اخبار, اخبار اپل

تمام انتظاراتی که از کنفرانس توسعه دهندگان 2020 اپل داریم

تمام انتظاراتی که از کنفرانس توسعه دهندگان 2020 اپل داریم

کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۰ بر خلاف تمام سال‌های گذشته قرار نیست در یک مکان عمومی و با حضور فیزیکی شرکت‌کنندگان برگزار شود و در واقع این اولین دوره از رویداد WWDC است که با توجه به همه گیری جهانی ویروس کرونا قرار است به صورت کاملا مجازی برگزار شود. اگر شما هم می‌خواهید بدانید چه محصولاتی در این رویداد رونمایی خواهد شد و اپل چه گجت ها و نرم افزارهایی را برای علاقه‌مندان در نظر گرفته، این مطلب را در فراسیب از دست ندهید.

حتما می‌دانید که تا حدود یک هفته دیگر و در در تاریخ دوشنبه بیست و دوم ژوئن در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی (ساعت ۲۱:۳۰ دوشنبه ۲ تیر ماه به وقت تهران) قرار است کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۰ به صورت زنده و بر روی اینترنت پخش شود تا علاقه‌مندان اکوسیستم این برند کوپرتینویی با جدیدترین دستاوردهای نرم افزاری و احتمالا چند سخت افزار جدید آشنا شوند. پیش‌تر در مطلبی برایتان مطرح کردیم که این کنفرانس و حالا می‌خواهیم آپدیت‌های نرم افزاری و گجت های هوشمند که احتمالا قرار است در این رویداد از آنها رونمایی شود را با هم بررسی کنیم.

البته توجه داشته باشید که این رویداد به صورت یک برنامه‌ی یک هفته‌ای برگزار می‌شود، اما کنفرانس اصلی که رونمایی از مهم‌ترین محصولات توسط تیم کوک و دیگر مدیران اپل بر روی استیج آن انجام می‌شود، در روز اول برگزار شده و در روزهای آینده جزئیات بیشتری از آنها توسط اپل و مهندسان نرم افزاری این کمپانی منتشر خواهد شد. همچنین جالب است بدانید که این اولین دوره از رویداد توسعه دهندگان اپل است که به جای مرکز همایش‌های سن خوزه، در محل اپل پارک برگزار خواهد شد که البته از شانس بد طرفداران هیچ‌کس نمی‌تواند درون آن به صورت فیزیکی شرکت کنند.

سخت افزارهایی که در کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۰ معرفی می‌شوند

کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۰

کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۰

در رویداد WWDC 2020 تیم کوک به روی صحنه خواهد آمد تا یک برنامه چند روزه هیجان‌انگیز را آغاز کند. احتمالا از چیپست ‌های مبتنی بر معماری ARM و یک آی مک جدید در این مراسم رونمایی خواهد شد. اپل احتمالا آغاز مهاجرت به مک های مبتنی ‌بر ARM را در این مراسم رسما اعلام خواهد کرد. البته رونمایی اپل از چیپست های مبتنی بر ARM تنها یک آغاز است که به توسعه‌دهندگان این فرصت را خواهد داد تا برای تغییرات بزرگ در آینده آماده شوند. بنابراین تا قبل از ۲۰۲۱ نباید انتظار رونمایی از دستگاه های مک مجهز به این تراشه را داشته باشیم.

احتمالا اپل جزئیاتی درباره این که کدام یک از مدل های مک اول از همه این پردازنده را دریافت خواهند کرد به علاقه‌مندان ارائه خواهد کرد و این موضوع قبلا مطرح شده است که احتمالا در نهایت، این چیپست روی تمام مدل‌های خانواده مک قرار بگیرد. مزیت بهره‌گیری از چیپست های مبتنی بر ARM به جای مک های دارای تراشه اینتل، عملکرد سریع‌تر و بهبود مصرف انرژی خواهد بود. درست مشابه آیفون ها و آیپدهای اپل که از پردازنده ‌های اختصاصی برخوردارند، حالا مجهز شدن مک بوک ها و مک های اپل به این پردازنده ها نیز باعث می شود که عملکرد گرافیکی و اپلیکیشن‌ هایی که هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ارتقا پیدا کند.

در حال حاضر گفته می شود که اپل حداقل بر روی ۳ چیپست اختصاصی مک کار می‌کند که یکی از آنها بر پایه چیپست A14 آیفون های ۲۰۲۰ ساخته خواهد شد و در این پردازنده‌ها علاوه بر واحد سی پی یو، شاهد پردازشگر گرافیکی و واحد Neural Engine برای بهره‌گیری از قابلیت یادگیری ماشینی خواهیم بود.

انتظار رونمایی از کامپیوتر iMac جدید را داشته باشید

کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۰

کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۰

در کنفرانس توسعه دهندگان اپل احتمال زیادی وجود دارد تا شاهد رونمایی از آی مک جدید باشیم و نکته‌ی هیجان‌انگیز درباره این کامپیوتر این است که احتمالاًمتفاوت ترین طراحی نسبت به تمام کامپیوترهای آل این وان سال‌های اخیر اپل را خواهد داشت و از زبان طراحی آیپد پرو با حاشیه‌های بسیار کم که در نمایشگر Pro Display XDR شاهد آن بودیم، در آن استفاده شده است.

این کامپیوتر جدید از یک چیپ T2 برای عملکردهای مربوط به کنترلر و امنیت به همراه یک پردازشگر گرافیکی AMD Navi و حافظه‌ی تمام فلش (به جای حافظه‌های Fusion Drive) برخوردار خواهد بود. اینتل در ماه آوریل در اظهار نظری اعلام کرده بود که چیپست‌های Comet Lake برای آی مک مناسب خواهد بود و این می‌تواند سرنخی به ما بدهد که در آی مک جدید اپل شاهد این پردازنده باشیم.

رونمایی از اپل AirTags

کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۰

کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۰

معمولا اکثر سخت‌افزارهای جدیدی که در کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۰ رونمایی می‌شوند، مواردی هستند که کاربرد نرم‌افزارهای جدید را نیز ارتقا می‌دهند. این می‌تواند به معنای این باشد که سرانجام شاهد رونمایی از اپل ایرتگز خواهیم بود و اپل می‌تواند با اتکا بر تعداد کاربران بسیار بالای سیستم عامل آی او اس، این گجت هوشمند جدید را در بازارهای زیادی به فروش برساند.

با استفاده از این محصول کاربران می‌توانند موقعیت مکانی گجت‌های هوشمند خود را به طور زنده بر روی نقشه مشاهده کرده و به‌خصوص برای محصولات کوچکتری نظیر هندزفری وایرلس ایرپادز دیگر نگران گم شدن آنها نباشند.

چه نرم افزارهایی در کنفرانس WWDC 2020 رونمایی خواهند شد؟

هدف اصلی از برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۰ رونمایی از نسخه‌های جدید پلتفرم‌های نرم افزاری این کمپانی است و بنابراین می‌توانیم شاهد رونمایی از آی او اس ۱۴، آیپد او اس ۱۴، تی وی او اس ۱۴، واچ او اس ۷ و مک او اس ۱۰.۱۶ باشیم. با وجود این که ما تمام امکاناتی که قرار است در این نسخه‌ها رونمایی شوند را نمی‌دانیم، اما در زیر مهمترین نکاتی که از آپدیت‌های بعدی سیستم های عامل اپل می‌دانیم را بررسی خواهیم کرد:

سیستم عامل آی او اس ۱۴

کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۰

کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۰

قطعا مهمترین قسمت از کنفرانس بعدی اپل به رونمایی از سیستم عامل جدید آیفون یعنی iOS 14 اختصاص خواهد یافت. به تازگی نکاتی از یک نسخه‌ی لو رفته از این سیستم عامل منتشر شده که اطلاعات جذابی را درباره این به‌روزرسانی به ما می‌دهد. در لیست زیر می‌توانید مهمترین امکاناتی که قرار است به آی او اس ۱۴ اضافه شود را مشاهده کنید:

  • هوم اسکرین: اپلیکیشن های داخل هوم اسکرین سرانجام به قابلیت مشاهده در حالت لیست مجهز خواهند شد و درست مشابه برخی از رابط‌های کاربری اندروید می‌توانید تمام آیکون‌ها را داخل یک لیست مشاهده کنید.
  • اپلیکیشن فیتنس: اپل در حال کار بر روی یک اپلیکیشن مخصوص سلامتی است که به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌های تمرینی را در قالب ویدیوهای کاربردی بر روی آیفون، آیپد، اپل تی وی و حتی اپل واچ خود دریافت کنند.
  • نرم افزار Messages: قرار است تغییراتی در نرم‌افزار پیام‌رسانی آی او اس اعمال شود که امکان منشن کردن افراد در گفتگوهای گروهی، نمایش افراد در حال تایپ، گزینه‌ای برای علامت گذاری پیام‌ها به عنوان خوانده نشده و قابلیتی برای خارج شدن از آی مسیج از جمله آنها هستند.
کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۰

کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۰

  • نرم افزار واقعیت افزوده: این احتمال این وجود دارد که اپل از یک اپلیکیشن واقعیت افزوده جدید در iOS 14 رونمایی کند که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از این فناوری هیجان‌‌انگیز، آیتم‌های بیشتری را در جهان اطراف خود مشاهده کنند.
  • اپلیکیشن های شخص ثالث به طور پیش فرض: سرانجام کاربران ممکن است که در این نسخه قادر باشند که اپلیکیشن‌های شخص ثالث را به جای اپلیکیشن های خود اپل، به عنوان نرم افزارهای پیش فرض برای مرور اینترنت، مدیریت ایمیل و پخش موسیقی در دیوایس ‌های آی او اس انتخاب کنند.
  • اپل پنسل: اپل در حال کار بر روی قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد متن را با دست‌ خط خودشان و از طریق قلم اپل در هر فیلدی وارد کنند تا این مطلب قبل از ارسال به طور خودکار به متن استاندارد تبدیل شود.
  • عکس‌های والپیپر شخص ثالث: گویا اپل در این نسخه به توسعه‌دهندگان اجازه خواهد داد که گزینه‌های والپیپر مخصوص خودشان را برای آیفون بسازند و این تصاویر از طریق قسمت والپیپرها در نرم افزار تنظیمات قابل دریافت خواهد بود.

سیستم عامل واچ او اس ۷

همچنین در کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۰ قرار است از نسخه جدید پلتفرم نرم افزاری اپل واچ یعنی watchOS 7 رونمایی شود که لیست مهمترین تغییرات آن به صورت زیر است:

  • به‌اشتراک‌گذاری واچ فیس در واچ او اس ۷: اپل در این نسخه به کاربران این امکان را می‌دهد که تنظیمات اختصاصی‌شان برای واچ فیس خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
  • واچ فیس Infograph Pro: قرار است یک نسخه جدید از واچ فیس اینفوگرافیک پرو اضافه شود که دارای ابزار tachymeter برای محاسبه سرعت بر اساس مدت زمان مسافرت خواهد بود.
  • اضافه شدن واچ فیس‌های بین المللی که پرچم کشورهای مختلف را به نمایش می‌گذارند از دیگر تغییرات watchOS 7 خواهد بود.
  • واچ فیس‌های مبتنی بر تصاویر: کاربران می‌توانند با استفاده از آلبوم‌های به اشتراک گذاری شده در کنار تصاویر و گروه‌های تصاویر داخل گالری خود، واچ فیس‌های اختصاصی خود را خلق کنند تا به طور مثال بر روی صفحه ساعت هوشمندشان شاهد تصاویر عزیزان و لحظات مورد علاقه خود باشند.
  • کنترل‌های مخصوص والدین: در واچ او اس هفت قابلیتی برای مدیریت اپل واچ کودکان از طریق تلفن همراه والدین فراهم خواهد بود تا آنها بتوانند نحوه استفاده کودک از این گجت هوشمند را مدیریت کنند.
کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۰

کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۰

  • زمان ویژه‌ی مدرسه: این قابلیت جدید به والدین اجازه می‌دهد که میزان استفاده از اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌‌های مختلف در ساعات مختلف روز را تعیین کنند تا کودکان و بخصوص دانش آموزان به دلیل استفاده‌ی بیش از حد، از تحصیل خود باز نمانند.
  • کنترل سنتر: یکی از تغییرات واچ او اس ۷، اضافه شدن آیکون‌هایی برای حالت اسلیپ مود و تشخیص صدا در کنترل سنتر خواهد بود.
  • تغییر معماری نرم افزارها: از مهم ترین نکات آپدیت نرم افزاری اپل واچ این است که دیگر اپلیکیشن‌ها مبتنی بر افزونه‌ها طراحی نخواهند شد. این می‌تواند به معنای مستقل شدن هرچه بیشتر نرم ‌افزارهای اپل واچ باشد. استفاده از اپلیکیشن‌های ساعت هوشمند اپل بدون نیاز به تلفن همراه، اولین بار در واچ او اس ۶ مطرح شد و حالا در واچ او اس ۷ اپلیکیشن‌ها دیگر بر پایه ساختار اکستنشن طراحی نخواهند شد.
  • قابلیت نظارت بر سطح اکسیژن خون: طبق کدهایی که در یک نسخه‌ی لو رفته از آی او اس ۱۴ یافت شده، اپل در حال کار بر روی قابلیتی است که به کاربران واچ او اس ۷ و اپل واچ سری ۶ اجازه می‌دهد که سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری کنند. البته مشخص نیست که این قابلیت به سخت افزار خاصی نیاز خواهد داشت و استفاده از آن محدود به اپل واچ شش می‌شود یا به عنوان یک آپدیت نرم افزاری کاربران دیگر مدل‌ها نیز قادر به بهره‌گیری از آن خواهند بود.
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + نه =