آموزش و ترفند

اسپاتیفای چیست و چگونه کار می‌کند؟

اسپاتیفای چیست؟

اگر قصد دارید از ویژگی‌های سرویس Spotify بیشتر بدانید و همچنین از نحوه تهیه اشتراک پریمیوم اسپاتیفای مطلع شوید، و دقیقا بدانید اسپاتیفای چیست، در ادامه این مطلب از فراسیب با ما همراه باشید.

Spotify مانند اشتراک اپل موزیک، یک سرویس استریمینگ موسیقی است که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا به آهنگ‌ها، پادکست‌ها و ویدئویی از هنرمندان محبوبشان در سراسر جهان دسترسی داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سرویس Spotify، دسترسی سریع است. برای دسترسی به یک محتوای رایگان، تنها باید با استفاده از آدرس ایمیل، ثبت‌نام خود را انجام دهید و یا به فیس‌بوک خود متصل شوید. این دسترسی سریع به محتوای مورد نظر بسیار کاربردی است. 

با بررسی اسپاتیفای باید گفت، مهم‌ترین تفاوت اشتراک رایگان و اشتراک پریمیوم اسپاتیفای، وجود تبلیغات در زمان استریم است. اشتراک رایگان به همراه تبلیغات ارائه می‌شود. نسخه رایگان Spotify را می‌توان در رایانه شخصی، لپ تاپ و تلفن همراه در اختیار داشت، اما لازم به ذکر است که برای این‌که به خدمات کامل دسترسی داشته باشید، به اشتراک پریمیوم اسپاتیفای نیاز دارید.

همه چیز درباره سرویس اسپاتیفای

همه چیز درباره سرویس اسپاتیفای

روش نصب اسپاتیفای و کار با آن

کار با اسپاتیفای بسیار راحت و سریع است:

  • به وبسایت Spotify مراجعه کنید و ثبت‌نام خود را انجام دهید. در صورت امکان، از طریق اکانت فیس‌بوک خود، ثبت‌نام را انجام دهید. از طریق فیس‌بوک، می‌توانید خیلی سریع‌تر دوستان خود را فالو کنید و ببینید که آن‌ها به چه محتواهایی گوش می‌دهند. علاوه بر این در فیس‌بوک راحت‌تر می توان محتوا و موسیقی‌ را با دیگران به اشتراک گذاشت.
  • اکنون نوع اشتراک خود را انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم اشتراک پریمیوم اسپاتیفای را انتخاب کنید زیرا علاوه بر این‌ که امکان دسترسی به ویژگی‌های بیشتری را مهیا می‌کند، انعطاف‌پذیرتر است و به دستگاه‌های بیشتری متصل می‌شود.
  • اشتراک رایگان اسپاتیفای را دانلود و نصب کنید. این اشتراک برای دسکتاپ، آیفون/آیپد و همچنین گوشی‌های اندرویدی، ارائه شده‌ است.
  • در دستگاه مورد نظر، به حساب خود وارد شوید و به محتوای دلخواه خود گوش دهید.

راه‌اندازی و تنظیم اولیه اسپاتیفای بسیار ساده است اما بد نیست بدانید که با هر بار جستجو در اسپاتیفای، این سرویس هوشمندتر می‌شود و دسترسی به موسیقی‌ها و محتواهای مورد علاقه راحت‌تر می‌شود.

نحوه کار اسپاتیفای

نحوه کار اسپاتیفای

نحوه دانلود آهنگ از اسپاتیفای

در اشتراک پریمیوم اسپاتیفای می‌توانید در حالت آفلاین نیز به موسیقی دلخواه خود گوش دهید اما این به این معنا نیست که پس از دانلود یک آلبوم از این سرویس، اشتراک خود را لغو کنید و یا سرویس را ترک کنید. همچنین نمی‌توانید آهنگ‌ها را بر روی سی دی رایت کنید و یا در دستگاه‌های دیگر کپی کنید.

در واقع حالت دانلود موسیقی در اسپاتیفای به این منظور ارائه شده‌ است که اگر زمانی یک کاربر قصد داشت از داده تلفن همراه خود استفاده نکند و یا در مکانی که دسترسی به اینترنت ندارد به آهنگ دلخواه خود گوش دهد، راحت به خواسته‌ خود برسد. با خرید اکانت اسپاتیفای می‌توانید در حالت آفلاین و در ۵ دستگاه متفاوت و حداکثر تا 10000 آهنگ در اختیار داشته باشید. دانلود آهنگ، آلبوم و پلی‌لیست در اسپاتیفای بسیار ساده است و یکی از ویژگی‌های عالی این سرویس به شمار می‌آید.

برای این‌که بتوانید به آلبومی از موسیقی به صورت آفلاین گوش دهید، باید دکمه کنار «Download» در آلبوم مورد نظر را بزنید و یا این‌که بر روی سه نقطه در بالای سمت راست صفحه نمایش کلیک کنید و روی « Download» کلیک کنید.

میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای

اپلیکیشن اسپاتیفای

اپلیکیشن اسپاتیفای

مقدار داده‌ای که اسپاتیفای مصرف می‌کند، به کیفیتی بستگی دارد که برای پخش محتوا انتخاب کرده‌اید. در زیر راهنمای مصرف حجم تقریبی اینترنت اسپاتیفای را آورده‌ایم:

  • زمانی که کیفیت پخش روی “Normal” تنظیم شود، یک ساعت پخش موسیقی حدود 50 مگابایت داده مصرف می‌کند.
  • در پخش با حالت Normal می‌توان با مصرف ۱ گیگابایت داده، حدود ۲۴ ساعت به موسیقی گوش داد.
  • پخش محتوا با کیفیت High، در کمتر از ۱۵ ساعت، ۱ گیگابایت از داده مصرف می‌کند.
  • زمانی که از کیفیت Extreme برای پخش استفاده می‌کنید در عرض ۷ ساعت به میزان ۱ گیگابایت داده مصرف می‌شود.
  • در پخش ویدئو، حجم بیشتری از اینترنت مصرف خواهد شد.

می‌توانید کیفیت پخش و دانلود آهنگ‌ها را بررسی کنید و با رفتن به settings دستگاه خود، آن را تنظیم کنید تا میزان استفاده از داده تلفن همراه خود را کنترل کنید. همچنین در مقاله ای ما به مقایسه و بررسی مصرف اینترنت توسط سرویس‌های استریم محتوا پرداختیم که می‌توانید آنرا مطالعه کنید و از میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای آگاه شوید.

استریمینگ و پخش صدا با کیفیت High در اسپاتیفای

کیفیت صدای موزیک ها در اسپاتیفای

کیفیت صدای موزیک ها در اسپاتیفای

چهار کیفیت مختلف پخش در اسپاتیفای تعریف شده‌است. تمام استریمینگ‌ها با فرمت Ogg Vorbis اجرا می‌شود و برای هر یک از سطوح کیفیت، از bitrate زیر استفاده می‌کند:

  • حالت LOW با سرعت ۲۴ کیلوبیت بر ثانیه
  • پخش Normal با سرعت ۹۶ کیلوبیت بر ثانیه
  • کیفیت High با نرخ 160 کیلوبیت بر ثانیه
  • حالت Very High با سرعت ۳۲۰ کیلوبیت بر ثانیه

نهایتاً این شما هستید که با توجه به میزان مصرف داده خود انتخاب می‌کنید که کدام سطح کیفیتی را در اختیار داشته باشید.

لازم به ذکر است که سطح کیفیتی Very High تنها در اشتراک پریمیوم اسپاتیفای در دسترس است. کاربران اشتراک رایگان اسپاتیفای در پخش وب پلیر، تنها به کیفیت 128 کیلوبیت بر ثانیه و کاربران اشتراک پریمیوم اسپاتیفای در همین حالت، به کیفیت 256 کیلوبیت بر ثانیه دسترسی دارند.

نحوه جستجوی دوستان و افراد در Spotify

اشتراک قانونی اسپاتیفای

اشتراک قانونی اسپاتیفای

ثبت‌نام در اسپاتیفای از طریق فیس‌بوک و یا اتصال به اکانت فیس‌بوک، به شما این امکان را می‌دهد تا دوستان خود را در اسپاتیفای پیدا کنید، آن‌ها را فالو کنید و حتی ببینید که آن‌ها به چه آهنگ‌هایی گوش می‌دهند. می‌توانید از طریق Activity feed که در سمت راست نرم‌افزار دسک‌تاپ نمایش داده می‌شود، کسانی که سلیقه موسیقیایی شبیه شما دارند را بیابید و یا حتی اشخاصی را پیدا کنید که در آخرین جلسه ABBA آن را مسخره می‌کنند.

همچنین می‌توانید برای جستجوی دوستان خود، از عملیات Search در برنامه استفاده کنید. برای این منظور، در settings وارد پروفایل خود شوید و روی « Find Friends» کلیک کنید. با این کار می‌توانید دوستان و یا هنرمندان بیشتری را پیدا و فالو کنید.

اگر شما حساب فیس‌بوک ندارید و یا این‌که نمی‌خواهید حساب فیس‌بوک خود را به اسپاتیفای متصل کنید، باز هم می‌توانید دوستان خود را پیدا و فالو کنید. طبیعتاً این روش کمی پیچیده‌تر است.

به گفته Spotify، بهترین راه برای یافتن و دنبال کردن یک دوست، استفاده از کادر جستجو در desktop client و استفاده از این فرمت است:

Spotify : user : USERNAME

این فرمت را کپی کنید و به جای کلمه USERNAME، نام شخص مورد نظر را بنویسید. اگر این روش به درستی کار نکرد، از دوست خود بخواهید تا مستقیماً لینک پروفایل خود را از صفحه پروفایل خود کپی و برای شما ارسال کند. از طرف دیگر، از او بخواهید که یکی از پلی‌لیست‌های عمومی خود را با شما به اشتراک بگذارد. اگر پلی‌لیست ایجاد کرده باشد، نام کاربری او در URL به صورت یک عدد قرار می‌گیرد.

پیدا کردن دوستان در اسپاتیفای

پیدا کردن دوستان در اسپاتیفای

پلی‌لیست‌های اسپاتیفای، رادیو و کشف آهنگ‌های جدید

برای ایجاد یک پلی‌لیست تنها باید بر روی آهنگ مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه «Add to Playlist» را انتخاب کنید یا این‌که بر روی سه نقطه‌ واقع در کنار هر آهنگ در برنامه کلیک کنید. آهنگ‌های محبوب خود را بگیرید و آن‌ها را در پلی‌لیست قرار دهید تا از گوش دادن به آن‌ها لذت ببرید.

در ادامه مقاله Spotify چیست می‌خواهیم به این نکته اشاره کنیم که سرویس اسپاتیفای یک سرویس هوشمند است به‌طوری که هر چه شما بیشتر به موسیقی گوش دهید، این سرویس نیز بیشتر سلیقه شما را می‌شناسد و این موضوع بر آهنگ‌هایی که در آینده به شما ارائه می‌کند تأثیر بسزایی دارد. زمانی که در صفحه «Home» برنامه به دنبال موسیقی می‌گردید، متوجه می‌شوید که پیشنهاداتی بر اساس انتخاب‌های شنیداری اخیر خود دریافت خواهید کرد. این پیشنهادات، شامل هنرمندانی می‌شود که اجرایی شبیه هنرمندان مورد علاقه شما دارند و همچنین پلی‌لیست‌های «Discover Weekly»، «Release Radar»، «Top Songs of [year]» و «Family Mix» شما را در بر می‌گیرد.

اشتراک اسپاتیفای پریمیوم

اشتراک اسپاتیفای پریمیوم

پلی‌لیست «Discover Weekly»: پلی‌لیستی که اسپاتیفای هر هفته دوشنبه، به‌طور خودکار آن را آپدیت می‌کند. این پلی‌لیست بر اساس آنچه اخیراً به آن‌ها گوش داده‌اید، تعدادی آهنگ را در خود جمع کرده است.

«Release Radar»: گزیده‌ای از آهنگ‌های جدید هنرمندانی است که شما آن‌ها را دنبال می‌کنید و به اجرای آن‌ها علاقه‌مند هستید. لازم به ذکر است که اگر هنرمندان مورد علاقه خود را فالو کنید، زمانی که محتوای جدید آن‌ها منتشر می‌شود، اعلان‌ها و آپدیت‌های مربوطه را دریافت خواهید کرد.

«Family Mix»: ترکیبی از آهنگ‌هایی است که هر کسی در یک اشتراک Premium for Family به آن گوش می‌دهد و شما می‌توانید بین دو گزینه Chill یا Upbeat یکی را انتخاب کنید.

پلی‌لیست «Top Songs of [year]»: آهنگ‌هایی را در خود دارد که شما در یک سال گذشته بیشتر به آن‌ها گوش داده‌اید.

برای کشف موسیقی جدید، می‌توانید روی تب «Home» ضربه بزنید. در این تب می‌توانید گزینه های زیادی پیدا کنید. یا این‌که محتوای جدید خود را بر اساس دسته بندی و سبک مربوطه در تب “Search” جستجو کنید.

موارد ذکر شده در بالا، راه‌های خوبی هستند تا بتوانید آهنگ‌های مطابق سلیقه خود را پیدا کنید. اگر اسپاتیفای این قابلیت‌ها را در خود نداشت، ممکن بود هیچ گاه آن‌ آهنگ‌ها را پیدا نکنید و نشنوید.

پلی‌لیست‌های اسپاتیفای

پلی‌لیست‌های اسپاتیفای

ویژگی Spotify Enhance

اسپاتیفای در سپتامبر ۲۰۲۱، آپدیت مفید و کاربردی برای برنامه تلفن همراه خود منتشر کرد تا کاربران بتوانند پلی‌لیست خود را ارتقا دهند. Enhance دکمه‌ای است که می‌توانید آن را در بالای پلی‌لیست خود قرار دهید تا با فشار دادن آن، پلی‌لیستی با آهنگ‌های اضافه و مشابه سلیقه خود در اختیار داشته باشید. همچنین می‌توانید بر اساس موسیقی که در حال حاضر به آن گوش می‌دهید، توصیه‌های موسیقی ارائه شده را تنظیم و شخصی‌سازی کنید.

دکمه Enhance آهنگ‌های اضافی را به پلی‌لیست شما اضافه می‌کند. روند این افزایش به گونه ای است که بعد از هر دو آهنگ انتخابی خودتان، یک آهنگ اضافه می‌شود. این افزایش آهنگ اضافی به گونه ای است که نهایتاً ۳۰ آهنگ به پلی‌لیست شما افزوده خواهد شد.

اگر آهنگی که اضافه شده‌است مطابق سلیقه شما می باشد، بر روی دکمه plus (+) کلیک کنید تا آن آهنگ برای همیشه در پلی‌لیست شما قرار گیرد. در صورتی که شما این آهنگ را نمی‌پسندید، می‌توانید بر روی دکمه Enhance مجدداً کلیک کنید و به این ترتیب آهنگ‌هایی که به پلی‌لیست شما اضافه شده‌بودند حذف خواهند شد.

ممکن است که ویژگی Enhance در برخی از مناطق ارائه نشود، بنابراین اگر در حال حاضر این ویژگی را در اختیار ندارید مطمئناً در آینده به آن دسترسی خواهید داشت.

اسپاتیفای روی آیفون

اسپاتیفای روی آیفون

اتصال بلوتوث Spotify

حال که به خوبی میدانید اسپاتیفای چیست میخواهیم به این موضوع اشاره کنیم که یکی از مزایای کاربردی اسپاتیفای این است که اگر در تلفن همراه خود از آن استفاده می‌کنید، می‌توانید با اتصال به تعداد زیادی دستگاه که از بلوتوث پشتیبانی می‌کنند (مثل گیرنده صوتی خانگی، واحد مرکزی اتومبیل، هدفون بلوتوثی، بلندگوی متصل به بلوتوث) محتوا را استریم کنید. با برخورداری از اشتراک پریمیوم اسپاتیفای، می‌توانید از مزایای Spotify Connect نیز استفاده کنید.

Spotify Connect

این قابلیت به کاربر این امکان را می‌دهد تا موسیقی دلخواه خود را از طریق تمام دستگاه‌های متصل به وای فای پلی کند. (از بلندگوهای Wi-Fi گرفته تا تلویزیون، Amazon Echo، Google Home، Chromecast، رایانه شخصی و موارد دیگر)

این ویژگی واقعاً کاربردی است زیرا در مکان‌ها و دستگاه‌های بیشتری می‌توانید به موسیقی خود گوش دهید. این قابلیت همچنین کمک می‌کند تا نحوه پخش موسیقی را از طریق اکانت اسپاتیفای خود کنترل کنید. به عنوان مثال، اگر شما از طریق تلفن همراه خود، موسیقی مورد نظرتان را در بلندگوهای سالن خانه استریم می‌کنید، می‌توانید از تلفن همراه خود به جای کنترل استفاده کنید و صدا را تنظیم کنید، آهنگ‌ها را تغییر دهید و یا حتی پلی‌لیست مختص به مهمانی ایجاد کنید.

اتصالات اسپاتیفای

اتصالات اسپاتیفای

اتصال اسپاتیفای به اسپیکرهای Amazon Echo و Google Home

اگر از اسپیکر خانگی هوشمند مانند Google Home و یا Amazon Echo برخوردار هستید، به راحتی می‌توانید به آهنگ‌های مورد علاقه خود در اسپاتیفای گوش دهید. تنها کاری که در اینجا باید انجام دهید این است که Spotify را به عنوان سرویس موسیقی اصلی خود تنظیم کنید، سپس با صدای خود به بلندگو‌ها دستور دهید که چه آهنگی را پخش کنند.

اگر چند دستگاه دارید، می‌توانید از قابلیت صوتی چند اتاق (multi-room) استفاده کنید تا آهنگ اسپاتیفای را در سراسر خانه خود پخش کنید. لازم به ذکر است که در اسپیکر هوشمند خانگی به راحتی می‌توان به دستگاه‌های مذکور متصل شد و گروه‌هایی برای آن‌ها ایجاد کرد و بعد از آن، موسیقی دلخواه خود را پخش کرد و … .

اسپاتیفای کودکان!

این برنامه مخصوص کودکان خردسالی است که یکی از اعضای خانواده‌ای هستند که اشتراک برنامه Spotify Premium دارند. در واقع Spotify Kids پاسخگوی نیاز شنیداری کودکان ۳ سال به بالا است و تیمی تخصصی از ویراستاران آن را به گونه ای طراحی کرده‌اند که ایمن و خصوصی باشد.

این برنامه به زودی عرضه خواهد شد اما اکنون در چندین منطقه از جمله آرژانتین، برزیل، مکزیک، بریتانیا، استرالیا، دانمارک، سوئد، نیوزلند و موارد دیگر در دسترس است. درست مانند برنامه اصلی اسپاتیفای، Spotify Kids نیز برای هر دو دستگاه اندروید و iOS در دسترس است.

اپلیکیشن اسپاتیفای

اپلیکیشن اسپاتیفای

Spotify Stations

حال در ادامه مقاله اسپاتیفای چیست، باید گفت که برنامه Spotify Stations یکی دیگر از برنامه‌های اسپاتیفای است که می‌توان آن را در کنار برنامه اصلی اسپاتیفای دانلود کرد. این برنامه به منظور دسترسی سریع‌تر کاربران به پلی‌لیست‌های مورد نظرشان ایجاد شده است و تجربه ای شبیه رادیو برای آن‌ها فراهم می‌کند. همچنین می‌تواند ایستگاه هایی بر اساس عادات شنیداری کاربران ارائه کند.

این قابلیت نیز برای هر دو سیستم اندرویدی و آی او اس ایجاد شده‌است.

اشتراک پریمیوم اسپاتیفای چیست؟

حال که به خوبی می‌دانید اکانت اسپاتیفای چیست؟ باید بدانید با خرید اشتراک پریمیوم Spotify، امکان دسترسی به ویژگی‌هایی مانند استریم بدون مزاحمت‌های تبلیغاتی، تعداد skip نامحدود، پخش با کیفیت extreme و Spotify Connect را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اگر در خانواده شما، چند نفر از Spotify استفاده می‌کنند، می‌توانید ویژگی Premium for Family را انتخاب کنید. این ویژگی به حداکثر شش نفر اجازه می‌دهد تا بتوانند تنها با پرداخت یک هزینه اشتراک ماهانه، به اکانت شخصی اسپاتیفای خود دسترسی داشته باشند. نکته مهم این است که تمامی این ۶ نفر باید در یک مکان زندگی کنند و آدرسی یکسان داشته باشند؛ بنابراین دوستان را نمی‌توان در این طرح شریک کرد اما راه خوبی برای تقسیم هزینه اشتراک بین اعضای خانواده به شمار می‌رود.

اشتراک پریمیوم اسپاتیفای به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون مزاحمت تبلیغات، به موسیقی دلخواه خود گوش دهند. اما در اشتراک رایگان اسپاتیفای تبلیغات وجود دارد.

کاربران طرح پریمیوم می‌توانند هر آهنگی را که می‌خواهند پخش کنند، همچنین پلی‌لیست‌ها را بیابند و بشنوند، موسیقی جدید را کشف کنند، پلی‌لیست‌هایی ایجاد و ویرایش کنند، به‌علاوه موسیقی و پلی‌لیست‌ها را به اشتراک بگذارند. همچنین آن‌ها می‌توانند از هر آهنگی رد شوند، آن را به صورت آفلاین گوش دهند، موسیقی با کیفیت High بشنوند و از برنامه Spotify در دستگاه تلفن همراه خود به عنوان کنترل از راه دور کامپیوتر استفاده کنند.

نکات و ترفند های اسپاتیفای

نکات و ترفند های اسپاتیفای

مشخصات اشتراک رایگان اسپاتیفای

 می‌توان به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، از اسپاتیفای استفاده کرد اما محدودیت‌هایی در ارائه خدمات آن وجود دارد. می‌توانید آهنگ‌ها را در حالت مختلط پخش کنید و در هر ساعت تنها می‌توان تا ۶ مرتبه از آن‌ها رد (skip) شد. رادیو در اسپاتیفای رایگان وجود ندارد اما می‌توانید به پلی‌لیست Daily Mix دسترسی داشته باشید.

با طرح رایگان Spotify، می‌توانید به تمامی پلی‌لیست‌ها دسترسی داشته باشید، موسیقی‌های جدید را کشف کنید و آهنگ‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید هر پلی‌لیستی که بخواهید و یا آلبوم و هنرمند دلخواه خود را پخش کنید، اما نکته اینجاست که تنها در حالت مختلط و Shuffle می‌توانید به آن‌ آهنگ‌ها گوش دهید.

اسپاتیفای برای استفاده در تلفن همراه، دسک‌تاپ یا تبلت رایگان است بنابراین می‌توانید در هرکجا که باشید به آن دسترسی داشته باشید. با استفاده از برنامه تلفن هوشمند (smartphone app)، نرم‌افزار دسک‌تاپ (desktop software) یا وب‌سایت (website) می‌توان به نسخه رایگان دسترسی پیدا کرد.

ساخت پلی لیست اسپاتیفای

ساخت پلی لیست اسپاتیفای

معرفی Spotify Codes

Spotify Codes یکی از ویژگی‌های اسپاتیفای است که به کاربران امکان می‌دهد تا بتوانند به راحتی موسیقی را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. کاربران همچنین می‌توانند اکانت خود را برای دیگران به اشتراک بگذارند تا توسط آن‌ها فالو شوند.

می‌توانید با استفاده از این قابلیت، برای یک آهنگ، آلبوم، پلی‌لیست یا حتی پروفایل خود یک کد ایجاد کنید و سپس از شخصی بخواهید که کد شما را اسکن کند تا آن را با دستگاه خود به اشتراک بگذارد و از این طریق از آن لذت ببرند و یا این‌که شما را فالو کنند.

قابلیت Spotify Codes در هر دو دستگاه آیفون و اندروید کار می‌کند، برای استفاده از آن، تنها باید بر روی دکمه «…» واقع در کنار محتوایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، کلیک کنید. بعد از آن شما یک پنجره بازشو با آلبوم، آهنگ یا پلی‌لیست اثر هنری خواهید دید. می بینید که کد در زیر آن قرار دارد. با کلیک کردن بر روی کد، آن را بزرگ کنید تا افراد دیگر بتوانند آن را اسکن کنند.

ژانرهای موسیقی در Spotify

ژانرهای موسیقی در Spotify

در دستگاه طرف مقابل، بر روی تب Search در پایین صفحه ضربه بزنید، سپس روی نوار جستجو در بالا کلیک کنید. آیکن دوربین در بالا و سمت راست صفحه دیده می‌شود که اگر آن را اجرا کنید، می‌توانید به سادگی کد را اسکن کنید. Spotify Codes در دسترس همه قرار دارد.

جدا از Spotify Codes شما می‌توانید هر آهنگی از اسپاتیفای را که بخواهید از طریق پلتفرم‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، اسکایپ، تامبلر با دیگران به اشتراک بگذارید و یا حتی می‌توانید از طریق یک لینک مستقیم قابل کپی از آن آهنگ، آن اثر هنری را به اشتراک بگذارید. برای این کار می‌توانید به سادگی در دسک‌تاپ راست کلیک کنید، یا در تلفن همراه خود بر روی علامت سه نقطه که در آهنگ، آلبوم، هنرمند یا پلی‌لیست وجود دارد کلیک کنید و آن اثر را به اشتراک بگذارید و سپس سرویس مناسب را انتخاب کنید.

 Time Capsule اسپاتیفای چیست؟

اسپاتیفای به طور منظم، آپدیت‌هایی را برای سرویس خود منتشر می‌کند تا بتواند تجربه شنیداری کاربران خود را بهبود بخشد. این ویژگی به شناسایی هنرمندان و آهنگ‌های جدید کمک می‌کند. گاهی اوقات، اسپاتیفای لیست‌های عجیبی را اضافه می‌کند تا به کاربران خود نشان دهد که تا چه حد توانسته است آن‌ها را بر اساس سلیقه شنیداری، بشناسد. Time Capsule یکی از نمونه‌های این جادوگری است.

این قابلیت اسپاتیفای، در واقع یک پلی‌لیست شامل حدوداً ۶۰ آهنگ نوستالژی که با سلیقه کنونی شما هماهنگی دارد را ارائه می‌کند و به این ترتیب شما را به دوران نوجوانی خود می‌برد.

با تمام این تعاریف متوجه شدید که اسپاتیفای از تجربه شنیداری شما دانش خوبی کسب می‌کند و بر این اساس می‌تواند در Time Capsule آهنگ‌هایی از گذشته را در اختیار شما بگذارد و این بسیار جالب و در عین حال ترسناک است!

قابلیت اسپاتیفای

قابلیت اسپاتیفای

پلی‌لیست Daily Mix چیست؟

حال در تکمیل توضیحات اسپاتیفای چیست میخواهیم در مورد Daily mix صحبت کنیم و به این شاره کنیم که اسپاتیفای بر اساس هر آنچه شما گوش می‌دهید، هوشمندتر می‌شود و پلی‌لیستی مطابق با سلیقه شما را در اختیارتان می‌گذارد. با توجه به این نکته، هر چه بیشتر به موسیقی در اسپاتیفای گوش دهید، این سرویس می‌تواند پلی‌لیستی هماهنگ‌تر با سلیقه شما ارائه کند.

این ویژگی، پلی‌لیست‌های خودکار مانند Summer Rewind را در بر دارد که آن دسته از آهنگ‌هایی که در چند ماه گذشته، بیشتر به آن‌ها گوش داده‌اید را نشان می‌دهد.

پلی‌لیست‌ Daily Mix، در واقع مانند یک ایستگاه رادیویی عمل می‌کند که آهنگ‌های مورد علاقه شما را با موسیقی مشابه ترکیب می‌کند. اسپاتیفای فکر می‌کند شما از آن لذت خواهید برد. همچنین چندین پلی‌لیست Daily Mix در سبک ها یا ژانرهای مختلف موسیقی که بر اساس سلیقه شما است در اختیارتان قرار می‌گذارد.

این میکس های جداگانه تا زمانی که شما به آن گوش می‌دهید در دسترس هستند. شما می‌توانید با لایک کردن آهنگ‌هایی که در این لیست دوست دارید و یا با حذف کردن آهنگی که مورد علاقه شما نیست، به بهتر شدن آن کمک کنید.

لیست‌های پخش Daily Mix راهی عالی برای کشف موسیقی جدیدی است که مطابق سلیقه شما است. (همانند Discover Weekly)

پلی‌لیست Daily Mix

پلی‌لیست Daily Mix

حالت شنیداری خصوصی (Private listening mode)

سرویس اسپاتیفای در واقع یک سرویس موسیقی اجتماعی است، برای مثال، اگر Spotify را به حساب فیس‌بوک خود متصل کرده باشید، دوستان و خانواده شما می‌توانند هر آنچه که شما گوش می‌دهید را ببینند، همچنین شما می‌توانید آهنگ‌های مورد علاقه خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

اما گاهی ممکن است شما نخواهید هیچکس فعالیت شما را در اسپاتیفای مشاهده کند، اسپاتیفای حالت «private listening mode» را برای این مواقع در نظر گرفته است. می‌توانید با رفتن به settings و زیر Social، و سپس یک کلیک سریع روی یک دکمه در مرورگر دسک‌تاپ، این ویژگی را فعال کنید.

پادکست های موجود در Spotify

اسپاتیفای خدماتی بیشتر از سرویس پخش استریم موسیقی ارائه می‌کند. اگر یک اکانت اسپاتیفای دارید می‌توانید از طریق آن به هزاران پادکست مختلف از پادکست کمدی گرفته تا اخبار، گوش دهید و لذت ببرید.

این پادکست‌ها در اسپاتیفای موجود هستند و به راحتی می‌توانید پادکست‌های مورد علاقه خود را جستجو و فالو کنید و در هرکجا که باشید، به آخرین بخش از آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

پادکست اسپاتیفای

پادکست اسپاتیفای

جمع بندی

اسپاتیفای به دلیل محبوبیت کم‌نظیرش، میزبان میلیون‌ها کاربر بوده و همین موضوع دلیل خوبی برای امتحان کردن این سرویس به عنوان سرویس استریم موسیقی اصلی خود است. امیدواریم با مطالعه مقاله اسپاتیفای چیست، با مشخصات اسپاتیفای آشنا شده باشید. اگر می‌خواهید در مورد ترفندهای اپلیکیشن اسپاتیفای بیشتر بدانید به مقاله مرتبط مراجعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید