آموزش و ترفند

۵ دلیل مهم برای خرید iPhone 14 و iPhone 14 Plus

۵ دلیل برای خرید آیفون ۱۴ اپل؛ تغییرات چشمگیر که باید بدانید

در حالی که ابتدا به نظر نمی‌رسید آیفون ۱۴ ارتقای چشم‌گیری در مقایسه با نسل قبل داشته باشد، اما دلایل زیادی وجود دارد که بخواهید گوشی قدیمی‌تان را بدهید و iPhone 14 بگیرید. امروز در فراسیب، ۵ دلیل برای خرید آیفون ۱۴ اپل را با هم مرور می‌کنیم که در واقع تغییرات چشم‌گیر و به‌روزرسانی‌های مهمی نسبت به نسل قبل هستند؛ با ما همراه باشید…

تعمیر راحت تر و ارزانتر خانواده آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ ممکن است از نظر ظاهری دقیقا شبیه iPhone 13 باشد، اما ارتقای مهمی در قسمت داخلی آن رخ داده است. با تغییرات اپل، تعمیر پنل شیشه‌ای پشتی بسیار ساده‌تر از قبل شده است و می‌توان آن را به طور مستقل از برد جدا کرد و همین گزینه تعمیرات را بسیار ارزان‌تر می‌کند.

تصویری از رنگ‌های مختلف آیفون ۱۴

تصویری از رنگ‌های مختلف آیفون ۱۴

برای مثال، آسیب‌دیدگی شیشه پشتی iPhone 14 بدون گارانتی با هزینه‌ای در حدود ۱۴۹ دلار قابل تعمیر است. از آنجایی که تعمیر شیشه پنل پشتی iPhone 13 توسط اپل امکان‌پذیر نبود، تعمیرات در دسته «سایر» قرار می‌گرفتند و باید کل قاب تعویض می‌شد و چیزی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار هزینه داشت. با این حساب، این تعمیر در ایران نیز ارزان‌تر خواهد بود.

پیشرفت و ارتقای دوربین iPhone 14

در حالی که iPhone 14 برای کاربران آیفون ۱۳ گزینه‌ای به حساب نمی‌آید که بخواهند بدون فکر آن را بخرند، اما برای کسانی که نسل قبل iPhone را دارند، گزینه فوق‌العاده‌ای است. یکی از ۵ دلیل برای خرید آیفون ۱۴ ارتقای دوربین است. اپل دوربین اصلی را برای جذب نور بیشتر تغییر داده است. در این گوشی از تراشه A15 Bionic، تراشه موجود در آیفون ۱۳ پرو، استفاده شده و با وجود همین تراشه، اپل توانسته ویژگی جدید Photonic Engine را اضافه کند که به بهبود کلی عکس‌ها هم کمک کرده است.

۵ دلیل برای خرید آیفون ۱۴ اپل

ارتقای دوربین در آیفون ۱۴

به علاوه، اپل دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با عملکرد بهتر و فوکوس خودکار را به iPhone 14 آورده است و ترفندهای دیگری هم اضافه کرده که عبارتند از:

  • حالت اکشن (Action Mode): ضبط ویدیو در شرایط نوری خوب بی‌نقص و بدون لرزش خواهد بود.
  • حالت سینمایی با وضوح 4K: کاربران آیفون ۱۴ می‌توانند فیلم‌های سینمایی را با کیفیت 4K و سرعت ۲۴ فریم در ثانیه یا ۳۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنند. پیش‌تر، فیلم‌برداری با کیفیت Full HD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه امکان‌پذیر بود.

ارتقا به آیفون ۱۴ پلاس؟ بدون شک!

اپل از مدل‌های iPhone mini خسته شده است و iPhone 14 Plus تلاش برای رهایی از این مدل‌هاست. آیفون ۱۴ پلاس بزرگ‌ترین باتری را در آیفون‌ها دارد و نمایشگر زیبای ۶.۷ اینچی با تراکم پیکسلی بالاتر در مقایسه با آیفون ۱۳، گزینه‌ای است که بدون شک برای ارتقا مناسب است و کاربران مدل‌های قدیمی‌تر می‌توانند یک خرید عالی داشته باشند. اگر در مورد باتری iPhone 14 و iPhone 14 Plus اطلاعات بیشتری نیاز دارید، مطلب بررسی میزان شارژ دهی خانواده آیفون ۱۴ را مطالعه کنید.

نمایی از آیفون ۱۴ و مدل پلاس

نمایی از آیفون ۱۴ و مدل پلاس

یکی از ۵ دلیل برای خرید iPhone 14 اپل که باعث می‌شود این گوشی فروش خوبی داشته باشد این است که کاربران می‌توانند بدون پرداخت هزینه زیاد برای خرید سری پرو مکس، گوشی با نمایشگر و باتری بزرگ‌تر داشته باشند.

اتصال ماهواره ای در iPhone 14

بعد از شایعه‌های فراوان درباره قابلیت اتصال ماهواره‌ای در آیفون، سری ۱۴ به این شایعات خاتمه داد و دیوایس‌های جدید با ارتقای سخت‌افزاری این ویژگی را با خود آوردند. از نوامبر ۲۰۲۲ کاربران جدید iPhone می‌توانند بیش از دو سال اشتراک طرح اتصال ماهواره‌ای را به صورت رایگان دریافت کنند و در مواقع اضطراری و در صورت خارج شدن از محدوده تحت پوشش اتصال 4G، با اتصال ماهواره‌ای پیام ارسال کنند و تماس بگیرند. 

اتصال ماهواره‌ای (Satellite Connectivity)

آیفون حتی نحوه اتصال به ماهواره را هم نشان می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد پیام یا تماس اضطراری ارسال کنید. این ویژگی برای شروع در کانادا و آمریکا در دسترس خواهد بود. آیفون‌های پارت نامبر چین، هنگ کنگ و ماکائو بدون سیستم ارتباط ماهواره‌ای عرضه می‌شوند.

ویژگی تشخیص تصادف در آیفون های ۱۴

یکی دیگر از ۵ دلیل برای خرید آیفون ۱۴ اپل قابلیت تشخیص تصادف است که یکی از ویژگی‌های انحصاری است. iPhone با تشخیص ضربه و شدت برخورد، می‌تواند تصادفات رانندگی یا حوادث دیگر را ثبت کند و اگر کاربر بیهوش شده یا به کمک نیاز داشته باشد، به طور خودکار با اورژانس تماس می‌گیرد.

قابلیت تشخیص تصادف در آیفون ۱۴

قابلیت تشخیص تصادف در آیفون ۱۴

این قابلیت‌ها با کمک گرفتن از قطعات موجود امکان‌پذیر شده است. فشارسنج حالا می‌تواند تغییرات فشار کابین را تشخیص دهد، GPS روی تغییرات سرعت حساس‌تر خواهد بود و میکروفون می‌تواند صداهای بلند و غیرمعمولی مثل صدای برخورد دو خودرو یا تصادفات شدید را تشخیص دهد.

جمع بندی

تعمیرات راحت‌تر خانواده آیفون ۱۴، دوربین ارتقا یافته با تغییرات کاربردی، تشخیص تصادفات رانندگی و حوادث، آیفون ۱۴ پلاس با نمایشگر عالی و بزرگ‌ترین باتری موجود در خانواده iPhone و اتصال ماهواره‌ای برای امنیت کاربران، ۵ دلیل برای خرید iPhone 14 اپل هستند که کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر باید آن‌ها را در نظر داشته باشند. اگر بین iPhone 14 Pro و iPhone 14 یا آیفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۴ پرو مکس شک دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب نقد و بررسی کامل و جامع آیفون های ۱۴ و ۱۴ پرو را مطالعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 10 =