اخبار اپل

بالاترین کانفیگ مک استودیو حدود ۸۰۰۰ دلار قیمت دارد!

بالاترین کانفیگ مک استودیو حدود ۸۰۰۰ دلار قیمت دارد!

اپل به تازگی از محصولات جدیدش در کنفرانس ۸ مارس ۲۰۲۲ رونمایی کرد. مک استودیو پرقدرت‌ترین کامپیوتر اپل است که با طراحی شبیه به مک مینی اما ارتفاع بیشتر و قدرتی فرای آن معرفی شده است. اما باید بدانید بهترین کانفیگ مک استودیو حدود ۸۰۰۰ دلار آب می‌خورد! با فراسیب همراه ما باشید.

نمای روبروی مک استودیو

نمای روبروی مک استودیو

کانفیگ مک استودیو در سایت اپل

به این منظور ما بعد از کنفرانس اپل به سایت اپل مراجعه کردیم تا ببینیم این محصول که به ادعای اپل شوکه‌ای برای بازار کامپیوترهای شخصی‌ست، چه پیکربندی‌هایی (Configuration) دارد. شما حق انتخاب‌های خوبی دارید. می‌توانید GPU با ۴۸ یا ۶۴ هسته و حافظه اشتراکی با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت را انتخاب کنید. در هر صورت نسخه M1 Ultra مک استودیو، از ۲۰ هسته CPU بهره‌مند است.

در ادامه برای انتخاب کانفیگ مک استودیو شما می‌توانید از بین میزان یک تا ۸ ترابایت، حافظه داخلی انتخاب کنید. هیچ محصول جانبی‌ای به همراه دستگاه نخواهد بود؛ نه ماوس نه کیبورد، فقط مک استودیو به همراه کابل برق درون جعبه جای دارند.

بالاترین کانفیگ مک استودیو با ۷۹۹۹ دلار قیمت

بالاترین کانفیگ مک استودیو با ۷۹۹۹ دلار قیمت

با انتخاب Mac Studio M1 Ultra به همراه ۶۴ هسته پردازنده گرافیکی، ۱۲۸ گیگابایت حافظه اشتراکی بین CPU و GPU و ۸ ترابایت حافظه داخلی SSD سبد خرید شما به ارزش 7,999 دلار می‌رسد. این بهترین کانفیگ مک استودیو است. البته خوب است بدانید هنوز راه زیادی برای رسیدن به گران‌ترین مدل مک داریم. Mac Pro 2019 در بالاترین کانفیگ خود حدود 52,200 دلار قیمت دارد!

در پایان نکاتی مهم درباره قیمت Mac Studio

قبل از آنکه این قیمت بالا را دلیل بر عدم قیمت گذاری منطقی اپل بدانید، باید مطالب اپل از مک استودیو رونمایی کرد و تراشه M1 Ultra اپل معرفی شد را مطالعه کنید. با مطالعه این مطالب متوجه خواهید شد این مک استودیو بیش از یک کیس اسمبل شده است. می‌تواند سنگین‌ترین، پیچیده‌ترین و حرفه‌ای‌ترین کارها را به راحتی انجام دهد. کامپیوترهای هم‌رده ویندوزی نیز تقریبا در همین محدوده قیمت‌گذاری هستند.

البته بدون شک در محصولات اپل، قیمت‌های عجیب نیز دیده می‌شود. از دستمال ۱۹ دلاری Polishing Cloth و پایه ۹۹۹ دلاری Pro Stand گرفته تا چرخ‌های Mac Pro Wheels که ۶۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

پایه‌ترین مدل مک استودیو اپل با چیپ M1 Max و ۳۲ گیگابایت حافظه اشتراکی، ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD، ۱۰ هسته CPU و ۲۴ هسته GPU با قیمت 1,999 به فروش می‌رسد.

 

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =