اخبار اپل

آیا قاب آیفون های سری ۱۳ با آیفون های سری ۱۴ سازگار و اندازه هست؟

آیا قاب آیفون های سری ۱۳ با آیفون های سری ۱۴ سازگار و اندازه هست؟

می‌دانیم که آیفون های سری ۱۴ شانزدهم شهریور ماه به صورت رسمی معرفی شدند. اما موضوعی که ذهن کاربران را درگیر کرده، لوازم جانبی و قاب‌های محافظ است و آن‌ها می‌خواهند بدانند آیا کیس محافظ محصولات سری ۱۳ با قاب آیفون ۱۴ سازگار است یا خیر. در این مطلب از فراسیب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت؛ در ادامه با ما همراه باشید…

اکسسوری و قاب های iPhone 14 و iPhone 14 Pro

اکسسوری و قاب های iPhone 14 و iPhone 14 Pro

اگر از محصولات سری ۱۳ آیفون‌ها استفاده کرده و قصد بروزرسانی به آیفون‌های سری ۱۴ را دارید، ممکن است لوازم جانبی و قاب‌های محافظ یکی از دغدغه‌های بزرگ برای شما به حساب آید. متأسفانه اپل تغییراتی را روی گوشی‌های هوشمند جدید خود ایجاد کرده است و به این ترتیب شما باید فکر استفاده از کیس‌های محافظی که تا به حال خریداری کرده‌اید را کنار گذاشته و به سراغ خرید مدل‌های جدید بروید!

آیا قاب آیفون ۱۳ با آیفون های ۱۴ همخوانی دارد؟

اگر نگاهی به جدولی که در ادامه مطلب آمده بیندازید، مشاهده می‌کنید که سری ۱۳ و ۱۴ گوشی‌های هوشمند اپل از نظر ابعاد شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند. تنها تفاوت آن‌ها، در ضخامت خلاصه می‌شود و به این ترتیب iPhone 14 همان طور که می‌بینید ۰.۱۵ میلیمتر ضخیم‌تر است. در نگاه کلی، این تغییر ابعاد که بسیار کوچک است، آنچنان که باید و شاید روی قاب‌های محافظ تأثیر نخواهد گذاشت.

رنگ های آيفون ۱۴

رنگ های آيفون ۱۴

اما تغییر دیگری که ایجاد شده که سبب می‌شود کیس‌های محافظ سری پیشین با آيفون های سری ۱۴ سازگار نباشد. کوپرتینویی‌ها محل قرارگیری دکمه پاور و دکمه‌های افزایش و کاهش صدا را کمی تغییر داده‌اند. همین موضوع باعث می‌شود تا قاب‌های نسل پیشین با محصولات جدید سازگاری نداشته باشد.

به این ترتیب مطمئن‌ترین روش که پیش روی خریداران قرار گرفته، صرف نظر کردن از لوازم جانبی گذشته بوده و باید نسبت به خرید کیس‌های محافظ جدید برای خانواده آیفون ۱۴ اقدام کنند.

مدل آیفون

ارتفاع

عرض

ضخامت

وزن

آیفون ۱۳

۱۴۶.۷ میلیمتر

۷۱.۵ میلیمتر

۷.۶۵ میلیمتر

۱۷۴ گرم

آیفون ۱۴

۱۴۶.۷ میلیمتر

۷۱.۵ میلیمتر

۷.۸ میلیمتر

۱۷۲ گرم

آیا قاب آیفون ۱۳ پرو با قاب آیفون ۱۴ پرو سازگار است؟

اگر قصد آپگرید کردن گوشی هوشمند خود از آيفون ۱۳ پرو به آیفون ۱۴ پرو را داشته باشید، قضیه بغرنج‌تر می‌شود. چرا که ابعاد اصلی این دو محصول (آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس) کمی بزرگ‌‌تر یا کوچک‌تر شده است و به این ترتیب شما باید به صورت کامل با قاب‌های نسل پیشین خداحافظی کنید و به فکر خرید کیس‌های محافظ جدید باشید.

قاب های آیفون ۱۴

قاب شفاف آیفون ۱۴

همانطور که در دو جدول زیر مشاهده خواهید کرد، ابعاد نسخه پرو و پرو مکس گوشی‌های جدید کاملا تغییر پیدا کرده و به این ترتیب اصلا روی قاب‌های سری ۱۳ نباید حساب باز کنید. همچنین سایز و میزان برآمدگی ماژول در برگیرنده سنسورهای دوربین، نسبت به مدل سال گذشته بزرگ‌تر شده و به این ترتیب حتی در صورت یکسان بودن ابعاد اصلی گوشی، کیس‌های محافظ به این دلیل با یکدیگر سازگار نیستند.

دکمه‌های پاور و افزایش و کاهش صدا نیز مانند نسخه استاندارد با کمی جابجایی روبرو شده‌اند و همین موضوع، سند دیگری برای عدم سازگاری قاب‌های این محصولات با یکدیگر است.

مدل آيفون

ارتفاع

عرض

ضخامت

وزن

آیفون ۱۳ پرو

۱۴۶.۷ میلیمتر

۷۱.۵ میلیمتر

۷.۶۵ میلیمتر

۲۰۴ گرم

آیفون ۱۴ پرو

۱۴۷.۵ میلیمتر

۷۱.۵ میلیمتر

۷.۸۵ میلیمتر

۲۰۶ گرم

مدل آيفون

ارتفاع

عرض

ضخامت

وزن

آیفون ۱۳ پرو مکس

۱۶۰.۸ میلیمتر

۷۸.۱ میلیمتر

۷.۶۵ میلیمتر

۲۴۰ گرم

آیفون ۱۴ پرو مکس

۱۶۰.۷ میلیمتر

۷۷.۶ میلیمتر

۷.۸۵ میلیمتر

۲۴۰ گرم

قاب های آيفون ۱۴ پلاس

از آن جا که iPhone 14 Plus یک محصول جدید به حساب می‌آید، لذا مدل جایگزینی برای آن در نسل پیشین وجود نداشت و به این ترتیب در صورت تصمیم به خرید این گوشی هوشمند، باید به فکر تهیه قاب جدید نیز باشید. اگر تصور می‌کنید که کیس محافظ آیفون ۱۳ پرو مکس با این محصول سازگار خواهد بود، باید بگوییم که اشتباه می‌کنید و این دو گوشی هوشمند از نظر ضخامت و سایز محفظه قرارگیری دوربین به هیچ عنوان با یکدیگر همخوانی ندارند.

نمونه قاب آيفون های سری ۱۴

نمونه قاب آيفون های سری ۱۴

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید، قاب‌های سری ۱۳ به هیچ عنوان با آیفون های سری ۱۴ هماهنگ نبوده و در صورت تمایل به آپگرید، باید از آن‌ها صرف نظر کرده و به فکر خرید گزینه‌های جدید باشید. همچنین اگر ظرفیت باتری نیز یکی از معیارهای شما برای انتخاب گوشی‌های هوشمند است، پیشنهاد می‌کنیم در مطلبی جدگانه، مقایسه ظرفیت باتری سری آيفون ۱۴ با نسل پیشین را مطالعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

1 دیدگاه در “آیا قاب آیفون های سری ۱۳ با آیفون های سری ۱۴ سازگار و اندازه هست؟

  1. رامتین گفت:

    سلام 14راحت به 13میخوره از لبه ها هم محافظ میکنه بلعکسشم میخوره ولی لبه ها رو خیلی پوشش نمیده من که مغازه دارم وبارها واسه 13گارد 14 بردند وراضی بودند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =