آموزش و ترفند iOS, آموزش و ترفند WatchOS

آموزش قدم به قدم آنلاک کردن آیفون با اپل واچ

آموزش قدم به قدم آنلاک کردن آیفون با اپل واچ

دوران پاندمی کرونا باعث شد ماسک به یکی از اکسسوری‌های جدایی‌ناپذیر و البته به یکی از معضلات کاربران آیفون تبدیل شود، چرا که فیس آیدی با ماسک کار نمی‌کرد و افراد یا مجبور بودند ماسک خود را برای چند ثانیه بردارند یا از رمز عبور استفاده کنند. با طولانی شدن پاندمی و شکایات کاربران، اپل به این فکر افتاد فیس آیدی را هوشمندتر و این امکان را برای کاربران فراهم کند با ماسک و عینک آفتابی هم بتوانند از فیس آیدی استفاده کنند. البته این کار به کمک اپل واچ انجام می‌شود و با این حال می‌توانید به راحتی گوشی را بالا بیاورید، به آن نگاه کنید تا قفلش باز شود.

سنسورهای تعبیه شده در زیر ناچ آیفون

سنسورهای تعبیه شده در زیر ناچ آیفون

الزامات آنلاک کردن آیفون با اپل واچ

برای راه‌اندازی قابلیت آنلاک کردن آیفون با اپل واچ به دیوایس‌های زیر نیاز دارید:

  • آیفون X به بعد که از فیس آیدی پشتیبانی می‌کند و iOS 14.5 یا بالاتر دارد.
  • اپل واچ سری ۳ به بعد و watchOS 7.4 یا بالاتر

ویژگی‌های زیر مهم هستند:

  • آیفون و اپل واچ باید pair شده باشند.
  • بلوتوث و وای فای اپل واچ و آیفون باید روشن باشد (نیازی نیست به یک شبکه اینترنت وای فای وصل باشید).
  • اپل واچ باید رمز عبور داشته باشد و قابلیت تشخیص مچ هم فعال باشد.
  • اپل واچ باید روی مچ دست و قفل آن باز باشد.
  • از ماسکی استفاده کنید که بینی و دهان شما را می‌پوشاند یا از عینک آفتابی یا عینک اسکی استفاده کنید که چشمانتان را می‌پوشاند.
فیس آیدی با داینامیک آیلند

فیس آیدی با داینامیک آیلند

فعال کردن آنلاک آیفون به کمک اپل واچ

برای یادگیری آموزش آنلاک کردن آیفون با Apple Watch مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. تنظیمات (Settings) آیفون را باز کنید.
  2. قسمت Face ID & Passcode را باز کنید و رمز عبور خود را تایپ کنید.
  3. برای آنلاک کردن آیفون با اپل واچ صفحه را اسکرول کنید، سپس ضامن کنار اسم اپل واچ خود را فعال کنید. اگر قابلیت Wrist Detection روی اپل واچ فعال نباشد، از شما خواسته می‌شود آن را فعال کنید.
آنلاک کردن آیفون با اپل واچ

نحوه آنلاک کردن آیفون با اپل واچ

نحوه باز کردن آیفون از طریق اپل واچ

حالا که این قابلیت را فعال کردید، هر زمان ماسک، عینک آفتابی یا عینک اسکی به چشم زده باشید، اپل واچ ارتباطی امن با آیفون برقرار و آن را آنلاک می‌کند. برای اینکه مطمئن شوید همه‌چیز را درست انجام دادید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ماسک، عینک آفتابی یا عینک اسکی به چشم بزنید و مطمئن شوید Apple Watch روی مچتان و آنلاک است.
  • روی صفحه آیفون بزنید یا آن را مقابل صورت بگیرید تا نمایشگر روشن شود.
  • به سنسور فیس آیدی نگاه کنید تا آیفون آنلاک شود. ویبره یا هپتیک را روی اپل واچ حس خواهید کرد و این یعنی همه‌چیز موفقیت‌آمیز بوده است.
در فراسیب بخوانید  آپدیت iOS 16 عرضه شد! آموزش نصب آی او اس ۱۶ در آیفون

البته گاهی پیش می‌آید نمی‌خواهید آیفون را آنلاک کنید و به اشتباه یا از روی عادت به صفحه نگاه می‌کنید و اپل واچ آیفون را آنلاک می‌کند. اگر چنین اتفاقی افتاد، دکمه لاک آیفون روی گوشی یا گزینه Lock iPhone روی اپل واچ را بزنید. به دلیل مسائل امنیتی، اگر یک بار دکمه Lock iPhone را بزنید، دفعه بعد که بخواهید آیفون را آنلاک کنید از شما رمز عبور می‌خواهد.

آنلاک کردن آیفون با ماسک و بدون نیاز به اپل واچ

اگر آیفون ۱۲ یا ۱۳ دارید و iOS 15.4 به بعد روی آن نصب است، می‌توانید بدون نیاز به Apple Watch و حتی با ماسک آیفون را آنلاک کنید.

این ویژگی آیفون ۱۲ و ۱۳ را می‌توان با روش‌های آموزش آنلاک آیفون با اپل واچ هم استفاده کرد. در این حالت اگر ماسک و عینک داشته باشید، آیفون به راحتی آنلاک می‌شود و نیازی به برداشتن ماسک یا عینک نیست.

استفاده از فیس آیدی با ماسک در آیفون ۱۲ به بعد

اگر ماسک زده یا با اکسسوری‌های دیگر مثل عینک آفتابی یا عینک اسکی صورت خود را پوشانده باشید، فیس آیدی چهره شما را شناسایی نخواهد کرد. اما اگر آیفون ۱۲ به بعد داشته باشید یا قابلیت آنلاک با ماسک یا آنلاک با Apple Watch را فعال کرده باشید، سنسورهای فیس آیدی اطراف چشم و ویژگی‌های منحصربه‌فرد صورت شما را اسکن و برای احراز هویت از آن استفاده می‌کند.

فعال کردن آنلاک کردن با ماسک

فعالسازی آنلاک کردن iPhone با ماسک

  1. مطمئن شوید iOS 15.4 به بعد است.
  2. تنظیمات (Settings) آیفون را باز کنید.
  3. قسمت Face ID & Passcode را انتخاب کنید.
  4. صفحه را اسکرول کنید و گزینه Face ID with a Mask را فعال کنید.
  5. وقتی از شما خواسته شد، روی گزینه Face ID with a Mask ضربه بزنید، دستورالعمل‌ها را دنبال و چهره خود را با ماسک به آیفون اضافه کنید.

به این نکته توجه کنید اگر ماسک را خیلی بالا و نزدیک به چشمانتان زده باشید، فیس آیدی چهره‌تان را شناسایی نمی‌کند و چشمانتان باید کاملا مشخص باشند.

باز کردن آیفون با ماسک و عینک

اگر عینک می‌زنید، می‌توانید دقت فیس آیدی را بالا ببرید تا بتواند چشمان شما را از پشت شیشه عینک ببیند. هنگام ثبت چهره در آیفون می‌توانید تا چهار عینک مختلف اضافه کنید. برای آموزش آنلاک کردن آیفون با ماسک و عینک مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تنظیمات (Settings) آیفون را باز کنید.
  2. قسمت Face ID & Passcode را انتخاب کنید.
  3. صفحه را اسکرول کنید و روی Add Glasses ضربه بزنید.
  4. روی Continue ضربه بزنید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.
در فراسیب بخوانید  آموزش فعالسازی قابلیت حذف خودکار پیام ها در واتس‌ اپ آیفون

برای استفاده از فیس آیدی با ماسک، باید چشمانتان و اطراف آن به وضوح دیده شود. فیس آیدی با ماسک همان‌طور که از نامش مشخص است فقط با ماسک کار می‌کند و با عینک قابل استفاده نیست.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.