اخبار اپل

تصاویر جدیدی از واحد ساخت آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو لو رفت!

آیفون 16 و 16 پرو

نزدیک‌ترین عکس‌های مربوط به سری آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو به تازگی به بیرون درز کرده است تا ما بتوانیم بهترین دید را از آیفون‌هایی که قرار است شهریور ۱۴۰۳ معرفی شود، داشته باشیم. در این تصاویر می‌توانیم اکشن باتن (Action Button) را در هر ۴ نسخه آیفون ببینیم. البته که جدیدترین تغییر را می‌توان به اضافه شدن دکمه جدید Capture button اختصاص داد. اما این عکس‌های جدید چه هستند؟

جدیدترین تصاویر لو رفته از خانواده آیفون ۱۶

به تازگی تصاویری از کیس های آیفون ۱۶ لو رفته بود که به آن پرداختیم و دیدیم که فقط عکس‌ها، آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را پوشش می‌داد و به دو نسخه دیگر این آیفون‌ها نپرداخته بودیم زیرا که تصاویر به همان دو نسخه محدود بود. اما در جدیدترین توییت آقای Sonny Dickson در پلتفرم X، می‌توانیم Dummy Units خانواده آیفون ۱۶ را ببینیم.

تصاویر Dummy units از آیفون ۱۶، آیفون ۱۶ پلاس، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس

تصاویر Dummy units از آیفون ۱۶، آیفون ۱۶ پلاس، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس

چه تغییراتی از عکس های لو رفته آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو مشخص است؟

تغییرات فیزیکی آیفون بیشتر از چند سال اخیر است؛ آن هم بخاطر اضافه شدن دکمه‌ای جدید به کناره‌های iPhone به نام Capture Button که وظیفه عکاسی را دارد. در اینجا به طور دقیق به تغییراتی که از این تصاویر مشخص است، می‌پردازیم:

سمت راست سری آیفون ۱۶

سمت راست سری آیفون ۱۶

  • دکمه Action در هر ۴ مدل آیفون ۱۶ اضافه شده است. در حال حاضر فقط آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس اکشن باتن دارد.
  • دکمه فیزیکی جدید Capture در قسمت راست آیفون اضافه شده است. Capture Button حالت مکانیکال خواهد داشت اما سطح آن برای بزرگنمایی و کوچکنمایی استفاده خواهد شد.
  • احتمالاً آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس کمی بزرگتر از دو نسخه دیگر خانواده خود باشند. آیفون ۱۶ پرو با ۶.۳ اینچ (در برابر آیفون ۱۶ با ۶.۱ اینچ) و آیفون ۱۶ پرو مکس با ۶.۹ اینچ (در برابر ۶.۷ اینچ) عرضه می‌شوند.
  • چینش جدید دوربین‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس بصورت عمودی که برای تصویربرداری Spatial مرتبط با اپل ویژن پرو است.
سمت چپ خانواده iPhone 16

سمت چپ خانواده iPhone 16

در آخر

سری جدید آیفون‌های اپل در شهریور ماه امسال معرفی خواهند شد. انتظار داریم تا پیش از معرفی خانواده آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو، شایعات و اخبار بیشتری هم به بیرون از درهای ابرکمپانی Apple درز کند تا ما برای شما پوشش دهیم. تا به الان چقدر از انتظارات شما از آیفون‌های جدید محقق شد؟ برای ما بنویسید.

منبع محتوا: 9to5mac.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.