اخبار اپل

فروش پایین آیفون ۱۴ پلاس و نگرانی بیش از حد شرکت اپل!

فروش پایین آیفون ۱۴ پلاس و نگرانی بیش از حد شرکت اپل!

آیفون ۱۴ پلاس نام محصولی است که امسال جایگزین نسخه مینی گوشی‌های هوشمند اپل شد، اما طبق اعداد و ارقام، ظاهرا میزان فروش آن کاملا دور از انتظار بوده است و این موضوع مدیران این شرکت آمریکایی را بسیار نگران کرده است. در این مطلب از فراسیب قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

میزان شارژدهی باتری آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۴

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید،‌ مطمئنا می‌دانید که اپل سال ۲۰۲۲ را با معرفی ۴ نسخه مختلف از خانواده آیفون ۱۴ به پایان رساند؛ اما بر خلاف سال گذشته‌اش، به جای نسخه مینی با مدل پلاس روبرو بودیم. مشخصات سخت‌افزاری iPhone 14 Plus با نسخه استاندارد کاملا یکسان است و تنها تفاوت آن‌ها، در ابعاد نمایشگر و ظرفیت باتری خلاصه می‌شود که مدل جدید از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی برخوردار است. اگر قصد دارید با این محصول بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی آیفون ۱۴ پلاس را مطالعه کنید.

سری مینی از آیفون‌های ۱۲ و ۱۳ آنچنان که باید و شاید مورد استقبال کاربران قرار نگرفت و اپل متوجه این موضوع شد و قصد داشت تا ضررهای خود را با ارائه نسخه پلاس جبران کند؛ اما متأسفانه این استراتژی هم با در بسته مواجه شد و طبق اعلام برخی رسانه‌های خبری، ظاهرا باید باز هم منتظر تغییر برنامه باشیم و ببینیم کوپرتینویی‌ها چه تدبیری در این خصوص اتخاذ خواهند کرد.

آیفون ۱۴ پلاس

آیفون ۱۴ پلاس

فروش آیفون ۱۴ پلاس؛ دردسر جدید اپل!

آیفون ۱۴ پلاس را می‌توان جایگزینی برای آیفون ۱۳ مینی به حساب آورد که از باتری و نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به مدل استاندارد برخوردار است. این گوشی هوشمند از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی برخوردار است و از این نظر با آیفون ۱۴ پرو مکس برابری می‌کند، اما اختلاف قیمت آن‌ها با یکدیگر کاملا محسوس است.

با وجود اعمال این تغییر و ارائه آیفونی با نمایشگر بزرگ‌تر و سخت‌افزار یکسان با آیفون ۱۴، کاربران از این موضوع استقبال نکردند و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که مدیران اپل چه تصمیمی در این مورد خواهند گرفت.

شخصی با نام کاربری yeux1122 در شبکه اجتماعی Naver مدعی شده است که کوپرتینویی‌ها می‌خواهند هدف‌گذاری خود در مورد نسخه‌های استاندارد و پرو از آیفون‌ها را تغییر دهند و به این ترتیب دو استراتژی مختلف پیش روی آن‌ها قرار دارد:

  • استراتژی اول: بیشتر شدن اختلاف در حوزه مشخصات سخت‌افزاری میان این دو مدل
  • استراتژی دوم: کاهش قیمت آیفون ۱۵ پلاس
آیفون ۱۴ در کنار آیفون ۱۴ پلاس

آیفون ۱۴ در کنار آیفون ۱۴ پلاس

در حال حاضر آيفون ۱۴ با قیمت ۷۹۹ دلار و آیفون ۱۴ پلاس هم با قیمت ۸۹۹ دلار در دسترس خریداران قرار دارد. اپل اگر بخواهد قیمت آيفون ۱۵ پلاس را کاهش دهد، یا باید شاهد کاهش قیمت آیفون ۱۵ هم باشیم، یا مشخصات سخت‌افزاری iPhone 15 Plus نسبت به نسخه استاندارد پایین‌تر باشد.

اپل و تغییر رویه؟! ممکن است!

اگر به خاطر داشته باشید، اپل سال ۲۰۱۴ و هنگام رونمایی از آیفون ۶ و نسخه پلاس، پا روی سیاست‌های پیشین خود گذاشت و برای نخستین بار شاهد ارائه گوشی هوشمندی با نمایشگر بزرگ‌تر از سوی این شرکت آمریکایی بودیم. پس از گذشت چند سال، خانواده آيفون‌ها به ۴ مدل مختلف رسید و البته از سوی دیگر هم شاهد رونمایی از آیفون های سری SE بودیم.

تصویری از iPhone 14 Plus

تصویری از iPhone 14 Plus

این اتفاقات به ما یادآور می‌شود که احتمال تغییر سیاست‌ها از سوی اپل در حوزه آیفون‌ها وجود دارد و هر لحظه می‌توان انتظار هر اتفاقی را داشت. لذا ممکن است قیمت نسخه پلاس از خانواده آيفون ۱۵ نسبت به آيفون ۱۴ پلاس کاهش پیدا کند، یا شاهد رونمایی از نسخه الترا برای این سری باشیم که از مشخصات سخت افزاری فوق‌العاده بالا و البته قیمت بیشتر نسبت به مدل پرو مکس برخوردار است.

تمامی موارد گفته شده در این مطلب صرفا در حد شایعه بوده و گذشت زمان، صحت آن‌ها را اثبات خواهد کرد. نظر شما به عنوان خواننده این مطلب در مورد اطلاعات آورده شده در این مطلب چیست؟ آیا اپل موفق می‌شود مجددا به سیستم سوددهی گذشته خود بازگردد؟

اما در مطلبی جداگانه میتوانید ۵ دلیل برای خرید آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس را مطالعه کنید!

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =