اخبار, اخبار اپل

همه چیز درباره کنفرانس WWDC 20 اپل؛ تاریخ برگزاری و نحوه تماشای زنده

همه چیز درباره کنفرانس WWDC 20 اپل؛ تاریخ برگزاری و نحوه تماشای زنده

تا کمتر از دو هفته دیگر کنفرانس WWDC 20 اپل برگزار می‌شود و توسعه دهندگان پلتفرم های نرم افزاری اپل از سراسر جهان همگی در انتظار این هستند تا با تازه‌ترین دستاوردهای این کمپانی در زمینه های نرم افزاری آشنا شوند. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که در رویداد WWDC امسال قرار است چه محصولاتی معرفی شود، تاریخ برگزاری مراسم چه روزی خواهد بود و چگونه می‌توان آن را تماشا کرد، در ادامه با فراسیب همراه باشید.

کنفرانس WWDC در روز دوشنبه بیست و دوم ژوئن (۲ تیر ماه) یعنی حدود ۱۰ روز دیگر برگزار خواهد شد. به دلیل شیوع ویروس کرونا بر خلاف سال‌های گذشته، این رویداد امسال به صورت کاملا آنلاین و بدون حضور شرکت‌کنندگان در محل فیزیکی برگزار می‌شود. البته دیجیتالی بودن این کنفرانس به معنای آن نیست که اپل قرار است ابعاد آن را کوچکتر کند، بلکه طبق گزارش‌های منتشر شده حتی رویداد امسال ممکن است به بزرگ‌ترین مراسم در تمام سال‌های گذشته تبدیل شود و اپل برنامه شلوغی برای توسعه دهندگان و علاقه‌مندان به برنامه نویسی آی او اس و دیگر سیستم های عامل خود در نظر گرفته است.

رونمایی از نسخه جدید سیستم های عامل اپل در کنفرانس WWDC 20

همه چیز درباره کنفرانس WWDC 20 اپل

همه چیز درباره کنفرانس WWDC 20 اپل

چند روز پیش اپل رسما از لاین آپ برگزاری مراسم رونمایی کرد و حالا ما تا حدود زیادی می‌دانیم که قرار است با چه مواردی روبرو شویم. در کنفرانس WWDC 20 پیش از همه شاهد برگزاری یک مراسم ویژه خواهد بود که در طی آن مدیر عامل این کمپانی یعنی تیم کوک در کنار دیگر مدیران اجرایی بر روی استیج آمده و درباره بزرگترین به‌روزرسانی‌های آینده برای سیستم های عامل اپل صحبت خواهند کرد. در همین مراسم است که قرار است برای اولین بار شاهد طراحی آی او اس ۱۴ و آیپد او اس ۱۴ و نسخه‌های بعدی سیستم‌های عامل مک او اس، واچ او اس و تی وی او اس باشیم.

معرفی به‌روزرسانی‌های جدیدی برای دستیار صوتی هوشمند سیری، هوم پاد و احتمال معرفی یک آی مک جدید در همین کنفرانس انجام خواهد گرفت.

امسال در سی و یکمین سالگرد کنفرانس توسعه دهندگان اپل WWDC 20 بزرگترین مراسم تا به اینجا خواهد بود و قرار است بیش از ۲۳ میلیون نفر از جامعه جهانی توسعه دهندگان اپل را در یک رویکرد مجازی از بیست و دوم ژوئن تا بیست و ششم ژوئن گرد هم بیایند. اپل امروز لاین آپ کنفرانس WWDC 20 را رسما اعلام کرده و اطلاعاتی درباره این که چگونه توسعه دهندگان می‌توانند آینده سیستم های عامل آی او اس، آیپد او اس، واچ او اس، تی وی او اس و مک او اس را بدانند و با مهندسان اپل همکاری مشترکی داشته باشند را اعلام کرده است.

کنفرانس توسعه دهندگان اپل چه زمانی برگزار می‌شود؟

همه چیز درباره کنفرانس WWDC 20

همه چیز درباره کنفرانس WWDC 20

مراسم اصلی که در واقع اکثر کاربران نیز در انتظار برگزاری آن هستند و اپل مهمترین و جذاب ترین امکانات نرم افزاری نسل بعد خود را در آن رونمایی خواهد کرد، در تاریخ دوشنبه بیست و دوم ژوئن در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی (ساعت ۲۱:۳۰ دوشنبه ۲ تیر ماه به وقت تهران) برگزار خواهد شد. آنطور که کمپانی اپل اعلام کرده این مراسم قرار است به صورت زنده و مستقیم از اپل پارک و از طریق سایت رسمی اپل قابل مشاهده باشد.

همچنین کاربران می‌توانند از طریق وب‌ سایت اپل دولوپر و اپلیکیشن مربوط به آن و همچنین اپلیکیشن مخصوص اپل تی وی و کانال اپل در یوتیوب این مراسم را به صورت زنده مشاهده کنند. فیلم کامل این مراسم نیز بعد از اتمام پخش زنده آن به طور کامل از کانال‌های ذکر شده قابل مشاهده خواهد بود و برای کاربران چینی نیز این مراسم از طریق شبکه‌ها و سایت‌‌های Tencent ،iQIYI ،Bilibili و Youku قابل تماشا خواهد بود.

حدود چهار ساعت بعد از برگزاری مراسم و در ساعت ۲ ظهر به وقت محلی (ساعت ۱:۳۰ بامداد سه شنبه ۳ تیر به وقت تهران) اپل از رویدادی تحت عنوان Platforms State of the Union میزبانی خواهد کرد که در آن بهترین مهندسان نرم‌ افزاری این کمپانی به طور عمیق و کامل به بررسی نسل بعدی نرم افزارهای اپل خواهند پرداخت و دید کامل‌تری از نسخه‌های بعدی آن در اختیار ما قرار خواهند داد.

مهندسان اپل که به طور مستقیم بر روی توسعه نسل بعدی سیستم های عامل این کمپانی کار کرده‌اند، به معرفی مهمترین قابلیت‌های آن می‌پردازند و توسعه‌دهندگان از سراسر جهان می‌توانند با مشاهده آن‌ها برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای توسعه نسخه‌های بعدی اپلیکیشن‌هایشان داشته باشند.

برنامه روزهای بعدی کنفرانس برنامه نویسان اپل 2020

برنامه دقیق کنفرانس WWDC 20 اپل

برنامه دقیق کنفرانس WWDC 20 اپل

بعد از مراسم اولیه که در واقع مهمترین بخش این رویداد را تشکیل می‌دهد، یک هفته پر از برنامه‌های آموزشی مفید و کاربردی آغاز می‌شود و از روز دوشنبه بیست و دوم ژوئن تا جمعه بیست و ششم بیش از ۱۰۰ جلسه مهندسی برگزار خواهد شد که در آن به طور ویژه برروی ساخت اپلیکیشن ‌های جدید برای نسل بعدی پلتفرم های نرم افزاری اپل با تمرکز خاص بر روی طراحی و مسائل فنی برگزار خواهد شد.

هر روز ده صبح به وقت محلی ویدیو های آن روز بر روی شبکه‌های اجتماعی و سایت اپل قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند به طور رایگان آنها را مشاهده نمایند.

رونمایی از طراحی جدید انجمن‌ توسعه دهندگان اپل

کنفرانس WWDC 20 اپل

کنفرانس WWDC 20 اپل

اهالی کوپرتینو وعده داده‌اند که در رویداد امسال از طراحی جدید انجمن‌ توسعه دهندگان اپل رونمایی خواهد شد و ما در روز ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد ماه) می‌توانیم برای اولین بار ظاهر آن را مشاهده کنیم. آنطور که اپل می‌گوید این انجمن جدید، توسعه دهندگان اپل از سراسر جهان را به بیش از ۱۰۰۰ مهندس این کمپانی متصل خواهد کرد تا به طور مشترک بتوانند بر روی چالش‌های مختلف کار کنند و به پرسش‌های آنها مستقیما پاسخ داده خواهد شد.

از همان اولین روز برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان اپل همه می‌توانند با جستجو و مشاهده بحث‌های مطرح شده در این انجمن آن را دنبال کنند و اعضای برنامه توسعه دهندگان اپل قادر خواهند بود تا سوال‌هایشان را ارسال کنند تا به طور مستقیم از سوی متخصصان این کمپانی پاسخ آنها داده شود.

برگزاری آزمایشگاه‌های تخصصی به صورت نفر به نفر

اپل از یک رویداد جدید نیز رونمایی کرده است که در آن توسعه دهندگان پلتفرم‌ های نرم افزاری این برند محبوب می‌توانند با متخصصان اپل به صورت نفر به نفر در آزمایشگاه‌های خصوصی شرکت کنند که البته حضور در آنها منوط به ثبت قرار ملاقات قبلی است. در این آزمایشگاه‌ها مهندسان اپل که بر روی ساخت آخرین نسخه‌های سیستم های عامل اپل فعالیت داشته‌اند، راهنمایی‌های تکنیکی و جزئیات مربوط به توسعه قابلیت‌های جدید را به صورت اختصاصی و نفر به نفر به اشتراک خواهند گذاشت.

البته تنها اعضای طرح اپل دولوپر می‌توانند در آن شرکت کنند و طبیعی است که ظرفیت آن نیز محدود خواهد بود و باید دید نحوه‌ی انتخاب افراد برای شرکت در این آزمایشگاه‌ها به چه شکلی انجام خواهد گرفت.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =