اخبار اپل

آی او اس ۱۷ به صورت رسمی معرفی شد؛ ظاهر نو و امکانات بیشتر!

آی او اس ۱۷ به صورت رسمی معرفی شد!

اپل دقایقی پیش نسخه جدید سیستم عامل آیفون‌ها، یعنی آی او اس ۱۷ را در رویداد WWDC 2023 معرفی کرد. در ادامه با قابلیت‌های آن به صورت کامل آشنا خواهیم شد…

لوگوی آی او اس ۱۷

لوگوی آی او اس ۱۷

به عنوان اولین ویژگی، باید به پوسترهای جدیدی اشاره کرد که می‌توانید به عنوان تصویر مخاطبین از آن‌ها استفاده کنید. همراه این قابلیت، امکان اضافه کردن نام فرد با فونت‌های مختلف هم وجود دارد. به این ترتیب با تنظیم چنین قابلیتی و در صورت تماس فرد مورد نظر، با ظاهر جدیدی روبرو خواهید شد که مطمئنا شما را هیجان زده خواهد کرد.

قابلیت Posters در اپلیکیشن Phone

قابلیت Posters در اپلیکیشن Phone

از سوی دیگر، شاهد اضافه شدن قابلیت Live Voicemail هستیم که می‌تواند در لحظه، پیام‌های صوتی دریافت شده را به حالت متن درآورده و اگر امکان گوش دادن به این پیام‌های صوتی را نداشتید، می‌توانید آن‌ها را به صورت متن بخوانید.

تغییرات و بروزرسانی های آی مسیج در iOS 17

اپلیکیشن Messages در iOS 17 میزبان قابلیت سرچ به همراه اضافه شدن فیلترها شده است. همچنین یک آیکون فلش در چت‌ها اضافه شده است که به محض فشردن آن، به آخرین پیام خوانده نشده در آن صفحه هدایت خواهید شد. اما قابلیتی که مطمئنا بسیاری از کاربران به دنبال آن بوده‌اند، امکان سوایپ کردن برای ریپلای زدن به پیام‌ها است که در این نسخه از پلتفرم iOS شاهد اضافه شدن آن هستیم.

در این اپلیکیشن همچنین اگر شخصی اقدام به اشتراک گذاری لوکیشن با شما کند، دیگر نیازی به باز شدن اپلیکیشن دیگری نخواهد بود و می‌توانید تغییرات لوکیشن فرد یاد شده را به صورت زنده در همان صفحه چت مشاهده کنید.

اگر در شرایطی باشید که نتوانید ویس‌های دریافتی در صفحه چت‌ها را گوش دهید، قابلیت جدید اضافه شده به این پلتفرم به شما کمک می‌کند تا متن برگرفته شده از این ویس را در اختیار داشته و به جای گوش دادن به فایل صوتی، آن را بخوانید.

تبدیل ویس به متن در آی او اس ۱۷

تبدیل ویس به متن در آی او اس ۱۷

اپلیکیشن‌های استفاده کننده از آی مسیج که تا پیش از این در قسمت بالایی نوار کیبورد شاهد آن‌ها بودیم، از این قسمت حذف شده و با فشردن دکمه + در قسمت سمت چپ کادر تایپ متن، پنل جدیدی باز می‌شود و در این قسمت شاهد آن‌ها خواهیم بود.

اما همه چیز به اینجا خلاصه نمی‌شود و با فشردن دکمه + ، شما منویی را مشاهده خواهید کرد که میزبان گزینه جدیدی به نام Stickers است. اپل قسمت اعظمی از ایموجی‌های پرکاربرد را به صورت استیکر درآورده است. همچنین بد نیست بدانید در صورت تمایل، می‌توانید عکس‌های دلخواه خود را به آسانی تبدیل به استیکر کرده و در این اپلیکیشن Messages از آن‌ها استفاده کنید.

Check In نام یکی دیگر از قابلیت‌های جدید آی او اس ۱۷ است که به شما اجازه می‌دهد لوکیشن خود را با اعضای خانواده یا افراد مهم زندگی خود به اشتراک گذاشته و به محض رسیدن به منزل، به آن‌ها اطلاع داده خواهد شد. اگر در این روند تأخیری ایجاد شود، نرم‌افزار به صورت خودکار از این موضوع باخبر شده و به شما گزارش خواهد داد.

اگر ری‌اکشنی از شما در این خصوص رخ ندهد، می‌تواند به دوستان یا اعضای خانواده اطلاع داده و لوکیشن فعلی به همراه وضعیت درصد باتری و اطلاعات سرویس مخابراتی را برای وی ارسال خواهد کرد.

قابلیت CheckIn در آی او اس ۱۷

قابلیت CheckIn در آی او اس ۱۷

بروزرسانی ایردراپ و معرفی نیم دراپ در آی او اس ۱۷

کاربران در iOS 17 برای ارسال فایل از طریق ایردراپ می‌توانند آیفون‌های خود را کنار یکدیگر قرار داده و به این ترتیب روند ارسال فایل در پس‌زمینه انجام خواهد شد.

به کمک قابلیت NameDrop شما می‌توانید زمانی که آیفون شما در کنار آیفون دیگری قرار دارد، اطلاعات مخاطبین خود را با وی به اشتراک بگذارید.

قابلیت Autocorrect در آی او اس ۱۷ دستخوش تغییراتی شده است که چنین امکانی توسط ماژول جدیدی با نام transformer رخ می‌دهد. 

اپلیکیشن Journal یکی از نرم‌افزارهای اضافه شده به iOS 17 است. در این اپلیکیشن شاهد اضافه شدن خاطرات مخصوص در حوزه افراد، مکان‌ها، فعالیت‌ها، موزیک و تصاویری هستیم که کاربران می‌توانند آن‌ها را به ژورنال‌های روزانه خود اضافه کنند. شما می‌توانید برای خود یادآورنده‌ای را تنظیم کنید که به شما برای اضافه کردن ژورنال‌های جدید، اطلاع‌رسانی کند. این اپلیکیشن اواخر سال جاری میلادی به آيفون‌ها اضافه خواهد شد.

اپلیکیشن Journal در iOS 17

اپلیکیشن Journal در iOS 17

حالت Standby در آی او اس ۱۷

حالت جدید Standby که در iOS 17 شاهد اضافه شدن آن هستیم، حالتی است که برای نمایش ساعت، ویجت‌ها و سایر اطلاعات زمانی که آیفون در حالت افقی قرار گرفته است، کاربرد خواهد داشت. این حالت قابل شخصی‌سازی است که شما می‌توانید موارد مانند ساعت، تصاویر، ویجت‌ها، اطلاعات آب و هوا، کنترلرهای هوشمند منزل و ویجت‌های سوم شخص را به آن اضافه کنید. همچنین قابلیت Live Activities نیز دیر این قسمت پشتیبانی می‌شود. دستیار هوشمند اپل با نام سیری هم در این حالت و با رابط کاربری جدیدی در دسترس خواهد بود.

حالت استندبای در روز

حالت استندبای در روز

در نهایت بد نیست بدانید که در هنگام شب، سیستم رنگ‌بندی این قسمت مانند اپل واچ الترا، به حالت قرمز در خواهد آمد.

حالت استندبای در شب

حالت استندبای در شب

کاربران در آی او اس ۱۷ برای فراخوانی دستیار هوشمند اپل، به جای Hey Siri می‌توانند از Siri استفاده کنند و به این ترتیب این گزینه جذاب و هوشمند در دسترس شما خواهد بود. در آخر لازم است بدانید چه آیفون هایی آپدیت iOS 17 را دریافت می کنند تا اگر آیفون شما هم در لیست وجود دارد، اواخر شهریور ماه امسال منتظر آپدیت عمومی آن باشید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =