آموزش و ترفند iOS

بررسی و تنظیم برنامه هایی که به لوکیشن آیفون دسترسی دارند

تنظیمات دسترسی به لوکیشن آیفون

بسیاری از اپلیکیشن‌ها این روزها برای دسترسی به لوکیشن آیفون به صورت مداوم از شما اجازه می‌گیرند که می‌توانید یک بار برای همیشه این گزینه را تنظیم کنید. اما کدام یک از اپلیکیشن‌ها هم اینک به این امکان دسترسی دارند؟

بررسی دسترسی به لوکیشن در آیفون

در دنیای امروزی، دسترسی به iPhone location برای بسیاری از اپلیکیشن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده و در صورت عدم دسترسی، قسمت اعظم کاربرد آن‌ها از بین می‌رود. اما خوشبختانه در سیستم عامل آی او اس، بخشی برای مدیریت دسترسی به لوکیشن در نظر گرفته شده است که می‌توانید به راحتی وارد آن قسمت شده و تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید.

اگر برای نخستین بار وارد یک اپلیکیشن شوید، با گزینه‌هایی مانند Allow Once یا Allow While Using App یا Don’t Allow که به ترتیب به معنی «مجاز برای یک بار»، «مجاز برای هر زمان که از برنامه استفاده می‌کنم» و «غیرمجاز» است، روبرو خواهید شد.

همچنین امکان انتخاب بین حالت‌های Precise و Approximate نیز وجود دارد که به ترتیب به عنوان محل دقیق لوکیشن شما روی نقشه، یا ناحیه‌ای که در آن قرار دارید مربوط می‌شود. برای مدیریت تنظیمات دسترسی به لوکیشن آیفون برای اپلیکیشن‌های مختلف،‌ روش زیر بهترین راه خواهد بود.

تنظیمات دسترسی به لوکیشن آیفون

تنظیمات دسترسی به لوکیشن آیفون

تنظیم دسترسی اپلیکیشن‌ها به لوکیشن آیفون

  1. وارد اپلیکیشن Settings شوید.
  2. صفحه را کمی به پایین هدایت کرده و وارد Privacy & Security شوید.
  3. در بالاترین قسمت صفحه جدید روی Location Services ضربه بزنید.
  4. از لیست نمایش داده اپلیکیشن دلخواه خود را انتخاب کنید.
  5. حالا از قسمت بالای صفحه می‌توانید حالت‌های مختلف برای دسترسی یا عدم دسترسی به لوکیشن را انتخاب کنید.
  6. در نهایت هم از پایین صفحه گزینه Precise Location را در صورت نیاز در حالت روشن یا خاموش قرار دهید.
مراحل تنظیم دسترسی به لوکیشن روی آیفون

مراحل تنظیم دسترسی به لوکیشن روی آیفون

به یاد داشته باشید که اگر حالت Precise Location در وضعیت خاموش باشد، دستگاه باز هم محل شما روی نقشه را به صورت حدودی نه دقیق نشان خواهد داد. اگر می‌خواهید یک اپلیکیشن به هیچ عنوان به محل شما روی نقشه دسترسی نداشته باشد، از قسمت بالای صفحه روی گزینه Never ضربه بزنید.

در فراسیب بخوانید  آموزش لاگ اوت شدن از Apple ID و تغییر اپل آیدی آیفون و آیپد

اگر می‌خواهید دسترسی به لوکیشن برای تمام اپلیکیشن‌ها از بین برود، در صفحه قبلی گزینه Location Services در ابتدای صفحه را در وضعیت خاموش قرار دهید. در انتها برای امنیت بیشتر خود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب ویژگی های امنیتی آیفون در آی او اس ۱۶ را مطالعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *