آموزش و ترفند iOS, آموزش و ترفند iPadOS

آموزش تماشای نتفلیکس با قابلیت Spatial Audio ایرپاد

آموزش تماشای نتفلیکس با قابلیت Spatial Audio ایرپاد

قابلیت Spatial Audio مدتی است عرضه شده و حالا وقت آن رسیده توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلف فرصت‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشند تا از این ویژگی استفاده کنند. یکی از این برنامه‌ها، اشتراک نتفلیکس است که هم‌چنان به عنوان یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های استریم ویدیو در اپ استور شناخته می‌شود. امروز در فراسیب آموزش تماشای نتفلیکس با قابلیت Spatial Audio ایرپاد را مرور خواهیم کرد.

در آگوست ۲۰۲۱، نتفلیکس با اعلام پشتیبانی و سازگاری با Spatial Audio همه را شگفت‌زده کرد. سرویس‌ها و برنامه‌های محبوب دیگر مثل اکانت اسپاتیفای، اشتراک اپل موزیک، آمازون موزیک و غیره هم قرار است به تدریج به این قابلیت مجهز شوند.

قابلیت Spatial Audio دقیقا چیست؟

قابلیت Spatial Audio یک لایه اضافه است که روی Dolby Atmos ایجاد می‌شود. این لایه یک فضای سه‌بعدی است که باعث می‌شود به جای اینکه موسیقی را با گوشتان بشنوید، حس کنید با گروه نوازندگان در یک اتاق هستید. حالا اگر آموزش تماشای نتفلیکس با قابلیت Spatial Audio ایرپاد را هم یاد بگیرید، تصور کنید چه تجربه جذابی خواهد بود.

قابلیت Spatial Audio در محصولات اپل

قابلیت Spatial Audio در محصولات اپل

در ادامه توضیحات اپل در مورد نحوه عملکرد Spatial Audio را با هم می‌خوانیم:

قابلیت Spatial Audio با ردیابی دینامیک و پویای حرکت سر، تجربه حضور در سینما را مستقیما به ایرپاد پرو می‌آورد. با اعمال فیلترهای صوتی جهت‌دار و تنظیم دقیق فرکانس‌های دریافتی در هر گوش، این قابلیت می‌تواند صداها را تقریبا در هر نقطه از فضا قرار دهد و تجربه صدای فراگیر را ایجاد کند. با استفاده از ژیروسکوپ و شتاب‌سنج در ایرپاد پرو و آیفون، Spatial Audio حرکت سر و دستگاه را ردیابی و داده‌های حرکتی را با هم مقایسه می‌کند و سپس میدان صوتی را از نو ترسیم می‌کند و آن را در دستگاه حفظ می‌کند و حتی وقتی سرتان را تکان می‌دهید، این میدان باقی می‌ماند.

بین دو قابلیت Spatial Audio و Dynamic Tracking، گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم‌های مورد علاقه‌تان دیگر هرگز شبیه به هم نخواهد بود. در مطلبی دیگر به طور کامل به Spatial Audio چیست پرداختیم که می‌توانید مطالعه کنید.

تماشای نتفلیکس با قابلیت Spatial Audio ایرپاد

در حالی که نتفلیکس امکان استفاده از صدای فضایی را فراهم کرده، اما چند نکته مهم وجود دارد. اولین و واضح‌ترین نکته این است که در حال حاضر فقط ایرپادز پرو و ایرپادز مکس با این قابلیت سازگار هستند و هدفون دیگری وجود ندارد که بخواهید از آن استفاده کنید. پس لازم است نحوه تماشای نتفلیکس با قابلیت Spatial Audio ایرپاد را یاد بگیرید.

قابلیت Spatial Audio در ایرپادهای اپل

قابلیت Spatial Audio در ایرپادهای اپل

نکته دوم این است که باید فیلم یا سریالی در نتفلیکس پیدا کنید که دارای صدای فراگیر باشد. محتوای منتشر شده در چند سال اخیر احتمالا به کارتان می‌آیند و ویژگی‌های لازم را دارند. با این حال، اگر تصمیم گرفتید برخی از آثار کلاسیک دهه ۸۰ و ۹۰ را با این قابلیت تماشا کنید، بهتر است تجدید نظر کنید.

اگر فیلم یا سریالی با مشخصات بالا پیدا کردید و ایرپاد پرو یا ایرپاد مکس هم دارید، همه‌چیز برای یک تجربه بی‌نظیر آماده است. در ادامه با تماشای نتفلیکس با قابلیت Spatial Audio ایرپاد این تجربه را آغاز کنید.

آموزش تماشای نتفلیکس با قابلیت Spatial Audio ایرپاد

اتصال ایرپاد به آیفون

  1. ایرپاد یا ایرپاد مکس را به آیفون یا آیپد خود متصل کنید.
  2. برنامه نتفلیکس را باز کنید و فیلم یا سریال مورد نظر را پخش کنید.
  3. گوشه سمت راست و بالای صفحه را پایین بکشید تا Control Center باز شود.
  4. روی اسلایدر صدا ضربه زده و نگه دارید.
  5. اگر حالت Spatial Audio از قبل فعال نشده، روی Spatialize Stereo یا Spatial Audio ضربه بزنید.
تنظیم Spatial Audio

فعال کردن Spatial Audio

بعد از مراحل بالا با خیالی آسوده روی مبل لم بدهید، فیلم یا سریال مورد علاقه‌تان را تماشا کنید و از صدای فراگیر لذت ببرید. تجربه‌ای منحصربه‌فرد و خارق‌العاده در انتظارتان است. این حس به قدری ناب و جذاب است که انگار خودتان در صحنه‌های فیلم‌برداری هستید و هر ثانیه را با تمام وجود حس خواهید کرد و تمام صداها شما را در بر خواهند گرفت.

در انتها

با عرضه iOS 15 همه‌چیز جذاب‌تر هم شد. آیفون، آیپد و یا مک می‌توانند همه‌چیز را ارتقا بدهند. اپل عملکرد جدیدی به نام Spatialize Stereo را معرفی کرده و محتواهایی که برای قابلیت صدای فراگیر بهینه نشده‌اند، می‌توانند این نوع از صدا را شبیه‌سازی کنند. در ضمن برای خرید انواع لوازم جانبی اپل می‌توانید به فروشگاه فراسیب مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + نوزده =