آموزش و ترفند, آموزش و ترفند WatchOS

آموزش مشاهده تاریخچه کامل ضربان نبض در اپل واچ

مشاهده تاریخچه کامل ضربان نبض در آیفون

ساعت هوشمند اپل واچ یک دستیار سلامت عالی است که همیشه همراه شما خواهد بود. یکی از امکانات جذاب آن، سیستم پایش ضربان قلب است. قابلیتی که به کاربر اجازه می‌دهد در طول شبانه‌روز ضربان نبضش را زیر نظر بگیرد و اطلاعات دقیقی از وضعیت قلبی خودش حین فعالیت‌های فیزیکی یا تمرینات ورزشی با اشتراک اپل فیتنس پلاس را به‌دست بیاورد. حتی زمانی که از اپلیکیشن Heart Rate استفاده نمی‌کنید هم ضربان قلب شما در پس‌زمینه اندازه‌گیری می‌شود؛ اما آیا می‌دانستید که تاریخچه کامل ضربان نبض در اپل واچ ذخیره می‌شود و شما می‌توانید در بازه‌های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه به اطلاعات مربوط به ضربان خود دسترسی پیدا کنید؟

مشاهده تاریخچه ضربان نبض در اپل واچ

بله، شما می‌توانید به تاریخچه ضربان نبض خود دسترسی داشته باشید و آن را خودتان بررسی کرده یا در اختیار پزشکان قرار دهید؛ اپل این اجازه را به شما خواهد داد. اطلاعات ضربان قلب هم از طریق نمایشگر خود ساعت اپل و هم گوشی آیفون شما قابل مشاهده است؛ اما حجم این اطلاعات در دو دستگاه با یکدیگر متفاوت است. همچنین لزوما نباید از اپل واچ سری ۹ استفاده کنید؛ قابلیت پایش ضربان قلب در اپل واچ سری ۴ به بعد ارائه می‌شود.

در اپل واچ

برای مشاهده این تاریخچه روی صفحه نمایش خود اپل واچ کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی اپل واچ خود، وارد Heart Rate شوید که یک آیکون قلب قرمز است.
  2. شما در این صفحه وضعیت فعلی ضربان قلب خود را مشاهده می‌کنید. برای کنترل برنامه می‌توانید از تاج دیجیتالی (Digital Crown) روی فریم ساعت استفاده کنید.
    مشاهده تاریخچه کامل ضربان نبض در اپل واچ

    مشاهده تاریخچه کامل ضربان نبض در اپل واچ

  3. اگر به‌تازگی تمرینات ورزشی داشته باشید، با بالا و پایین کردن صفحه اطلاعات مختلفی مثل میزان استراحت، میانگین راه رفتن، ضربان نبض حین تمرین و ضربان نبض بعد از تمرین را مشاهده خواهید کرد.
نمایش ضربان قلب در اپل واچ

نمایش ضربان قلب در اپل واچ

نکته: امکان مشاهده تاریخچه کامل ضربان نبض در اپل واچ وجود ندارد. برای کسب اطلاعات کامل ثبت شده در تاریخ‌های روزانه تا سالانه، باید از گوشی آیفون خود استفاده کنید.

در گوشی آیفون

همانطور که احتمالا می‌دانید، تمام اطلاعات سلامت شما که توسط اپل واچ ثبت و ضبط می‌شود و سپس به اپلیکیشن Health آیفونتان انتقال پیدا می‌کنند. کل ضربان‌های ثبت شده نیز جزو این اطلاعات است. برای دسترسی به تاریخچه ضربان نبض خود توسط ساعت اپل، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در آیفون خود اپلیکیشن Health را اجرا کنید.
  2. در گوشه سمت راست پایین صفحه روی تب Browse ضربه بزنید و سپس Heart را انتخاب کنید.
  3. در صفحه اصلی برنامه شما دسته‌بندی‌های مختلف جهت نمایش ضربان قلب‌تان را مشاهده خواهید کرد. روی هر کدام از آن‌ها که بزنید، تاریخچه به‌نمایش درمی‌آید.
  4. در بالای صفحه می‌توانید نوع نمایش اطلاعات را بر اساس ساعتی (H)، روزانه (D)، هفتگی (W)، ماهانه (M) و سالانه (Y) مشخص کنید.
  5. صفحه را به طرف بالا بکشید تا اطلاعات بیشتری را در مورد نبض خود دریافت کنید.
تاریخچه ضربان نبض در Apple Watch

تاریخچه ضربان نبض در Apple Watch

جمع بندی

اینکه با استفاده از ساعت هوشمند اپل در طول تمرینات ورزشی، ضربان قلب خود را زیر نظر بگیرید ایده خیلی خوبی برای بررسی سلامت فعلی قلب شماست؛ اما مشاهده تاریخچه کامل ضربان نبض در اپل واچ و بررسی آن در دراز مدت می‌تواند به‌بررسی عملکرد خوب قلب در دراز مدت کمک کند. به‌خصوص اگر از مشکلات قلبی رنج می‌برید، گزارش هفتگی، ماهیانه یا سالیانه ریتم ضربان قلب شما توسط پزشکان برای پایش دائمی سلامت شما خیلی سودمند است. شما علاوه بر نظارت روی ضربان قلب، می‌توانید کاهش استرس و بهبود آرامش با اپل واچ را تجربه کنید.

منبع محتوا: 9to5mac

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =