اخبار اپل

آیپد پرو جدید با تراشه M4 معرفی شد؛ نازکترین محصول اپل!

آیپد پرو M4

همانی که منتظرش بودیم آمد! آیپد پرو جدید اپل با تراشه توانمند M4 در دو اندازه ۱۱ و ۱۳ اینچی که نه تنها از نظر عملکرد بهتر شده و اپل توانایی‌های هوش مصنوعی به آن اضافه کرده، بلکه بسیار باریک و جذاب به‌نظر می‌رسد. این محصول در رویداد Let Loose اپل که قبلاً در موردش حرف زده بودیم رونمایی شده است.

آیپد پرو جدید با تراشه M4

آیپد پرو جدید با تراشه M4

آیپدهای جدید با نمایشگرهای OLED عرضه می‌شوند که کنتراست و روشنایی غنی‌تری را ارائه می‌دهند. این نمایشگرها در بدنه جدیدی با ضخامت کمتر جای گرفته‌اند که به‌طور قابل توجهی کوچک‌تر و سبک‌تر از نسل قبلی است. ضخامت مدل ۱۱ اینچی ۵.۳ میلی‌متر و مدل ۱۳ اینچی فقط ۵.۱ میلی‌متر است و اپل ادعا می‌کند این محصول، باریک‌ترین دستگاهی است که تاکنون ساخته است. همچنین قیمت پایه مدل ۱۱ اینچی ۹۹۹ دلار و مدل ۱۳ اینچی ۱۲۹۹ دلار تعیین شده‌اند.

به صفحه نمایش OLED بزرگ‌تری احتیاج دارید؟ آیپد پرو را خریداری کنید!

نمایشگر OLED جدید آیپد پرو حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت HDR را ارائه می‌دهد و هایلایت‌های روشن‌تر و سیاهی‌های عمیق‌تری را نسبت به پنل‌های mini-LED قدیمی به ارمغان می‌آورد. اپل نام این نمایشگر را “Ultra Retina XDR” گذاشته است.

آیپد پرو M4

آیپد پرو M4

این پنل OLED نازک‌تر و سبک‌تر شده و به‌همین خاطر هم به اپل اجازه داده تا طراحی کلی iPad Pro را دستخوش تغییراتی اساسی کند. همچنین اپل برای اولین بار، گزینه پوشش شیشه‌ای با بافت نانویی ضد انعکاس را برای آیپد ارائه می‌دهد که خیلی جذاب به‌نظر می‌رسد.

تراشه M4 جدید روی آیپد پرو؛ اولین تلاش اپل در دنیای AI

تراشه M4 در زیر قاب آیپد پرو جدید از یک کنترل‌کننده نمایشگر جدید بهره می‌برد که به استفاده از نمایشگر OLED و همچنین پیشرفت‌های مورد انتظار در CPU و GPU کمک می‌کند. پردازنده مرکزی ۱۰ هسته‌ای جدید، حداکثر ۵۰ درصد عملکرد CPU را نسبت به آیپد پرو M2 قبلی ارائه می‌دهد. طبق گفته اپل، M4 براساس نسل دوم فرآیند تولید ۳ نانومتری ساخته شده است.

آیپد پرو جدید با تراشه M4

آیپد پرو جدید با تراشه M4

پردازنده گرافیکی جدید در این محصول، برای نخستین بار دو فناوری سخت‌افزاری Ray Tracing و Mesh Shading را به آیپد می‌آورد و در مجموع تا ۴ برابر عملکرد رندر سریع‌تری نسبت به M2 را ارائه می‌دهد. به‌گفته اپل، موتور عصبی جدید و شتاب‌دهنده‌های مبتنی بر یادگیری ماشین پردازنده مرکزی، تراشه M4 را به یک «تراشه فوق‌العاده قدرتمند برای هوش مصنوعی» تبدیل می‌کنند.

علاوه بر این، عملکرد حرارتی دستگاه نیز تا ۲۰ درصد بهبود پیدا می‌کند تا عملکرد کلی iPad Pro نسبت به نقل قبلی خود، ۴ برابر بهتر شود. همچنین گفته می‌شود که به‌زودی مک های مجهز به تراشه M4 نیز عرضه خواهند شد.

دوربین‌های بهتر و تجربه فیس تایم جذاب‌تر در iPad Pro M4

آیپد پرو جدید با پردازنده M4

آیپد پرو جدید با پردازنده M4

پیشرفت دیگر مربوط به بخش دوربین‌ها است. اپل سنسورهای دوربین این محصول را ارتقا داده تا کاربران تصاویر بهتری را با کمک آن‌ها ثبت کنند. یک فلاش انطباق‌پذیر هم در خدمت شماست تا تاریکی در تصاویر بی‌معنا باشد. دوربین جلو نیز به حاشیه افقی لبه‌های نمایشگر منتقل شده تا دید بهتری را برای تماس‌های فیس تایم فراهم کند.

اپل، همراه با آیپد پرو اولد، لوازم جانبی این محصول را هم ارتقا داده است. در کنار این دستگاه شما می‌توانید یک مجیک کیبورد و یک اپل پنسل جدید را هم تهیه کنید که در مقاله‌ای جداگانه به معرفی این دو خواهیم پرداخت.

منبع محتوا: 9to5mac.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *