اخبار اپل

مک او اس سونوما با جایگاه جدیدی برای ویجت ها معرفی شد!

مک او اس سونوما بطور رسمی رونمایی و معرفی شد!

مک او اس سونوما یا macOS 14 با ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید معرفی شد. بهبودهایی در iMessage، ویجت‌های دسکتاپ، اسکرین سیورهای جدید، حالت بازی با بهبود عملکرد CPU و GPU، بهبودهایی در برنامه Messages و سافاری از جمله تغییرات سیستم عامل جدید هستند.

درست مثل آی او اس ۱۷ و آیپد او اس ۱۷، برنامه آی مسیج در مک او اس سونوما تغییر کرده و ویژگی‌های جدید و جذابی به آن اضافه شده است. تپ بک (tapback) برای ایموجی و رابط کاربری جدید برای ساخت استیکر از جمله ویژگی‌های جدید هستند. برنامه‌های آی مسیج که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند در پشت یک منوی فرعی پنهان شده‌اند تا طراحی کلی تمیز‌تر و ساده‌تری داشته باشند.

مک او اس سونوما (macOS Sonoma)

مک او اس سونوما رسما معرفی شد

یکی از ویژگی‌های کلیدی جدید در سافاری و آپدیت مک او اس سونوما، قابلیت Profiles است که امکان ایجاد حساب‌های شخصی، تجاری، مدرسه و کار را به طور جداگانه فراهم می‌کند. اپل همچنین پشتیبانی از وب اپ‌ها روی مک را فراهم کرده تا مثل برنامه‌های عادی روی داک قرار بگیرند.

برای اولین بار، مک او اس ۱۴ اسکرین سیوری مشابه tvOS دارد. هم‌چنین مک او اس سونوما به کاربران این امکان را می‌دهد تا ویجت‌های تعاملی را به صفحه دسکتاپ اضافه کنند.

مک او اس سونوما

مک او اس سونوما

برای گیمرها، مک او اس سونوما حالت بازی (Game Mode) جدیدی معرفی کرد که هنگام بازی کردن، بهره کامل را از سخت‌افزار می‌برد. هم‌چنین پیشرفت‌هایی در Metal و یک API جدید وجود دارد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بازی‌های ویدیویی ویندوز را به مک منتقل کنند.

اولین نسخه بتای مک او اس سونوما امروز برای توسعه‌دهندگان منتشر می‌شود. اپل اعلام کرده نسخه بتای macOS Sonoma به طور عمومی تابستان امسال در دسترس خواهد بود و نسخه رسمی آن پاییز منتشر خواهد شد. اگر می‌خواهید بدانید کدام کامپیوترهای مک از سیستم عامل جدید پشتیبانی می‌کنند می‌توانید به مطلب لیست دستگاه هایی که از macOS Sonoma پشتیبانی می‌کنند، مراجعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یک =