اخبار اپل

مک استودیو جدید با تراشه های M2 Max و M2 Ultra معرفی شد

مک استودیو با تراشه های M2 Max و M2 Ultra معرفی شد

با اینکه WWDC عمدتا رویدادی نرم‌افزاری است، کنفرانس امسال مملو از محصولات سخت‌افزاری جدید بود. در طول سخنرانی افتتاحیه، اپل نسل دوم مک استودیو را معرفی کرد، کامپیوتر رومیزی که کاربران حرفه‌ای شیفته آن هستند. در اولین آپدیت سخت‌افزاری، مک استودیو حالا با تراشه M2 Max و تراشه جدید M2 Ultra عرضه خواهد شد.

اولین نسل مک استودیو در سال ۲۰۲۱ به عنوان جایگزینی برای مک پرو معرفی شد؛ دیوایسی که به جای تراشه‌های سیلیکونی اپل، با پردازنده‌های اینتل کار می‌کنند. در حالی که اولین مدل با تراشه‌های M1 Max و M1 Ultra کار می‌کردند، اپل اکنون تراشه M2 Max و تراشه جدید و قدرتمندتر M2 Ultra را به Mac Studio آورده است.

مک استودیو با تراشه M2 Max و M2 Ultra

رونمایی از مک استودیو M2 Max و M2 Ultra

در حالی که M2 Max یک پردازنده ۱۲ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۳۰ هسته‌ای داشت و تا ۹۶ گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کرد، تراشه M2 Ultra همه این اعداد را دو برابر می‌کند. تراشه جدید ۲۴ هسته‌ای، با پردازنده گرافیکی ۶۰ هسته‌ای و حداکثر ۱۹۲ گیگابایت رم است. نسخه بالاتر M2 Ultra پردازنده گرافیکی ۷۶ هسته‌ای دارد.

مک استودیو جدید کاربران حرفه‌ای را هدف قرار داده است که کارهای سنگین گرافیکی مثل ویرایش ویدیو و رندر سه‌بعدی انجام می‌دهند.

مک استودیو M2 Max و M2 Ultra با داشتن طیف گسترده‌ای از اتصالات برای افراد حرفه‌ای، اکنون پهنای باند HDMI بالاتر دارد که تا وضوح 8K و نرخ فریم ۲۴۰ هرتز را امکان‌پذیر می‌کند. با تراشه M2 Ultra مک استودیو از حداکثر ۶ نمایشگر XDR Pro پشتیبانی می‌کند و می‌تواند بیش از ۱۰۰ میلیون پیکسل را به نمایش بگذارد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا نمایشگر وسیعی برای انجام کارهای خود داشته باشند.

علاوه بر این، مک استودیو M2 Max و M2 Ultra فناوری‌های پیشرفته داخلی وایرلس دارد. مجهز شدن به WiFi 6E سرعت دانلود را تا ۲ برابر سریع‌تر از نسل قبل می‌کند و بلوتوث ۵.۳ به کاربران امکان اتصال به جدیدترین اکسسوری‌ها را می‌دهد.

قسمت پشتی مک استودیو ۴ پورت تاندربولت، یک پورت اترنت ۱۰ گیگابایتی، یک پورت پیشرفته HDMI و دو پورت USB-A دارد. هم‌چنین دو درگاه USB-C و یک اسلات کارت حافظه SD هم در قسمت جلویی مک استودیو تعبیه شده تا کاربران بتوانند به راحتی عکس‌ها و ویدیوهای خود را انتقال دهند. قیمت نسل دوم Mac Studio از ۱۹۹۹ دلار شروع می‌شود. همچنین اپل از مک پرو با تراشه M2 Ultra رونمایی کرد تا بالاخره مهاجرت این شرکت را از تراشه‌های اینتل به سوی اپل سیلیکون، کامل کند.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =