آموزش و ترفند iOS

آموزش فعالسازی قابلیت حذف خودکار پیام ها در واتس‌ اپ آیفون

حذف خودکار پیام در واتساپ ایفون

اگر شما هم از افرادی هستید که با اشخاص زیادی در طول روز از راه چت کردن با برنامه واتس‌اپ در تعامل هستند، پیش آمده که به این فکر کرده‌ باشید که نیاز دارید یک پیام را برای شخصی بفرستید و بعد از یک مدت زمان مشخص پس از مشاهده آن پیام، به‌صورت خودکار پاک شود. باید بگوییم که شما می‌توانید این قابلیت را در آیفون خود فعال کنید فعال کنید. در ادامه این مطلب به نحوه فعال کردن حذف خودکار پیام در واتساپ آیفون خواهیم پرداخت.

همچنین اگر زمان زیادی را صرف استفاده از پیامرسان‌ها بخصوص تلگرام می‌کنید، خرید تلگرام پرمیوم را برای استفاده از قابلیت‌های ویژه‌ای که دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اپلیکیشن واتس اپ

اپلیکیشن واتس اپ

واتس‌اپ در سال 2020 ویژگی پیام‌های ناپدید شونده (Disappearing Messages) را در پلتفرم چت رمزگذاری شده خود به‌عنوان راهی برای دو برابر کردن حریم خصوصی کاربران راه اندازی کرد. شما می‌توانید با فعال کردن این ویژگی روی مدت زمان ماندگاری یک پیام در واتس‌اپ کنترل داشته باشید. هر یک از کاربران می‌توانند این ویژگی را در هر زمان روشن یا خاموش کنند. جالب است بدانید که این قابلیت در سایر برنامه‌ها مانند تلگرام و اینستاگرام نیز وجود دارد.

مطلب پیشنهادی: آموزش رفع مشکل بکاپ نگرفتن واتساپ

نکات مهم فعالسازی قابلیت حذف خودکار پیام ها در واتس اپ آیفون

با فعال کردن پیام‌های ناپدید شونده به‌صورت پیش فرض، می‌توانید انتخاب کنید که چت‌ها چه مدت زمان نمایش داده بشوند و بعد از ناپدید شوند. عمر پیام‌های جدید ارسالی را می‌توان روی ۲۴ ساعت، ۷ روز یا ۹۰ روز تنظیم کرد. این را هم در نظر داشته باشید که با تنظیم این گزینه، هیچ یک از چت‌های قبلی شما تغییر داده یا حذف نمی‌شوند. فقط به‌یاد داشته باشید که اگر گیرنده پیام، برنامه واتس‌اپ را در بازه زمانی که شما مشخص کرده‌اید باز نکند، پیام از چت بین شما و گیرنده ناپدید می‌شود، اما ممکن است پیش نمایش پیام شما در قسمت اعلان‌ها نمایش داده شود؛ تا زمانی‌که شخص گیرنده واتس‌اپ خود را باز کند.

واتس اپ روی آیفون

واتس اپ روی آیفون

مواردی که باید قبل از ارسال پیام های ناپدید شونده در نظر بگیرید

  • وقتی شما به یک پیام خاص پاسخ می‌دهید (reply) پیام اولیه به‌صورت نقل قول در خواهد آمد. این در مورد پیام‌های ناپدید شونده نیز صدق می‌کند؛ بنابراین متن نقل قول شده حتی پس از گذشت هفت روز باقی می‌ماند؛ اگرچه ممکن است خود پیام اصلی ناپدید شود.
  • اگر پیام ناپدید شونده به یک چت دیگر فوروارد شود که در آن حذف اتوماتیک پیام در واتساپ Iphone فعال نباشد، پیام از آن چت ناپدید نمی‌شود.
  • اگر کاربر قبل از ناپدید شدن یک پیام، از چت واتس‌اپ خود نسخه پشتیبان بگیرد، پیام ناپدید شده در نسخه پشتیبان گنجانده می‌شود. اما اگر کاربر نسخه پشتیبان را بازگردانی کند، پیام‌های ناپدید شونده حذف خواهند شد.
    اپلیکیشن WhatsApp

    اپلیکیشن WhatsApp

  • باید همواره به این نکته توجه کنید که قرار است قابلیت حذف پیام‌های واتساپ ایفون را بر روی چت با چه کسانی فعال می‌کنید. زیرا همیشه روش‌های متعددی برای ذخیره یک پیام مانند اسکرین شات گرفتن، فوروارد پیام قبل از ناپدید شدن و کپی و پیست کردن آن پیام در جای دیگر وجود دارد.
  • این را نیز در نظر داشته باشید که رسانه‌هایی (عکس و ویدیو) که با روشن بودن این قابلیت ارسال می‌شوند، اگر گزینه Auto Download در واتس‌اپ شخص گیرنده روشن باشد، به‌راحتی در گوشی فرد مورد نظر ذخیره می‌شوند و حذف شدن آن‌ها مقداری بی‌ معنی خواهد بود.

شما می‌توانید برای ارسال پیام بدون ذخیره کردن شماره در واتساپ، مقاله نحوه ارسال پیام در WhatsApp بدون ذخیره کردن شماره مخاطب را مطالعه بفرمایید

نحوه کارکرد پیام ناپدید شونده واتس اپ

اگر شما می‌خواهید از این قابلیت بین چت خود و یک شخص دیگر استفاده کنید، باید بدانید که می‌توانید هر زمان که نیاز بود قابلیت حذف خودکار پیام‌ها در واتس‌اپ آیفون خود را روشن کنید.

 

اما داستان در مورد گروه‌ها مقداری متفاوت است. در چت‌های گروهی WhatsApp، هر کاربر توانایی این را دارد که قابلیت پیام‌های ناپدید شونده را روشن یا خاموش کند. اما این موضوع باعث ایجاد مشکل خواهد شد. در نتیجه قابلیت دیگری وجود دارد که مدیران گروه‌ها می‌توانند تنظیماتی را برای آن گروه اتخاد کرده تا فرد مشخص یا فقط خود مدیران بتوانند این قابلیت را کنترل کنند. توجه داشته باشید که این ویژگی بر روی پیام‌های ارسالی یا دریافتی قبل از فعال شدن پیام‌های ناپدید شونده تاثیری نخواهد داشت.

آموزش فعالسازی قابلیت حذف خودکار پیام ها در واتساپ آیفون

1. برنامه واتس‌اپ خود را باز کرده و در پایین صفحه، گزینه سمت راست یعنی تنظیمات را انتخاب کنید.

2. گزینه Privacy را انتخاب نمایید.

تنظیمات واتس اپ آیفون

تنظیمات واتس اپ آیفون

3. در این صفحه در بخش Disappearing Messages گزینه Default Message Timer را انتخاب کنید.

حذف خودکار پیام های واتساپ

حذف خودکار پیام های واتساپ

4. در این بخش از بین 24 ساعت، 7 روز و 90 روز باید یک گزینه را برای پاک شدن پیام‌ها انتخاب کنید. همچنین اگر قبلا این قابلیت را فعال کرده‌اید، می‌توانید برای غیر فعال شدن آن گزینه Off را انتخاب نمایید.

پیام ناپدید شونده WhatsApp

پیام ناپدید شونده WhatsApp

بار دیگر این را بگوییم که وقتی قابلیت حذف خودکار پیام‌ها در واتس‌اپ آیفون را فعال می‌کنید، تمامی چت‌های جدید روی مدت زمان انتخابی شما تنظیم می‌شوند، اما بر روی هیچ یک از چت‌های قبلی شما تاثیری نخواهد گذاشت.

آیا حذف اتوماتیک پیام در واتساپ ایفون مورد استفاده خواهد بود یا خیر؟

همان‌طور که مشاهده کردید، شما می‌توانید با یک تنظیم ساده پیام‌های ناپدید شونده برای دیگران ارسال کنید؛ اما آیا واقعا این قابلیت مورد استفاده درصد بیشتری از افراد قرار خواهد گرفت؟ شاید بخواهید برای دوستی یک غافلگیری ایجاد کنید و از این قابلیت استفاده کنید تا یک پیامی را برایش ارسال کرده و در یک مدت زمان مشخص آن‌را پاک کنید. اما به‌نظر شما چه دلیل دیگری می‌تواند برای ارسال یک پیام ناپدید شونده وجود داشته باشد؟

در انتها پیشنهاد می‌کنیم مطلب آموزش پاک کردن کش واتس اپ را برای خالی کردن فضای آیفون خود مطالعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =