافته است. اپل دیگر در داخل جعبه‌ی آیفون خود هدفون یا شارژر قرار نمی‌دهد. این شرکت سازگاری «میلیاردها» شارژر متفرقه در سراسر جهان با آیفون‌هایش و جلوگیری از اثرات مخرب بیشتر با تولید آن‌ها را به عنوان استدلالی برای این تصمیم ذکر می‌کند. آیفون های جدید با یک کابل USB-C به Lightning عرضه می‌شوند.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − یازده =