اخبار اپل, اپلیکیشن های iOS, اپلیکیشن های iPadOS

اپل از اپلیکیشن Final Cut Camera برای آیفون و آیپد هایی که قابلیت فیلمبرداری پرو دارند، رونمایی کرد.

اپل از اپلیکیشن Final Cut Camera برای آیفون و آیپد هایی که قابلیت فیلمبرداری پرو دارند، رونمایی کرد.

شب گذشته در رویداد “Let Loose” اپل که با تمرکز روی معرفی نسل جدید آیپد پرو با نمایشگر اولد و آیپد ایر ۶ برگزار شد، اتفاقات دیگری هم رخ داده است. غول دنیای تکنولوژی از چند دستاورد نرم‌افزاری جدید نیز برای طرفدارانش پرده برداشت.

مهم‌ترین پیشرفت‌های نرم‌‌افزاری را دو اپلیکیشن Final Cut Pro 2 و Logic Pro 2 برای آیپداواس شکل می‌دهند. نسخه مخصوص آیپد این دو اپلیکیشن، پیشرفت چشمگیری داشته تا کاربران بتوانند از تمام پتانسیل‌های تراشه توانمند M4 در زیر قاب آیپد پرو جدید بهره‌‌مند شوند. اما در این بین، نام یک اپلیکیشن کاملاً جدید به‌نام “Final Cut Camera” نیز مطرح شد که شاید برایتان جذاب باشد بدانید چیست و چه کارهایی از آن برمی‌آید.

اپلیکیشن Final Cut Camera، ابزاری برای فیلمبرداری حرفه‌ای در آیفون و آیپد

اپلیکیشن Final Cut Camera برای آیفون و آیپد

اپلیکیشن Final Cut Camera برای آیفون و آیپد

فاینال کات کمرا نام یک اپلیکیشن رایگان است که به‌عنوان دوست و همکار اپلیکیشن مونتاژ Final Cut Pro آیپد عرضه‌اندام می‌کند. در واقع فاینال کات پرو ۲ دارای قابلیت جدیدی به‌نام “Live Multicam” است که برنامه فاینال کات کمرا در آنجا به‌کار می‌رود. اپل در توصیف Live Multicam می‌گوید: «Live Multicam یک راه حل جدید و ابتکاری برای کاربران است تا بتوانند چهار زاویه مختلف از یک صحنه را ضبط کنند. فرقی هم نمی‌کند برای این کار از دستگاه‌های خود یا کمک دستگاه‌های دیگران استفاده کنند». شما می‌توانید در صورت تمایل به خرید لایسنس قانونی Final Cut Pro از طریق سایت فراسیب اقدام نمایید.

اپلیکیشن Final Cut Camera در واقع یک اپ ضبط ویدیو است که فیلمبرداری با دوربین چند محصول اپلی از طریق Live Multicam را امکان‌پذیر کرده است. این برنامه هنگام ضبط ویدیو به کاربر اجازه کنترل کامل کلیدهای ضبط را می‌دهد.

حالت Live Multicam برای Final Cut Pro

حالت Live Multicam برای Final Cut Pro

اپل در توصیف فاینال کات کمرا می‌گوید:‌‌ «این برنامه به کاربران امکان می دهد ویژگی‌هایی مانند تراز سفیدی و فوکوس دستی را تنظیم کنند، در حالی که ضبط‌های خود را با زبرا و مترهای صدا کنترل می‌کنند. کاربران همچنین می‌توانند ISO و سرعت شاتر را تنظیم کرده و برای سیستم دوربین در iPad Air و iPad Pro، امکان انتخاب فوکوس را فعال کنند».

صاحب آیفون می‌گوید، در حالی که اپلیکیشن فاینال کات کمرا برای فعال کردن قابلیت Live Multicam ساخته شده، اما کاربران حرفه‌ای می‌توانند از آن به‌عنوان یک اپلیکیشن فیلمبرداری مستقل با طیف گسترده‌ای از کنترل‌های دستی استفاده کنند. گفته شده که این برنامه در اواخر بهار برای آیپد و آیفون منتشر می‌شود، ولی تاریخ دقیق آن مشخص نیست.

منبع محتوا: 9to5mac.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید