اخبار اپل

اخبار و شایعات زودهنگام iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max

اخبار و شایعات زود هنگام iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max

مدت کوتاهی از آغاز به کار خط تولید خانواده آیفون ۱۴ می‌گذرد و با این حال از گوشه و کنار، شایعات خانواده آیفون ۱۵ به گوش می‌رسد. در حال حاضر به نظر می‌رسد مدل‌های آیفون ۱۵ که سال آینده عرضه خواهند شد، تغییرات چشم‌گیر و جذابی خواهند داشت. امروز در فراسیب احتمالات و شایعات آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را با هم بررسی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید…

ابعاد و ویژگی های احتمالی نمایشگر آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس

نمایی از آیفون ۱۴ پرو

نمایی از آیفون ۱۴ پرو

به نظر شما آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس چه تغییراتی خواهند داشت؟ در حال حاضر دو محصولی که انتظار داریم حداقل از نظر ابعاد و فناوری نمایشگر کم‌ترین تغییرات را داشته باشند، همین دو گزینه هستند و به نظر می‌رسد قرار است همه‌چیز همان‌طور که در ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس وجود دارد، دست‌نخورده باقی بماند.

این امر منطقی به نظر می‌رسد، چرا که آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس با اضافه شدن قابلیت جزیره پویا (Dynamic Island) و نمایشگر همیشه‌روشن، ارتقای چشم‌گیری داشتند و به نظر می‌رسد اپل در حال حاضر روی تکمیل این ویژگی‌ها تمرکز خواهد داشت و جزیره داینامیک به آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس هم برسد.

یکی دیگر از احتمالات و شایعات آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده اپل از دکمه‌های ثابت به جای دکمه‌های فیزیکی (کلیکی) صداست. اگر یادتان باشد، در آیفون ۷ هم دکمه فیزیکی هوم با دکمه ثابت جایگزین شد.

استفاده از درگاه USB-C در سری آیفون های ۱۵

درگاه USB-C در آیفون ۱۵ پرو

طبق گزارش منتشر شده در ژوئن ۲۰۲۲ مبنی بر الزام استفاده از USB-C در آیفون، انتظار داریم آیفون‌های ۱۵ همه با درگاه USB-C عرضه شوند. البته هم‌چنان باید منتظر جزئیات بیشتر مثل سرعت انتقال داده و سرعت شارژ باشیم.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس در کنار USB-C از اتصال تاندربولت هم استفاده می‌کنند و کاملا هم‌سو با استراتژی اپل در خط تولید آیپد است؛ مدل‌هایی که آخرین نسل یو اس بی سی را دارند، اما آیپد پرویی که از تاندربولت پشتیبانی می‌کند.

تغییرات دوربین در سری iPhone 15 Pro

یکی از احتمالات و شایعات آیفون ۱۵ پرو و آیفون ‍۱۵ پرو مکس که خیلی زود سر زبان‌ها افتاد این بود که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو به دوربین 8P یا دوربین اصلی با هشت لنز پلاستیکی مجهز خواهند بود. البته گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده چنین ادعایی را تأیید نمی‌کنند. «8P» در واقع به مولفه‌های داخل لنزها اشاره دارد و خبری از هشت لنز نیست. در حال حاضر به نظر می‌رسد اپل تصمیم گرفته طراحی فعلی را حفظ و مولفه‌های جدیدی به آن اضافه کند تا کیفیت تصویر را بهبود ببخشد.

در حالی که به نظر می‌رسد آیفون ۱۵ پرو تغییر چندانی در دوربین نداشته باشد، اما آیفون ۱۵ پرو مکس داستان متفاوتی دارد. طبق شایعات به نظر می‌رسد آیفون ۱۵ پرو مکس برای اولین باز از لنز پریسکوپی استفاده خواهد کرد. همچنین به تازگی نیز خبری درباره تولید سنسورهای دوربین آیفون ۱۵ توسط سونی را منتشر کردیم که خواندن آن نیز خالی از لطف نیست!

رنگ‌های آیفون ۱۴ پرو

رنگ‌های آیفون ۱۴ پرو

لنزهای پریسکوپ با منشوری کار می‌کنند که نور را به چندین لنز داخلی در زاویه ۹۰ درجه نسبت به سنسور دوربین منعکس می‌کنند. این فعل و انفعالات باعث می‌شود طول لنز بسیار بیشتر از لنزهای تله‌فوتو باشد و در نتیجه زوم اپتیکال بیشتر و بهتری خواهد داشت. لنز تله‌فوتو در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو ۳ برابر زوم اپتیکال و ۱۵ برابر زوم دیجیتال دارد.

اگر بخواهیم گزینه‌ای برای مقایسه داشته باشیم، سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا در حال حاضر یک لنز پریسکوپ دارد که زوم اپتیکال ۱۰ برابر و زوم دیجیتال ۱۰۰ برابر را امکان‌پذیر می‌کند. شایعه‌ای وجود دارد که گفته می‌شود اپل ممکن است از زوم اپتیکال ۵ برابر استفاده کند. در حال حاضر درباره جزئیات استفاده از این لنز اطلاعات زیادی در دسترس نیست، اما مطمئنا اپل آیفون را به پرچم‌داران سامسونگ نزدیک خواهد کرد.

احتمالات و شایعات آیفون ۱۵ پرو و آیفون ‍۱۵ پرو مکس

تغییرات دوربین در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس

عملکرد آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس

احتمالات و شایعات آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس در حوزه عملکرد و سخت‌افزار همیشه برای گیک‌های تکنولوژی و طرفدارهای برند اپل جذاب و مورد توجه بوده است. به رسم همیشه، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به تراشه‌های سیلیکونی قدرت‌مندتر مجهز خواهند شد. اولین بار در سال ۲۰۲۱ بود که اعلام شد اپل یکی از اولین شرکت‌هایی در جهان است که توانسته فرآیند ۳ نانومتری را برای تولید تراشه‌های خود به کار بگیرد و حالا اولین تراشه در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.

آخرین مدل‌های آیفون ۱۴ پرو از تراشه A16 استفاده می‌کنند و برخی از آن به عنوان تراشه ۴ نانومتری یاد می‌کنند، اما اگر بخواهیم دقیق‌تر صحبت کنیم، این تراشه ۵ نانومتری است.

تصویر مفهومی از آیفون ۱۵ پرو

تصویر مفهومی از آیفون ۱۵ پرو

انتظار داریم آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس که سال آینده وارد بازار خواهند شد از پردازنده A17 Bionic استفاده کنند که احتمالا مبتنی بر معماری ۳ نانومتری خواهد بود. معماری جدید منجر به تغییرات عمده در عملکرد و کارایی پردازنده می‌شود و می‌تواند بهبود چشم‌گیری در طول عمر باتری ایجاد کند.

استراتژی تولید و نام گذاری iPhone 15

از لحاظ نام‌گذاری و استراتژی تولید و طبق احتمالات و شایعات آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، به نظر می‌رسد اپل تغییراتی را برای سال آینده در نظر گرفته است. گفته شده این شرکت قصد دارد به جای آیفون ۱۵ پرو بیشتر روی آیفون ۱۵ پرو مکس مانور بدهد. ارتقا در دوربین مهم‌ترین و بارزترین به‌روزرسانی خواهد بود، اما قطعا راه‌های دیگری هم هست که اپل بخواهد روی آن‌ها کار کند.

احتمال تغییر نام آیفون ۱۵ پرو مکس به ۱۵ اولترا

علاوه بر این، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل ممکن است آخرین مدل iPhone خود را به «آیفون ۱۵ اولترا» تغییر دهد؛ یعنی کاری که با اپل واچ اولترا و بالارده‌ترین محصول این خانواده کرد.

سخن آخر

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که در حال حاضر مواردی که گفته شدند، احتمالات و شایعات زودهنگام آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس است و تا سال آینده مطمئنا موارد بیشتری به لیست تغییرات و به‌روزرسانی‌ها اضافه می‌شود و شاید بسیاری از این موارد حذف شوند. پس بهتر است تا زمان مقرر، امیدوار باشم اپل بهترین‌ها را برای آیفون‌های جدید بخواهد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =