نقد و بررسی

مقایسه کامل عملکرد و تفاوت اپل واچ سری 6 و 7

مقایسه اپل واچ سری 7 با اپل واچ نسل 6

طبق روال هر سال، امسال نیز اپل از اپل واچ سری 7 که بهبودهای زیادی را نسبت به نسل قبلی خود، یعنی اپل واچ نسل 6، دارد پرده برداشت. اگر قصد خرید یکی از این دو اپل واچ را دارید، در ادامه‌ی این مطلب، مقایسه کامل عملکرد و تفاوت اپل واچ سری 6 و 7 را با هم بررسی خواهیم کرد تا بهترین تصمیم گیری را داشته باشید. اگر هم تازه ساعت هومشند خریده اید میتوانید مطلب آموزش کامل راه اندازی اپل واچ جدید بصورت قدم به قدم را مطالعه نمایید، با فراسیب همراه ما باشید.

این موضوع بر کسی پوشیده نیست که اپل واچ یکی از محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی در سرتاسر دنیا به شمار می‌رود؛ اپل با امکاناتی که هر سال به نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود اضافه می‌کند، افراد بیشتری را به خرید این ساعت‌ها ترغیب می‌کند. ما در مطلبی جداگانه به بررسی مشخصات کامل اپل واچ سری ۷ پرداختیم که می‌توانید بیشتر درباره اپل واچ سری ۷ مطالعه کنید.

اپل واچ نسل 7 که به همراه خانواده آیفون 13 معرفی شد، درست مانند هرسال، قبل از فصل تعطیلات به بازار عرضه شده و در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که آیا مقرون بصرفه و منطقی خواهد بود که اپل واچ سری 6 خود را به نسل 7 این ساعت‌های هوشمند ارتقا دهیم یا خیر!

رنگبندی بدنه اپل واچ سری ۷

رنگبندی بدنه اپل واچ سری ۷

مقایسه تفاوت اپل واچ سری 6 و 7

  اپل واچ سری ۶ اپل واچ سری ۷
قیمت شروع از از ۳۹۹ دلار شروع از از ۳۹۹ دلار
اندازه 40 mm & 44 mm 41 mm & 45 mm
نمایشگر همیشه روشن
رتینا LTPO
OLED
همیشه روشن
رتینا LTPO
OLED
روشنایی 1000 نیت 1000 نیت
جنس بدنه آلومینیوم/ فولاد ضد زنگ/ تیتانیوم آلومینیوم/ فولاد ضد زنگ/ تیتانیوم
رنگ آلومینیوم: آبی، طلایی، قرمز، نقره‌ای، خاکستری
فولاد ضد زنگ: طلایی،مشکی گرافیتی، نقره‌ای
تیتانیوم: مشکی، نقره‌ای
آلومینیوم: آبی، سبز،MIDNIGHT، قرمز(PRODUCT)،
STARLIGHT
فولاد ضد زنگ: طلایی، مشکی گرافیتی، نقره‌ای
تیتانیوم: مشکی، نقره‌ای
مقاومت مقاومت در 50 متری آب مقاومت در 50 متری آب/ مقاومت در برابر گرد و غبار IP6X
باتری تا ۱۸ ساعت/ کابل USB-A/ کابل شارژ پر سرعت مغناطیسی تا ۱۸ ساعت/ کابل USB-C/ کابل شارژ پرسرعت مغناطیسی
نرم افزار واچ او اس ۸ (ارتقا یافته) واچ او اس ۸
سنسورهای سلامتی (HEALTH SENSORES) سنسور اکسیژن خون/ سنسور Electrical heart/ سنسور Optical heart/ تشخیص سقوط (fall detection) سنسور اکسیژن خون/ سنسور Electrical heart/ سنسور Optical heart/ تشخیص سقوط (fall detection)
سنسورهای دیگر شتاب سنج/ روشنایی محیط/ ارتفاع سنج بارومتریک/ قطب نما/ جی پی اس/ ژیروسکوپ شتاب سنج/ روشنایی محیط/ ارتفاع سنج بارومتریک/ قطب نما/ جی پی اس/ ژیروسکوپ

مقایسه طراحی اپل واچ سری 7 با اپل واچ نسل 6 

یکی از بزرگترین تفاوت اپل واچ سری 6 و 7 را می‌توان تغییر در طراحی ظاهری برشمرد. اپل در Apple Watch 7 طراحی ظاهری را تغییر داده است؛ به عبارتی در اپل واچ سری 7 نمایشگر بزرگتری نسبت به گذشته خواهیم داشت. اپل بخاطر این تغییر در ابعاد صفحه نمایش، به ناچار ابعاد بدنه‌ی ساعت خود را نیز تغییر داده است؛ یعنی اپل واچ سری 6 که اندازه‌ای برابر با 40 و 44 میلی متر داشت، اکنون با ابعاد 41 و 45 میلی متر عرضه می‌شود.

جنس بدنه اپل واچ 7

جنس بدنه اپل واچ 7

علاوه بر این، اپل برای این که بتواند این نمایشگر را عرضه کند، ابعاد حاشیه نمایشگر را در اپل واچ سری 7 به میزان 20 درصد نسبت به سری 6 کوچکتر کرده است. این موضوع اجازه می‌دهد تا محتوای بیشتری روی صفحه نمایش دیده شود. همچنین گزینه‌های جدیدی نیز برای Watch Faces در استفاده از نمایشگرهای بزرگتر ارائه می‌شود. باید گفت که اپل در مقایسه‌ی اپل واچ سری 6 با سری 7، صفحه نمایش را در سری جدید ارتقا داده است، زیرا به دور از نور خورشید 70 درصد روشن‌تر از سری قبل است.

اپل واچ 6 در حال حاضر از گواهی نامه WR50 (مقاومت در برابر آب) برخوردار است؛ به این معنی که شما می‌توانید تا عمق 50 متری آب شنا کنید؛ اما در اپل واچ جدید رتبه بندی مقاومت در برابر گرد و غبار را با گواهی IP6X معرفی می‌کند. شاید این میزان مقاومت زیاد به نظر نرسد، اما اگر از آن دسته افرادی هستید که از بودن در فضای باز لذت می‌برید، همین مقدار کم مقاومت نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

مقایسه اپل واچ سری 7 با اپل واچ نسل 6

مقایسه اپل واچ سری 7 با اپل واچ نسل 6

طبق معمول، Apple Watch 7 نیز با رنگ‌های متفاوتی که در ادامه آورده‌ایم برای مدل‌های آلومینیومی ارائه می‌شود:

  • سبز
  • آبی
  • قرمز (Product)
  • نیمه شب (Midnight)
  • نور ستاره (Starlight)

خوشبختانه، با وجود تغییراتی که اپل در طراحی ظاهری و ابعاد ساعت‌های سری جدید ایجاد کرده است، همچنان تأیید می‌کند که می‌توانید از همان بندهایی که در سری قبل استفاده می‌کردید، بهره ببرید. این موضوع کمک می‌کند تا بندهای سری گذشته اپل واچ را تنها بخاطر خرید اپل واچ جدید، دور نیندازید…

مقایسه‌ی عملکرد و پردازنده اپل واچ 7 و 6

از لحاظ عملکرد و پردازنده، هر دوی اپل واچ های قید شده به هم شباهت دارند، زیرا هر دو از چیپست S6 اپل استفاده می‌کنند. دلیل این که اپل طبق انتظار علاقه‌مندان از پردازنده‌ S7 استفاده نکرده، مشخص نیست.
البته چندین دلیل فرضی برای این موضوع بیان شده است؛ به عنوان مثال، می‌توان گفت چون دنیای تکنولوژی بخاطر شیوع ویروس کرونا و در نتیجه تعطیلی تولیدکنندگان، با کمبود جهانی تراشه مواجه شده، پس این شرکت از تراشه‌ی جدید برای اپل واچ جدید خود بهره نبرده است.

مقایسه‌ی عملکرد و پردازنده اپل واچ 7 و 6

مقایسه‌ی عملکرد و پردازنده اپل واچ 7 و 6

دلیل دیگر نیز می‌تواند این باشد که طراحی آینده اپل واچ سری 8 که به صورت مربعی پیش بینی شده است، در برگیرنده‌ی سنسورها و ویژگی‌های Health بیشتری خواهد بود. این موضوع کاملا منطقی است که اپل بخواهد با طراحی جدید خود، تراشه جدید را نیز ارائه کند و نیازی به این ندیده است که آن را در اپل واچ سری 7 که تنها در یک سری از موارد ارتقا داشته، عرضه کند.

عمر باتری Apple Watch 7 و Apple Watch 6

در اپل واچ سری 7، بهبود زیادی در مقوله عمر باتری احساس نمی‌شود و این موضوع برای کاربرانی که چشم انتظار افزایش دوام باتری در محصول جدید هستند، کمی ناامید کننده خواهد بود! اپل واچ سری 6 با یک بار شارژ تا 18 ساعت دوام دارد و این بدین معنی است که تقریبا برای یک روز کار مناسب است و نیازی به شارژ مجدد در یک‌ روز نخواهد بود.

در مقابل، اپل واچ سری 7 در زمینه سرعت شارژ بهبود یافته است. طبق ادعای اپل، اپل واچ 7 می‌تواند تا 33 درصد سریع‌تر از اپل واچ 6 شارژ شود. این موضوع به لطف طراحی مجدد شارژ بی‌سیم تعبیه شده در ساعت هوشمند می‌باشد که از کابل شارژ USB-A به USB-C تغییر یافته است.

در حالی که آداپتور برای شارژ در جعبه نمی‌بینید، اما اپل کابل USB-C جدید را در جعبه‌ی اپل واچ 7 ارائه می‌کند. اپل ادعا می‌کند که با این کابل‌ها و سیستم جدید در apple watch series 7، تنها 45 دقیقه زمان نیاز است تا درصد باتری از 0 تا 80 درصد برسد!

مقایسه اپل واچ سری ۷ با اپل واچ نسل ۶

صفحه نمایش apple watch

آیا ارتقا به اپل واچ نسل 7 منطقی است؟

با همه‌ی تفاسیری که گفته شد، اگر در حال حاضر اپل واچ شما نیاز به ارتقا دارد، می‌توانید آن را به سری 7 ارتقا دهید؛ اما اگر اپل واچ فعلی شما پاسخگوی نیاز شما می‌باشد و احتیاجی به آپگرید ندارید، بهتر است تا عرضه اپل واچ سری 8 منتظر بمانید.
بزرگترین مزیت اپل واچ سری 7، شارژ سریعتر و نمایشگر بزرگتر است؛ اما هر دوی این ساعت‌های هوشمند از مجموعه سنسورهای سلامت یکسان، عمر باتری یکسان و قدرت پردازش یکسان بهره مند هستند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا اپل واچ نسل 7 ارزش آپگرید را خواهد داشت؟

 

*برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطالب زیر را نیز مطالعه کنید.

درباره اپل واچ 3

بدنسازی در اپل واچ

واکی تاکی در اپل واچ

تفاوت اپل واچ سری 5 و 6

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهسا نمیرانیان

از صفر شروع کردم و تو هر زمینه‌ای یه سرکی کشیدم؛ تولید محتوا (متنی، گرافیکی و ویدیویی)، سئو، دیجیتال مارکتینگ، وردپرس و طراحی سایت و کارای مرتبط تو این زمینه‌ها؛ شروع کارم از 6 سال پیش و با دنیای اپل و محصولاتش بود و هنوزم طرفدار پروپاقرصشم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هشت =