اخبار اپل

شایعات و آخرین اخبار درباره ایرپاد پرو ۲ و ایرپاد مکس ۲

شایعات و آخرین اخبار درباره ایرپاد پرو ۲ و ایرپاد مکس ۲

گجت‌های پوشیدنی و مخصوصا هدفون‌های بی سیم اپل با نام ایرپاد جزء محصولات مخصوص این شرکت آمریکایی به حساب می‌آیند. به همین دلیل نیز طراحان و توسعه دهندگان توجه ویژه‌ای به آن‌ها کرده و محصول نهایی، چیزی است که کاربران را شگفت زده می‌کند و از سوی دیگر، روی فروش موفق و چشمگیر آن‌ها تأثیر بسزایی می‌گذارد.

در این مطلب از فراسیب قصد داریم آخرین شایعات و اخباری که در مورد ایرپاد پرو ۲ و ایرپاد مکس ۲ در رسانه‌های خبری مطرح شده را مرور کنیم؛ در ادامه مطلب با ما همراه باشید…

موفقیت خط تولید ایرپادز اپل باعث شده تا کاربران همواره برای نسل جدید این محصولات هیجان زده باشند و حالا زمانِ آن فرا رسیده تا شایعات و اخبار مختلف پیرامون نسخه جدید ایرپاد پرو و ایرپاد مکس را مرور کنیم. نسل جدید این دو محصول ممکن است در سال جاری میلادی به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی شود؛ لذا خالی از لطف نیست که پیش بینی‌ها در مورد آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

زمان رونمایی از ایرپاد پرو ۲

تصویر احتمالی AirPods Pro 2

تصویر احتمالی AirPods Pro 2

آقای مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ که مسئولیت طراحی و تولید خبرنامه اختصاصی خود با نام Power On را نیز بر عهده دارد، در آخرین اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که نسل دوم ایرپاد پرو با زبان طراحی جدید و قابلیت‌های ویژه در حوزه ردیابی فعالیت‌های ورزشی امسال به صورت رسمی معرفی می‌شود. در مطلبی دیگر، بصورت جداگانه به بررسی اخبار و شایعات ایرپاد پرو ۲ پرداختیم که می‌توانید مطالعه کنید.

سبک و سیاق و زبان طراحی این محصول طبق گفته او، به Beats Studio Buds شباهت پیدا خواهد کرد. همچنین سنسورهای جدیدی که به این محصول اضافه خواهد شد، باعث می‌شود قادر باشد تا برخی فعالیت‌های ورزشی شما را پایش و ثبت کند.

تصویر ایرپاد پرو نسل ۱

تصویر ایرپاد پرو نسل ۱

در گزارش یاد شده آمده است که محققان اپل و Cornell از تکنولوژی‌های جدید استفاده کرده‌اند و به این ترتیب توانسته‌اند با کمک ثبت و ضبط تعداد تنفس‌های یک شخص که پس از انجام فعالیت‌های ورزشی ایجاد می‌شود، فعالیت او را تشخیص دهند. این اطلاعات به کمک میکروفون‌ها در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی یا پس از آن جمع‌آوری می‌شود.

در فراسیب بخوانید  معرفی 5 تا از ویژگی های مهم برای خرید AirPods Pro 2

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که صدای پخش شده می‌تواند یک سیگنال مناسب برای تخمین تعداد تنفس‌ها باشد و همچنین این گزینه، یک روش کاملا مقرون به صرفه در مقایسه با موارد دیگر به حساب می‌آید.

به عنوان تغییر دیگر نسل دوم ایرپادز پرو می‌توان به کیس شارژ باز طراحی شده اشاره کرد که ضخامت آن تنها ۲۱ میلیمتر خواهد بود؛ ارتفاع و عرض آن نیز به ترتیب ۴۶ و ۵۴ میلیمتر برآورد شده است. در مقام مقایسه، بد نیست بدانید که نسخه فعلی این محصول با ارتفاع و عرض ۴۵.۲ و ۶۰.۶ میلیمتری همراه است.

آقای مینگ چی کو تحلیلگر سرشناس محصولات اپل در گزارشی که در ماه دسامبر سال گذشته (۲۰۲۱) منتشر کرد، اعلام نمود که نسل دوم AirPods Pro اواخر سال جاری با چیپ آپگرید شده رونمایی خواهد شد.

تصویر احتمالی ایرپاد پرو ۲

تصویر احتمالی ایرپاد پرو ۲

او همچنین اعلام کرد که نسل جدید این هدفون بی‌سیم به لطف تکنولوژی جدید از سیستم بدون افت کیفیت (Lossless) نیز پشتیبانی به عمل خواهد آورد. متن کامل این گزارش را در این قسمت شاهد خواهیم بود:

انتظار می‌رود که ایرپاد پرو ۲ سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ با زبان طراحی جدید، پشتیبانی از سیستم لاسلس اپل (ALAC) و یک چیپست جدید برای ردیابی فعالیت‌های ورزشی رونمایی و عرضه شود. در حوزه فروش، احتمالا اتفاقات خوبی در انتظار این هدفون بی‌سیم خواهد بود و به شخصه، روی فروش ۱۸ تا ۲۰ میلیونی آن در سال جاری میلادی حساب باز می‌کنم.

آقای مینگ چی کو همچنین بر این باور است که اپل با عرضه این محصول، تولید نسخه اصلی ایرپادز پرو را به صورت رسمی متوقف خواهد کرد.

تقاضای کاربران برای AirPods 3 در سه ماهه دوم و سوم سال ۲۰۲۲ حدودا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. به دلیل اتخاذ استراتژی ضعیف در این زمینه، میزان فروش این محصول در مقایسه با نسل دوم بسیار کمتر بود. برای جلوگیری از روی دادن مجدد چنین اتفاقی، به محض عرضه نسل دوم ایرپادز پرو، فروش نسخه اصلی آن به صورت کامل متوقف خواهد شد.

زمان حدودی معرفی ایرپاد مکس

تصویر AirPods Max در رنگ‌های مختلف

تصویر AirPods Max در رنگ‌های مختلف

در خصوص گران قیمت‌ترین هدفون بی سیم اپل که انتهای سال ۲۰۲۰ شاهد معرفی آن بودیم، به نظر می‌رسد که هنوز نقشه‌ای برای عرضه نسل دوم آن کشیده نشده است.

در فراسیب بخوانید  احتمالا آیفون ۱۵ پرو مکس با زوم اپتیکال ۶ برابری معرفی می‌شود!

از آن جا که اپل سیستم لاسلس را برای پلتفرم اپل موزیک خود عرضه کرد، لذا کاربران منتظر رونمایی از نسل دوم AirPods Max هستند. چرا که نسخه فعلی به صورت فنی و حتی با استفاده از کابل، امکان پشتیبانی از این سیستم را دارا نیست.

به نظر می‌رسد که هدفون ۵۴۹ دلاری اپل همچنان با قدرت در جایگاه خود باقی خواهد ماند و اثری از گزینه جدید در میان نیست. اما آقای مارک گرمن در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که کوپرتینویی‌ها، قصد دارند تا رنگبندی جدیدی را به خط تولید این محصول اضافه کنند.

از آن جا که رفته رفته به تولد دو سالگی هدفون بی‌سیم یاد شده نزدیک می‌شویم، هنوز مشخص نیست آیا اپل برنامه‌ای برای بروزرسانی آن در سر دارد یا خیر. آقای Parker Ortolani از نویسندگان وب سایت 9to5Mac اخیرا طرح مفهومی نسل دوم این هدفون را طراحی و منتشر کرد. این محصول از درگاه USB-C و مگ‌سیف پشتیبانی کرده، مقاومت آن در مقابل آب افزایش پیدا کرده و رنگ‌های جدیدی نیز برای آن در نظر گرفته شده است؛ تصویر این کانسپت را در ادامه مشاهده خواهیم کرد:

ایرپاد مکس ۲ در رنگ صورتی

ایرپاد مکس ۲ در رنگ صورتی

رنگ بندی ایرپادز مکس ۲

رنگ بندی ایرپادز مکس ۲

اپل چه زمانی از ایرپاد ۴ رونمایی می‌کند؟

تصویری از AirPods 3 اپل

تصویری از AirPods 3 اپل

اکتبر سال گذشته بود که اپل نسل سوم ایرپاد با زبان طراحی شبیه به AirPods Pro، اما بدون سری‌های سیلیکونی را معرفی و روانه بازار کرد. با این وجود، آیا شما منتظر رونمایی از نسل چهارم آن هستید؟

نسل سوم این محصول از سیستم حذف نویز فعال (ANC) یا حالت Transparency Mode برخوردار نبود، اما اپل مدعی شد که صدای بیس به طرز شگفت انگیزی روی آن تقویت شده است. با یک بار شارژ، شما می‌توانید ۶ ساعت به صورت مداوم از آن استفاده کنید و برای راحتی کاربران، سیستم شارژ از طریق مگ سیف نیز برای آن در نظر گرفته شده است. برای رفاه و القای هیجان بیشتر، کوپرتینویی‌ها امکان پشتیبانی از دالبی اتموس و صدای فضایی را نیز به این محصول اضافه کرده‌اند.

با تمام این تفاسیر، هنوز مشخص نیست که اپل چه زمانی را برای ارائه نسل چهارم این هدفون بی سیم انتخاب کرده است!

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *