اخبار اپل

اپل واچ سری ۹ با کمترین تغییرات معرفی شد!

اپل واچ سری ۹ با کمترین تغییرات معرفی شد!

اپل در مراسم روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲، از اپل واچ سری ۹ به‌عنوان نسل بعدی ساعت هوشمند خود در کنار اپل واچ اولترا ۲، طی رویداد ویژه پاییزی Wonderlust به‌صورت رسمی رونمایی کرد. نسخه جدید اپل واچ دارای طراحی یکسان با نسل قبلی است، اما تفاوت‌های قابل قبولی هم با نسل قبلی خود دارد.

ویژگی های جدید اپل واچ سری ۹

اپل واچ سری ۹ با کمترین تغییرات معرفی شد!

اپل واچ سری ۹

سال‌ها است که اپل واچ با پردازنده‌ای یکسان تولید و عرضه می‌شد. به عبارت دقیق‌تر، اپل از سری 6 در سال 2020، تراشه‌ای سریع‌تر معرفی نکرده است. اما ظاهرا امسال اپل در اپل واچ سری 9 از یک GPU سریع‌تر استفاده کرده است. این بدان معناست که کاربران هنگام باز کردن برنامه‌ها یا راه‌اندازی مجدد سیستم، زمان بارگذاری کمتری را متوجه خواهند شد. این ویژگی به سبب SiP در سری 9 اپل واچ اتفاق می‌افتد.

SiP مخفف System in Package و یک تراشه است که چندین مولفه مانند CPU ،GPU و حافظه را در یک بسته واحد ادغام می‌کند. این ادغام فعالیت تراشه را کارآمدتر می‌کند. S9 SiP از یک فرآیند 5 نانومتری ساخته شده و دارای یک پردازنده دو هسته‌ای است. پردازنده گرافیکی نیز در این سری، سریعتر از نسل قبلی است.

S9 SiP همچنین دارای یک نسخه جدید از تراشه ultra-wideband اپل است که دقیقا مشابه تراشه U1 عمل می‌کند. تراشه جدید قابلیت (spatial awareness) را ارائه می‌دهد که به دستگاه امکان می‌دهد مکان دقیق سایر دستگاه‌های مجهز به همان فناوری را در نزدیکی خود تشخیص دهد. با استفاده از ultra wide-band؛ اپل این فناوری را حتی دقیق‌تر می‌کند که این امر ویژگی‌های جدیدی را هنگام استفاده از قابلیت Find My فعال می‌کند.

تراشه S9 Sip اپل واچ سری 9

S9 SiP

اگرچه Apple Watch series 9 به هیچ ویژگی سلامتی جدیدی مجهز نشده است، اما سنسور ضربان قلب بهبود یافته و دقیق‌تر شده است. اپل همچنین یک ژیروسکوپ جدید اضافه کرده است که امکان کنترل اپل واچ بدون لمس صفحه و تنها با استفاده از حرکت دو ضربه‌ای انگشتان (double-tap) را فراهم می‌کند.

ویژگی جدید دیگری که می‌توان در سری 9 به آن اشاره کرد، صفحه نمایش روشن‌تر است که تا 2000 نیت روشنایی می‌رسد و در زمانی هم که اپل واچ شما در حال استفاده نیست به 1 نیت روشنایی می‌رسد.

قیمت اپل واچ سری 9 و زمان عرضه آن

قیمت اپل واچ سری 9 از 399 دلار شروع می‌شود و در نسخه های 41 میلی متری و 45 میلی متری از جنس آلومینیوم و فولاد ضد زنگ موجود خواهد شد. پیش‌سفارش‌ها از امروز آغاز می‌شود و عرضه رسمی آن در فروشگاه‌ها برای جمعه آینده، 22 سپتامبر برنامه‌ریزی شده است.

اپل واچ سری ۹

اپل واچ سری ۹

اپل واچ سری 9 ارزش خرید دارد؟

در حال حاضر مقداری برای تصمیم گیری زود است و باید منتظر باشیم که این محصول وارد بازار شده و بازخوردهای آن‌را مشاهده کنیم. اگر مقداری سریع‌تر بودن این گجت اپلی و روشنایی 2000 نیتی برای شما مهم است، می‌توانید روی اپل واچ سری 9 حساب باز کنید.

منبع محتوا: 9to5mac

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =