نقد و بررسی محصولات فروشگاه

آموزش تغییر یا ریست کردن رمز اکانت اسپاتیفای

آموزش تغییر یا ریست کردن رمز اکانت اسپاتیفای

آخرین بروزرسانی مطلب در 3 آبان 1403 توسط امیرحسین جبلی انجام شده است.

اگر تا به حال به هر دلیلی تصمیم به ریست یا تغییر رمز اسپاتیفای گرفته‌اید، در این مطلب از فراسیب قصد داریم آموزش و ترفند مراحل انجام این کار را مرور کنیم، پس اگر می‌خواهید بدانید چگونه رمز اسپاتیفای را عوض کنیم با ما همراه باشید…

افرادی که به دنیای موسیقی علاقمند هستند، مسلما با سرویس اسپاتیفای آشنا هستند. این مرجع موسیقی میزبان گنجینه عظیمی از آثار خوانندگان مختلف است و آثار روز به همراه ترک‌های قدیمی را درون خود جای داده است. برای استفاده از این سرویس به صورت کامل، شما نیاز به خرید اکانت اسپاتیفای خواهید داشت؛ این موضوع نیز نیازمند داشتن یک حساب کاربری است.

ریست پسورد اسپاتیفای

اسپاتیفای موزیک

اما متاسفانه پلتفرم Spotify از قابلیت تأیید هویت دو مرحله‌ای برخوردار نیست و مسئولیت تأمین امنیت اکانت با خود شخص کاربر است. اگر به هر دلیلی امنیت اکانت شما به خطر افتاده و مورد هک قرار گیرد، ممکن است اطلاعات شما دست اشخاص مختلفی افتاده و دیگر امکان استفاده از اکانتتان را نداشته باشید. لذا به محض اطلاع از این موضوع، باید سریعا نسبت به ریست پسورد اسپاتیفای اقدام کنید.

همچنین طبق تجربه، دیده شده سایت اسپاتیفای بصورت دوره‌ای پسوردهای ضعیف اسپاتیفای را بدون اطلاع قبلی به کاربر ریست می‌کند! لذا پیشنهاد می‌شود همیشه یک پسورد حداقل ۱۲ رقمی پیچیده که ترکیبی از اعداد، حروف بزرگ و کوچک و کارکترهای خاص هست را برای اکانت اسپاتیفای خود بگذارید. در ادامه این مطلب، مراحل انجام این کار را به صورت تصویری مرور خواهیم کرد…

نحوه تغییر رمز اسپاتیفای هنگامی که در اکانت لاگین هستید

در صورتی که به اکانت خود دسترسی دارید و در آن لاگین هستید، به منظور تغییر پسورد ابتدا وارد وب سایت Spotify شده و وارد اکانت خود شوید. حال مانند تصویر روی نام کاربری خود کلیک کرده و از منوی باز شده روی دکمه Account کلیک کنید و یا مستقیما به لینک Change Password در پنل کاربری خود بروید.

تغییر رمز اسپاتیفای

نمایی از وب سایت اسپاتیفای

در صفحه جدید از منوی سمت چپ روی گزینه Change Password کلیک کنید و مانند تصویر زیر در کادر بالا پسورد فعلی و در دو کادر دیگر، رمز عبور جدید خود را دو بار وارد کرده و روی دکمه سبز رنگ Set new password کلیک کنید.

تغییر پسورد اسپاتیفای

نمایی از پنجره تغییر رمز عبور اسپاتیفای

به این ترتیب ایمیلی مانند تصویر زیر برای شما ارسال خواهد شد که عملیات تغییر رمز عبور را به شما اطلاع می‌دهد.

چگونه رمز اسپاتیفای را عوض کنیم

نمایی از ایمیل دریافتی در مورد تغییر پسورد اکانت اسپاتیفای

آموزش ریست پسورد اسپاتیفای در صورتی که به اکانت خود لاگین نیستید

اما اگر به هر دلیلی به اکانت خود دسترسی ندارید و در آن لاگین نیستید، باید پسورد آن را ریست کنید و به این ترتیب مجددا می‌‌توانید وارد اکانتتان شوید. برای این منظور ابتدا وارد وبسایت Spotify شوید و یا مستقیما به لینک Reset Password بروید. حالا مانند تصویر زیر روی دکمه ?Forget your password کلیک کنید.

لازم به ذکر است برای تغییر پسورد اسپاتیفای، شما باید به اینباکس ایمیل خود دسترسی داشته باشید تا بتوانید این کار را انجام دهید.

عوض کردن پسورد اسپاتیفای

نمایی از صفحه لاگین اسپاتیفای

به این ترتیب صفحه‌ای مانند تصویر زیر روبروی شما ظاهر می‌شود که باید در کادر مربوطه آدرس ایمیل اکانت خود را وارد کرده، تیک چک باکس I’m not a robot را بزنید و در صورت نیاز این موضوع را اثبات کنید و در نهایت روی دکمه سبز رنگ SEND کلیک کنید.

چگونه پسورد اسپاتیفای را عوض کنیم

صفحه ورود آدرس ایمیل

اگر عملیات را به درستی انجام داده باشید، پیام زیر به نمایش درآمده و به شما یادآور می‌شود که لینک ریست کردن پسورد به آدرس ایمیل شما ارسال شده است.

نحوه ریست پسورد اسپاتیفای

پیام ارسال لینک به آدرس ایمیل

حالا اگر به اکانت خود مراجعه کنید، ایمیلی با مضمون زیر را مشاهده خواهید کرد که باید روی عبارت سبز رنگ Reset password کلیک کنید.

تغییر رمز اکانت اسپاتیفای

متن ایمیل ارسال شده از سوی Spotify

سپس به صفحه ای هدایت خواهید شد که مانند تصویر زیر از شما خواسته می‌شود پسورد جدید را دو بار درون کادرهای مربوطه وارد کرده، تیک چک باکس I’m not a robot را بزنید و در صورت نیاز این موضوع را با شناسایی موارد مختلف اثبات کرده و در نهایت روی دکمه سبز رنگ SEND کلیک کنید.

ریست کردن پسورد اکانت اسپاتیفای

نمایی از صفحه ریست کردن پسورد اکانت اسپاتیفای

اگر هر دو پسورد خود را به درستی وارد کرده باشید، پیام زیر را روی صفحه مشاهده خواهید کرد که نشان از انجام صحیح عملیات ریست پسورد اسپاتیفای دارد.

پیام آپدیت شدن رمز عبور اکانت Spotify

پیام آپدیت شدن رمز عبور اکانت Spotify

 در نهایت ایمیلی با مضمون زیر به شما ارسال می‌شود که نشان می‌دهد پسورد اکانت شما به درستی تغییر پیدا کرده است.

نمایی از ایمیل دریافتی در مورد تغییر پسورد اکانت اسپاتیفای

نمایی از ایمیل دریافتی در مورد تغییر پسورد اکانت اسپاتیفای

اما اگر چنین ایمیلی را دریافت کرده و شما اقدام به تغییر پسورد اکانت نکرده‌اید، می‌توانید مطمئن شوید که شخصی شما را هک کرده و پسورد را تغییر داده است؛ لذا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به عوض کردن رمز اسپاتیفای اقدام کنید.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم مطلب آشنایی با ترفندهای اپلیکیشن اسپاتیفای را نیز مطالعه کنید تا بیشتر با امکانات اشتراک Spotify آشنا شوید. همچنین شما می‌توانید با خرید گیفت کارت Spotify این امکانات را به دوستان خود نیز هدید بدهید. 

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دوازده =