اخبار اپل

آخرین اخبار و شایعات کنفرانس رونمایی از خانواده آیفون ۱۴ اپل [آپدیت]

آخرین اخبار و شایعات کنفرانس رونمایی از خانواده آیفون ۱۴ اپل

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید،‌ مطمئنا می‌دانید که ۱۶ شهریور مصادف با هفتم سپتامبر ۲۰۲۲ رویداد معرفی آیفون ۱۴ اپل برگزار خواهد شد. در این مطلب از فراسیب قصد داریم ببینیم در کنار آيفون‌های جدید، شاهد رونمایی از چه محصولات دیگری خواهیم بود؛ در ادامه با ما همراه باشید…

رویداد جدید اپل با نام Far Out در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۲۲ مصادف با ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد که به عنوان گل سرسبد این اتفاق، باید به خانواده iPhone 14 اشاره کنیم. اما مطمئنا این رویداد تنها به معرفی آیفون‌های جدید اختصاص پیدا نخواهد کرد و در کنار آن، دستگاه‌های دیگری نیز رونمایی خواهد شد. لذا در ادامه به بررسی شایعات در این باره خواهیم پرداخت تا به صورت کامل برای روی دادن هر اتفاقی خود را آماده کنیم.

کانسپت آیفون ۱۴

کانسپت آیفون ۱۴

محصولاتی که انتظار معرفی آن‌ها را در رویداد Far Out داریم

در اینجا به توضیح محصولاتی که احتمالا قرار است در کنفرانس ۱۶ شهریور رونمایی شود، می‌پردازیم. این پیش‌بینی‌ها بر طبق شایعات از منابع موثق نوشته شده است ولی ممکن است در شب کنفرانس اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای رخ دهد.

رونمایی اپل از خانواده آیفون ۱۴

تصویر احتمالی آیفون ۱۴ پرو اپل

تصویر احتمالی آیفون ۱۴ پرو اپل

همان طور که اشاره کردیم، آیفون‌های ۲۰۲۲ را می‌توان ستاره این اتفاق جهانی به حساب آورد. طبق شایعاتی که رفته رفته تعداد آن‌ها نیز زیادتر شد، اپل تصمیم گرفته تا آیفون ۱۴ مینی را کنار گذشته و به جای آن، محصول جدیدی با نام آيفون ۱۴ پلاس (یا مکس) را به دنیای تکنولوژی معرفی کند. این محصول با نمایشگر ۶.۷ اینچی خود، جایگزین کوچک‌ترین سایز مدل‌های پیشین می‌شود و به این ترتیب، دو آيفون با نمایشگر ۶.۱ و دو آیفون با نمایشگر ۶.۷ اینچی را در نهایت شاهد خواهیم بود.

به گزارش 9to5Mac، کوپرتینویی‌ها تمام هم و غم خود را روی مدل‌های پرو از این خانواده گذاشته‌اند و به این ترتیب آیفون ۱۴ و نسخه پلاس (یا مکس) آن با آنچنان تغییری نسبت به نسل پیشین خود همراه نخواهند بود.

اما بیایید شایعاتی که تا به حال در مورد چهار محصول یاد شده در منابع خبری نقل شده را با هم مرور کنیم. در هفته‌های اخیر وبسایت 9to5Mac گزارش داده است که با وجود عدم تغییر قیمت برای نسخه استاندارد و پلاس از این خانواده، اما افرادی که به خرید مدل‌های پرو و پرو مکس علاقمند هستند، دست کم باید انتظار افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری را داشته باشند. همچنین یکی از شرکت‌های سازنده کیس محافظ گوشی‌های هوشمند خبر داده است که اپل در رویداد معرفی آیفون‌ها، از کیس‌های جدید خود که برای این محصولات طراحی شده است نیز پرده برداری خواهد کرد.

نمایی از طرح مفهومی iPhone 14 Pro

نمایی از طرح مفهومی iPhone 14 Pro

یکی از افشاکنندگان چندی پیش، ضمن ارتباط با منابع نزدیک، استراتژی رنگ بندی سری iPhone 14 اپل را نیز لو داد که ما در مطلبی نیز به احتمال فروش آیفون ۱۴ به رنگ بنفش پرداختیم:

  • رنگ بندی iPhone 14: سبز، بنفش، آبی، مشکی، سفید و قرمز. البته به گفته این منبع، احتمالا رنگ صورتی جایگزین رنگ بنفش خواهد شد.
  • رنگ بندی iPhone 14 Pro: سبز، بنفش، نقره‌ای، طلایی و گرافیت. به گفته او، رنگ بنفش جایگزین رنگ Sierra Blue می‌شود.
در فراسیب بخوانید  اپل بطور رسمی از اپل واچ نسل ۸ رونمایی کرد؛ همه آنچه باید درباره آن بدانید

آخرین شایعات در مورد آیفون ۱۴ و نسخه‌های پرو

حفره کپسولی و دایره‌ای، یا یک حفره کپسولی بزرگ؟

ماه‌هاست که شایعاتی در مورد تغییر ساختار ناچ و تبدیل شدن آن به یک حفره کپسولی در کنار یک حفره دایره‌ای شکل که به صورت مستقل در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، شنیده می‌شود. این پدیده مسلما در نسخه‌های پرو اتفاق خواهد افتاد. اما اطلاعات جدید درز پیدا کرده حاکی از آن است که اپل از یک سیستم نرم افزاری استفاده خواهد کرد تا فضای میان دو حفره را پر کرده و در نتیجه یک کپسول بزرگ افقی را در قسمت بالای نمایشگر آيفون ۱۴ پرو و نسخه پرو مکس شاهد خواهیم بود. به این ترتیب نشانگرهای حریم شخصی (مانند نقاط نارنجی یا سبز رنگ هشدار هنگام استفاده از میکروفون یا دوربین) در این فضای میان سنسور تشخیص چهره و دوربین سلفی قرار خواهد گرفت.

حرف از دوربین شد. می‌توانید در مطلبی بخوانید که احتمالا آیفون ۱۴ بزرگترین آپدیت دوربین سلفی را شاهد باشد.

زمانی که شخصی تماس فیس تایم با شما برقرار می‌کند، اگر اینستاگرام برای دسترسی به لوکیشن از شما سوالی بپرسد یا اگر شخصی تماس تصویری از طریق واتساپ با شما برقرار کند، به ترتیب نقاط نارنجی، آبی و سبز رنگی در حال حاضر در کنار ناچ iPhone به نمایش گذاشته می‌شود. اما در iPhone 14 Pro و نسخه پرو مکس، این نشانگرها مانند تصویر زیر به محل یاد شده انتقال پیدا خواهند کرد. شما میتوانید در مطلبی جداگانه به موضوع نقاط نارنجی و سبز بالای آیفون چیست پرداخته ایم که میتوانید مطالعه کنید.

نمایی از تغییرات ناچ در آیفون ۱۴ پرو

نمایی از تغییرات ناچ در آیفون ۱۴ پرو

همچنین این تغییرات در سیستم ناچ احتمالا باعث می‌شود مانند تصویر بالا، تغییراتی در رابط کاربری اپلیکیشن دوربین رخ داده و برخی گزینه‌ها به قسمت بالایی انتقال پیدا کند.

در حال حاضر دکمه روشن و خاموش کردن فلاش یا دکمه Live Photo در قسمت استاتوس بار دیده می‌شود، اما سایر دکمه‌ها در پایین صفحه و در قسمت بالای حالت‌های مختلف عکاسی و فیلمبرداری قرار گرفته است. تغییرات جدید باعث می‌شود تا کنترلرهای مختلف به قسمت بالایی صفحه رفته و فضای بیشتری برای نمایش در اختیار شما قرار گیرد.

محصولی جدید با نام آیفون ۱۴ پلاس

تصویر شماتیک از آیفون ۱۴ پلاس

تصویر شماتیک از آیفون ۱۴ پلاس

اپل قصد دارد تا نسخه مینی را از آيفون‌های ۲۰۲۲ حذف کرده و آن را با یک نسخه ۶.۷ اینچی با نام iPhone 14 Plus جایگزین کند. البته شایعاتی به گوش می‌رسید که اپل قصد دارد تا این محصول را با نام iPhone 14 Max ارائه کند، اما اسناد جدید نشان می‌دهد که پسوند پلاس جایگزین مکس خواهد شد.

بازگشت نشانگر درصد باتری به iPhone 14 Pro

طرح مفهومی iPhone 14 Pro با تغییرات جدید

طرح مفهومی iPhone 14 Pro با تغییرات جدید

افراد نزدیک به منابع معتبر به تازگی مدعی شده‌اند که اپل در نسخه پرو از آیفون‌های جدید، نشانگر درصد باتری را مجددا به استاتوس بار برگردانده است. به این ترتیب با یک نگاه به سمت راست حفره بالای نمایشگر، می‌توانید از درصد شارژ باقی مانده باتری دستگاه اطلاع پیدا کنید.

اپل در پنجمین نسخه آزمایشی آی او اس ۱۶، درصد باتری را به داخل آیکون باتری اضافه کرد. در حالی که بسیاری از آیفون‌ها به این ترتیب امکان نمایش درصد باتری در حالت معمول را دارا خواهند شد، اما در مدل‌های پرو این گزینه مانند گذشته در کنار آیکون باتری نشان داده می‌شود. به این ترتیب نام اپراتور در سمت چپ باقی مانده و میزان سیگنال دریافتی نیز در کنار آن نمایش داده خواهد شد.

در فراسیب بخوانید  نحوه اضافه کردن صدا هنگام خاموش یا روشن شدن خانواده iPhone 14

در تصویر سمت راست نیز نمایی احتمالی از سیستم نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) را می‌بینید که شایعات جدید از وجود آن در نسخه‌های پرو حکایت دارند.

افزایش قیمت، اما نه آنچنان زیاد در آیفون ۱۴

در حال حاضر شایعات زیادی در مورد افزایش قیمت سری iPhone 14 به گوش می‌رسد. البته این افزایش قیمت آنچنان که تصور می‌‌کنید، زیاد نخواهد بود. به این ترتیب سیستم ارزش گذاری آيفون‌های جدید به صورت زیر خواهد بود:

  • قیمت آیفون ۱۴: ۷۴۹ دلار
  • قیمت آیفون ۱۴ پلاس: ۸۴۹ دلار
  • قیمت آیفون ۱۴ پرو: ۱۰۴۹ دلار
  • قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس: ۱۱۴۹ دلار
تصویری از طرح مفهومی آیفون ۱۴ پرو

تصویری از طرح مفهومی آیفون ۱۴ پرو

افزایش ظرفیت باتری در آیفون های جدید اپل

آقای مارک گرمن خبرنگار بلومبرگ در اظهارات خود مدعی شده است که اپل برای دومین سال متوالی، قصد دارد تا ظرفیت آيفون‌های جدید خود را افزایش دهد. البته پیشتر یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی با نام کاربری ShrimpApplePro در شبکه اجتماعی توییتر به موضوع افزایش ظرفیت باتری در محصولات جدید اشاره کرده بود. به این ترتیب آیفون‌های ۲۰۲۲ اپل با ظرفیت باتری‌های زیر همراه خواهند بود:

  • ظرفیت باتری آیفون ۱۴: ۳۲۷۹ میلی آمپر ساعت
  • ظرفیت باتری آيفون ۱۴ پرو: ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ظرفیت باتری آیفون ۱۴ پرو مکس: ۴۳۲۳ میلی آمپر ساعت

در مقام مقایسه، نگاهی به ظرفیت باتری نسل پیشین این محصولات می‌اندازیم:

  • ظرفیت باتری آیفون ۱۳: ۳۲۲۷ میلی آمپر ساعت
  • ظرفیت باتری آیفون ۱۳ پرو: ۳۰۹۵ میلی آمپر ساعت
  • ظرفیت باتری آیفون ۱۳ پرو مکس: ۴۳۵۲ میلی آمپر ساعت

افزایش ۲ گیگابایتی رم در آیفون ۱۴

تصویری از آیکون فولدر در آیفون‌ها

تصویری از آیکون فولدر در آیفون‌ها

برخی تحلیلگران بر این باور هستند که مدل‌های جدید، با افزایش ۲ گیگابایتی رم همراه خواهند شد و به این ترتیب و طبق اظهار نظر آن‌ها، باید انتظار ۶ گیگابایت رم روی دو مدل را داشته باشیم.

در مقام مقایسه، بد نیست بدانید که iPhone 13 و نسخه مینی آن از ۴ گیگابایت رم و دو مدل دیگر، از ۶ گیگابایت رم برخوردار بودند. به این ترتیب برای سومین سال متوالی، شاهد ارائه رم ۶ گیگابایتی روی نسخه‌های پرو از آیفون‌ها هستیم.

از سوی دیگر برخی شایعات حاکی از آن است که اپل حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی را برای نسخه‌های پرو کنار گذشته و در این حالت، باید انتظار حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی به عنوان مدل پایه را برای آيفون ۱۴ پرو و نسخه پرو مکس داشته باشیم.

اپل واچ سری ۸ در سه مدل مختلف

تصویر احتمالی اپل واچ سری ۸

تصویر احتمالی اپل واچ سری ۸

آقای مارک گرمن خبرنگار بلومبرگ در آخرین اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است اپل قصد دارد تا در سال جاری میلادی، سه مدل مختلف از ساعت هوشمند خود را روانه بازار کند که این اتفاق، پس از سال‌ها برای نخستین بار روی می‌دهد.

احتمالا در سری هشتم اپل واچ که در کنار آیفون ۱۴ رونمایی خواهد شد، شاهد سنسور جدید تشخیص دمای بدن و عمر مفید باتری بیشتری خواهیم بود. در حالی که انتظار می‌رود نسل دوم اپل واچ SE در این رویداد بالاخره معرفی شود، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که نسخه پرو از این ساعت هوشمند با زبان طراحی متفاوت و جنس بدنه فوق حرفه‌ای مخصوص ورزشکاران نیز در دست توسعه بوده و به این ترتیب، سه مدل مختلف از اپل واچ را در رویداد Far Out خواهیم دید.

احتمال ایرپادز پرو نسل ۲

تصویری از ایرپاد پرو اپل

تصویری از ایرپاد پرو اپل

آقای مارک گرمن خبرنگار بلومبرگ همچنین با نهایت اطمینان اعلام کرده است که اپل در رویداد Far Out از نسل دوم ایرپادز پرو نیز رونمایی خواهد کرد.

در فراسیب بخوانید  همه آنچه از iPad Pro 2022 اپل انتظار میرود

وب سایت 9to5Mac هم تأیید کرده است که ایرپاد پرو ۲ که در حال حاضر با کد نام B698 میان متخصصان و مهندسان اپل شناسایی می‌شود، میزبان نسخه بعدی چیپ اختصاصی کوپرتینویی‌ها با نام H1 خواهد بود. از سوی دیگر توسعه دهندگان با گشت و گذار در کدهای نسخه آزمایشی فریمور ایرپادز مکس اسنادی در مورد پشتیبانی از کدک LC3 مشاهده کرده‌اند که این موضوع، می‌تواند دلیلی برای اضافه شدن نسخه ۵.۲ بلوتوث به ایرپادز پرو ۲ باشد.

این کدک جدید باعث می‌شود تا پایداری و کیفیت صدای بهتری را در این محصول شاهد باشیم. همچنین به لطف اضافه شدن کدک LC3 می‌توانیم انتظار کیفیت صدای بهتر هنگام برقراری مکالمه صوتی یا پخش موزیک‌ها با بیت ریت بالا را داشته باشیم.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

تصویر احتمالی هدست واقعیت ترکیبی اپل

تصویر احتمالی هدست واقعیت ترکیبی اپل

شایعات مختلف پیرامون این محصول در سال جاری میلادی بیش از گذشته در رسانه‌های خبری نقل می‌شود. در خلال رویداد معرفی آيفون ۱۴ که محصولاتی مانند اپل واچ سری ۸ و ایرپادز پرو نیز در کنار آن رونمایی خواهند شد، احتمالا تیم کوک مدیر عامل اپل از عبارت محبوب و مشهور استیو جابز “One More Thing” استفاده کرده و این گجت جدید را به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد کرد.

شایعات حاکی از آن بود که هدست واقعیت ترکیبی اپل اواخر سال جاری میلادی به صورت رسمی معرفی شده و عرضه آن، به اوایل سال آینده (۲۰۲۳) موکول خواهد شد. رویداد ماه سپتامبر به نظر بهترین زمان برای اعلام محصول جدید اپل و ورود به مسیری تازه خواهد بود. چرا که اگر به خاطر داشته باشید، اوایل سال جاری مسئولان اپل بدون اعلام هیچ گونه اطلاعات خاصی، اعلام کردند که در حال کار روی مک پرو جدید هستند.

آیا iOS 16 و سیستم عامل های دیگر پس از این رویداد ارائه می‌شوند؟

به گفته آقای مارک گرمن، از آن جا که اپل قصد دارد تا مک او اس Ventura را در ماه اکتبر در دسترس کاربران قرار دهد، لذا دارندگان آيپد نیز باید تا آن زمان برای استفاده از آیپد او اس ۱۶ صبر کنند. به این ترتیب در خلال رویداد Far Out احتمالا تیم کوک تنها به اعلام زمان در دسترس قرار گرفتن آی او اس ۱۶، واچ او اس ۹ و تی وی او اس ۱۶ اشاره خواهد کرد.

مک ها و آيپد های جدید کمی دیرتر از راه خواهند رسید!

تصویری از یک شخص در حال کار با آیپد پرو

تصویری از یک شخص در حال کار با آیپد پرو

پیش بینی می‌شود که نسل جدید آیپد به همراه مک های جدید در دست توسعه بوده و در آینده نزدیک به صورت رسمی روانه بازار خواهند شد؛ اما بعید به نظر می‌رسد که رویداد معرفی آيفون ۱۴ میزبان چنین اتفاقی باشد و احتمالا کوپرتینویی‌ها مراسم رونمایی از آن‌ها را کمی دیرتر (احتمالا در ماه اکتبر) برگزار خواهند کرد.

آقای مارک گرمن خبرنگار بلومبرگ در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که مک مینی و مک بوک پرو جدید اپل در حال طراحی و تولید بوده و اواخر سال جاری میلادی باید منتظر آن‌ها باشیم. از سوی دیگر 9to5Mac گزارش داده است که متخصصان اپل در حال کار روی نسل دهم آیپد بوده و به همراه آن نیز شاهد نسخه جدید آیپد پرو خواهیم بود.

جمع بندی

رویداد Far Out را می‌توان یکی از جذاب‌ترین اتفاقات در چند سال اخیر دانست که میزبان وقایع خاصی خواهد بود. مطمئنا به محض رونمایی از محصولات جدید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن اخبار مربوطه را پوشش خواهیم داد. لذا در روز موعود، یعنی چهارشنبه ۱۶ شهریور ماه چشم از وبلاگ فراسیب برندارید.

آپدیت مراسم رونمایی از آیفون ۱۴ اپل

بالاخره انتظارها به پایان رسید و کنفرانس Far Out اپل برگزار شد. در طی این رویداد، محصولات جدید این شرکت معرفی شد که در زیر می‌توانید به مطالب هر محصول دسترسی داشته باشید:

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *