اخبار اپل

احتمالا پورت USB-C آیفون ۱۵ دارای محدودیت باشد!

احتمالا پورت USB-C آیفون ۱۵ تمامی قابلیت هایش را نداشته باشد!

با امید به قانون اتحادیه اروپا، انتظار می‌رود که آیفون ۱۵ اپل با خداحافظی از پورت لایتنینگ، به دنیای پرسرعت یو اس بی سی سلام کند. اما این همه ماجرا نیست..!

اپل و محدودیت هایی بر روی USB-C آیفون ۱۵

خبر خوب آنکه این محدودیت‌هایی که درموردشان صحبت خواهیم کرد، بر روی کابل فابریک جعبه آیفون قرار ندارد. حالا ماجرا چیست؟ طبق شایعات، اپل قصد دارد برخی قابلیت‌های کاربردی USB-C را فقط با کابل اورجینال iPhone هماهنگ سازد.

پورت یو اس بی سی در آیفون

پورت یو اس بی سی در آیفون

این به این معنی است که احتمالا شارژ پرسرعت (وات بالا) و انتقال سریع اطلاعات محدود به کابل‌های با لایسنس اپل خواهد بود. در اینصورت باز هم در مسافرت‌های کوچک و بزرگتان، باید یک کابل USB-C اپلی نیز با خود به همراه داشته باشید.

چقدر این خبر صحت دارد؟

شاید با خودتان گفته باشید که آیپد، اپل تی وی یا حتی مک بوک هایی که پورت یو اس بی سی دارند اینطور نیستند، چرا باید اپل این محدودیت جدید را اعمال کند؟ باید بگوییم ممکن است اینگونه شایعات، غلط از آب دربیایند اما دور از انتظار هم نیست که اپل محدودیتی جدید بگذارد. دلایل آن هم می‌تواند جلوگیری از آسیب رساندن به دستگاه، اطمینان از حفظ کیفیت اطلاعات ارسال شده و قطع به یقین، درآمدزایی باشد.

در آخر

سری آیفون ۱۵ احتمال زیاد در ماه سپتامبر امسال (شهریور ۱۴۰۲) در ۴ مدل مشابه عرضه شود. دو مدل استاندارد iPhone 15 و iPhone 15 Plus از شارژر USB-C مدل ۲ با سرعت شارژ و انتقال اطلاعات عادی و دو مدل پیشرفته‌تر iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max از کابل USB-C تاندربولت ۳ با پشتیبانی از شارژ و انتقال اطلاعات خیلی سریع و امکان ارتباط با نمایشگر 4K در دست کاربران قرار گیرد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − هفت =