اخبار اپل

مهر تایید اپل بر استفاده از پورت تایپ C در آیفون های جدید

مهر تایید اپل بر استفاده از پورت تایپ C در آیفون های جدید

بر اساس قانون جدید اتحادیه اروپا، اکثر وسایل الکترونیکی شخصی باید برای شارژ و انتقال داده از پورت USB-C استفاده کنند. حالا بعد از گذشت سال‌ها، اپل تأیید کرده علی‌رغم اینکه اساسا با مقررات جدید شارژرها مخالف است، اما باید با تغییرات جدید هم‌سو شود و از قوانین پیروی کند. با این بیانیه، مهر تایید اپل بر استفاده از پورت تایپ C در آیفون های جدید زده خواهد شد و به احتمال خیلی زیاد، خانواده آیفون‌های ۱۵ با پورت جدید رونمایی می‌شوند؛ با فراسیب همراه ما باشید…

کابل USB-C و لایتنینگ آیفون

کابل USB-C و لایتنینگ آیفون

احتمال دیدار آیفون و شارژر USB-C

«گرگ جوسویاک»، مدیر اجرایی اپل و معاون بازاریابی جهانی این شرکت به صورت سربسته تأیید کرد iPhone های جدید به پورت USB-C مجهز خواهند بود و «جوسویاک» و «فدریگی»، معاون ارشد اپل، طی مصاحبه‌ای با «جوانا استرن»، خبرنگار وال استریت ژورنال، بر استفاده از پورت‌های جدید مهر تایید زدند.

«جوسویاک» دو پورت تایپ سی و لایتنینگ را به عنوان دو کانکتور محبوب در جهان معرفی کرد و گفت در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر در جهان از کابل لایتنینگ استفاده می‌کنند. به گفته «جوسویاک»، اعتقاد اپل بر این است که با استفاده از هر دو نوع کانکتور تعادل برقرار کند؛ یعنی کابل‌هایی تولید کرده که یک سر آن‌ها لایتنینگ است و سر دیگر می‌تواند هر کانکتور دیگری از جمله تایپ C یا حتی تایپ A باشد.

آیفون با کانکتور یو اس بی تایپ سی

«جوسویاک» اعلام کرد قانون‌گذاران اتحادیه اروپا و اپل درباره به رسمیت شناختن مقررات و قوانین مشترک «کمی اختلاف نظر داشتند». وی خاطرنشان کرد علی‌رغم این مخالفت، باید بپذیرد اتحادیه اروپا حسن نیت دارد ولی قانون‌گذاری روی این مسئله ممکن است مشکل‌ساز شود.

البته مهر تایید اپل بر استفاده از پورت تایپ C در آیفون های جدید زده شده و شرکت در حال فکر کردن به تغییر سیاست‌هاست و باید خوش‌بین بود این اتفاق در عصر حاضر در حال وقوع است و اتحادیه اروپا پورت میکرو یو اس بی قدیمی را به عنوان پورت استاندارد انتخاب نکرده است!

در نهایت

نمایی از ورودی لایتنینگ روی آيفون

نمایی از ورودی لایتنینگ روی آيفون

مدیر اجرایی اپل تأیید کرد شرکت چاره‌ای جز پیروی از مقررات جدید شارژر مشترک تصویب شده اتحادیه اروپا ندارد و باید به این تغییر تن دهد. البته به طور مستقیم تأیید نکرد که آیفون را به پورت تایپ سی مجهز خواهند کرد، اما با توجه به قوانین فعلی، تنها راه حل برای اپل همین است. او در پایان صحبت‌هایش اعلام کرد:

برای اکثر مشتریان آیفون، مسئله شارژ کردن مهم است!

طبق گزارش‌های موثق از بلومبرگ و مینگ چی‌کو، به نظر می‌رسد اپل در نظر دارد سال آینده با معرفی آیفون ۱۵ کانکتور تایپ سی را به این دیوایس‌ها اضافه کند و آیفون اجبارا با پورت Type C عرضه خواهد شد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 2 =