آموزش و ترفند iPadOS

ترفند هایی برای جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیپد

ترفند هایی برای جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیپد

بر هیچکس پوشیده نیست که عمر مفید باتری آیپد از جمله عواملی است که کاربران می‌توانند حساب ویژه‌ای روی آن باز کنند. در این مطلب از فراسیب قصد داریم راه‌هایی برای جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیپد را با هم مرور کنیم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

دیوایس های الکترونیکی به مرور و با گذشت زمان با افت عملکرد باتری مواجه می‌شوند و تبلت اپل که با نام آیپد از آن یاد می‌شود نیز از این قضیه مستثنی نیست. اما برای طولانی شدن مدت زمان استفاده از باتری آیپد و افزایش عمر مفید آن، می‌توانید کارهایی را انجام دهید که در ادامه مطلب، ۹ روش برای انجام این کار را بازگو خواهیم کرد.

استفاده از قابلیت Low Power Mode در آیپد

قابلیت Low Power Mode روی آیپد برای بهبود شارژ باتری آیپد

قابلیت Low Power Mode روی آیپد برای بهبود شارژ باتری آیپد

این قابلیت زمانی که نیاز به نگه داشتن شارژ بیشتری داشته باشید، می‌تواند شدیدا به شما کمک کند. با فعال کردن این ویژگی برخی امکانات دیوایس از کار افتاده و به این ترتیب در مصرف شارژ باتری دستگاه صرفه جویی به عمل می‌آید.

برای فعال کردن قابلیت Low Power Mode در آیپد باید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد اپلیکیشن Settings شوید.
  • صفحه را کمی به پایین هدایت کرده و وارد بخش Battery شوید.
  • حالا مانند تصویر بالا سوییچ مربوط به Low Power Mode را در وضعیت فعال قرار دهید.

به یاد داشته باشید که به محض فول شارژ شدن دستگاه، این ویژگی به صورت خودکار غیر فعال می‌شود.

برای دسترسی راحت تر، می‌توانید به Settings > Control Center رفته و شورتکات Low Power Mode را به کنترل سنتر اضافه کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید آن را فعال یا غیرفعال کنید.

مدیریت بروزرسانی اپلیکیشن‌ها در پس زمینه آیپد

قابلیت Background App Refresh

قابلیت Background App Refresh

در صورت فعال کردن ویژگی Low Power Mode گزینه Background App Refresh هم خاموش می‌شود تا هرچه بیشتر در مصرف باتری صرفه‌جویی شود. اما می‌توانید جداگانه به کنترل اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه بپردازید.

قابلیت Background App Refresh به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد تا در پس‌زمینه فعالیت کرده و همواره اطلاعات خود را بروز نگه دارند. با وجود کاربردی بودن این ویژگی، اما در مواقعی که شارژ باتری دستگاه پایین است، می‌تواند مضر بوده و باعث خالی شدن شارژ باتری آیپد شود. برای غیرفعال کردن آن، مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد اپلیکیشن Settings شوید.
  • روی منوی General ضربه بزنید.
  • حالا وارد بخش Background App Refresh شوید.

به این ترتیب می‌توانید این ویژگی را به صورت کامل غیرفعال کنید یا در صورت تمایل، اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید از این قابلیت استفاده نکنند را یکی پس از دیگری به کمک سوییچ مربوطه غیرفعال کنید.

محدود کردن فریم ریت برای جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری آیپد

ویژگی Limit Frame Rate در آیپد

ویژگی Limit Frame Rate در آیپد برای بهبود شارژ باتری آیپد

این ویژگی متأسفانه روی تمامی آیپد ها کاربردی نخواهد بود، اما اگر از آیپد پرو های مدرن و جدید استفاده می‌کنید، این محصولات به قابلیتی با نام ProMotion مجهز هستند که قادر است نرخ رفرش صفحه نمایش را بسته به محتوای قابل نمایش، تا ۱۲۰ هرتز افزایش دهد.

با وجود این که بالا بودن نرخ نوسازی باعث نمایش نرم و روان‌تر جلوه‌های بصری می‌شود، اما از سوی دیگر شارژ باطری آیپد را بسیار مصرف می‌کند. لذا در مواقعی که شارژ باتری آیپد پایین آمده و می‌‌خواهید دیوایس مدت زمان بیشتری روشن بماند، می‌توانید این گزینه را غیرفعال کرده و نرخ رفرش صفحه نمایش را به ۶۰ هرتز محدود کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • وارد اپلیکیشن Settings شوید.
  • صفحه را به سمت پایین هدایت کرده و وارد بخش Accessibility شوید.
  • روی منوی Motion ضربه بزنید.
  • حالا می‌توانید سوییچ مربوط به Limit Frame Rate را در وضعیت فعال تنظیم کنید.

اگر از آیپد های دیگر استفاده می‌کنید، می‌توانید همین مسیر را طی کرده و گزینه Reduce Motion را در وضعیت فعال قرار دهید. این موضوع باعث می‌شود تا انیمیشن‌ها تعدادشان کمتر شده و شارژ باتری کمتری مصرف شود.

غیر فعال کردن اپل پنسل!

نمایی از قلم Apple Pencil

نمایی از قلم Apple Pencil

اگر اپل پنسل دارید اما از این گجت استفاده نمی‌کنید، بهتر است ارتباط آن با آیپد را غیرفعال کنید. همچنین اگر شارژ اپل پنسل پایین باشد، هر زمان که آن را به دیوایس متصل کنید اقدام به شارژ شدن کرده و همین موضوع، باعث خالی شدن شارژ باتری iPad می‌شود.

مطمئنا انجام این کار آنچنان که باید و شاید موثر نیست، اما اگر در شرایطی حیاتی قرار داشته و یک دقیقه روشن ماندن بیشتر آیپد برای شما فوق العاده مهم است، قطع کردن اتصال اپل پنسل می‌تواند کمک شایان توجهی به شما کند.

غیر فعال کردن قابلیت Handoff برای افزایش شارژدهی باتری آیپد

قابلیت Handoff در آیپد

قابلیت Handoff در آیپد

یکی از قابلیت‌هایی که اغلب محصولات اپل به آن مجهز هستند، Handoff نام دارد. این ویژگی باعث می‌شود تا شما روی یک دیوایس مراحل ساخت یا ویرایش یک فایل را آغاز کرده و باقی مراحل را روی دستگاهی دیگر ادامه دهید. به عنوان مثال اگر مشغول مرور یک وب سایت روی آیفون هستید و می‌خواهید آن را روی یک نمایشگر بزرگ‌تر مانند آیپد پیگیری کنید، به کمک Handoff می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

متأسفانه این قابلیت بیشتر از آن چیزی که فکرش را کنید، شارژ باتری iPad شما را مصرف خواهد کرد. اگر از آیفون و آیپد خود همواره در کنار یکدیگر استفاده نمی‌کنید، دلیلی وجود ندارد که این ویژگی روی آیپد فعال باشد. برای غیرفعال کردن آن مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • وارد اپلیکیشن Settings شوید.
  • روی منوی General ضربه بزنید.
  • وارد بخش AirPlay & Handoff شوید.
  • حالا مانند تصویر بالا سوییچ مربوط به Handoff را در وضعیت غیرفعال قرار دهید.

غیر فعال کردن دسترسی موقعیت مکانی

نمایی از ویژگی Location Services در آیپد

نمایی از ویژگی Location Services در آیپد

برخی اپلیکیشن‌ها از لوکیشن دستگاه برای انجام امورات خود استفاده می‌کنند. اما برخی دیگر نیز با وجود عدم نیاز به این کار، اما برای جمع آوری اطلاعات و فروش آن‌‌ها به موسسات مختلف اقدام به انجام این کار می‌کنند. برای جلوگیری از این موضوع، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد اپلیکیشن Settings شوید.
  • صفحه را به سمت پایین هدایت کرده و وارد بخش Privacy شوید.
  • حالا سوییچ مربوط به Location Services را در وضعیت غیرفعال قرار دهید.

همچنین می‌توانید وارد بخش یاد شده شوید و دسترسی هر اپلیکیشن به لوکیشن را به صورت جداگانه غیرفعال کنید.

در صورت نیاز، می‌توانید پا را یک قدم فراتر گذاشته و وارد System Services شوید و دسترسی اپلیکیشن‌های اصلی اپل به لوکیشن را نیز غیرفعال کنید.

ریست کردن آیپد به منظور افزایش بازدهی باتری

منوی Reset کردن آیپد

منوی Reset کردن آیپد

اگر حس می‌کنید عملکرد اصلی دستگاه با مشکل مواجه شده است،‌ پیشنهاد می‌کنیم یک بار iPad خود را ریست کنید. این موضوع باعث می‌شود تا از شر بسیاری از اپلیکیشن‌ها و فایل‌هایی که به صورت همزمان روی این دستگاه مشغول به کار هستند، خلاص شوید.

به خاطر داشته باشید که با انجام این کار، کلیه فایل‌ها و اپلیکیشن‌هایی که روی آیپد هستند، حذف خواهد شد و دستگاه مانند چیزی که روز اول آن را خریداری کرده‌اید می‌شود. لذا توصیه می‌کنیم که پیش از انجام این کار حتما اطلاعات مهم خود را در جایی دیگر ذخیره کرده و بکاپ نیز تهیه کنید. حالا برای ریست کردن مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد اپلیکیشن Settings شوید.
  • روی منوی General ضربه بزنید.
  • صفحه را به سمت انتها هدایت کرده و Transfer or Reset iPad را انتخاب کنید.
  • حالا مانند تصویر بالا Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.
  • برای اطمینان از انجام این کار Continue را انتخاب کرده و باقی مراحل را برای ریست کردن آیپد طی کنید.

آپدیت دوره‌ای برای بهبود شارژ باتری آیپد

بروزرسانی آیپد برای بهبود عملکرد شارژ باتری آیپد

بروزرسانی آیپد برای بهبود عملکرد شارژ باتری آیپد

ممکن است شما تنها کسی نباشید که با مشکلات باتری در آیپد دست و پنجه نرم می‌کنید. ممکن است مشکلاتی در سیستم عامل دستگاه وجود داشته باشد که باعث افزایش مصرف باتری شده است. بدین منظور شما باید پلتفرم آیپد او اس را به صورت مداوم و دوره‌ای بروزرسانی کنید تا مشکلات مختلف در این حوزه از سر راه برداشته شود. همچنین از این طریق، امنیت دستگاه نیز بالا رفته و باگ‌هایی که باعث نفوذ هکرها به دستگاه می‌شود، از این طریق از بین می‌رود.

برای آپدیت کردن سیستم عامل، مسیر زیر را طی کنید:

  • وارد اپلیکیشن Settings شوید.
  • روی منوی General ضربه بزنید.
  • حالا وارد بخش Software Update شوید.
  • در صورت موجود بودن، آپدیت را دانلود و نصب کنید.

راهنمایی گرفتن از تیم پشتیبانی اپل

نمایی از یکی از اپل استورها

نمایی از یکی از اپل استورها

اگر هیچ یک از روش‌های گفته شده دوای درد شما نبود، باید با تیم پشتیبانی اپل ارتباط گرفته و راه حل را از ایشان جویا شوید. برای اینکار می‌توانید آموزش انجام چت آنلاین با پشتیبانی اپل را مطالعه کنید.

بهبود باتری سایر دستگاه های اپلی

در پایان می‌توانید مطالبی مرتبط را در مورد بهبود عملکرد و باتری دیگر دستگاه‌های اپلی خود بخوانید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =