آی دیوایس ها, اخبار اپل

همه آنچه درباره اپل واچ سری ۷ میدانیم و باید بدانید

همه آنچه درباره اپل واچ سری ۷ میدانیم و باید بدانید

در کنفرانس کالیفرنیا استریمینگ، شاهد رونمایی و توضیح مشخصات اپل واچ سری ۷ بودیم. این ساعت هوشمند با تغییرات بزرگی نسبت به نسل پیشین خود، معرفی شد. اگر چه منتظر طراحی تخت، اندازه بزرگتر و سنسورهای بیشتر بودیم؛ اما این اتفاق رخ نداد. در این مطلب فراسیب به تمام جنبه‌های Apple Watch 7 می‌پردازیم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید…  اگر هم به تازگی ساعت هومشند تهیه کرده اید و به دنبال راه اندازی اپل واچ هستید مطلب لینک شده را مطالعه نمایید.

تغییرات کلی اپل واچ نسل ۷

اپل واچ سری ۷ آخرین نسل از اپل واچ است. برای کسانی که اطلاع ندارند باید بگوییم این ساعت هوشمند به آیفون شما متصل شده و قابلیت‌های فراوانی دارد. اپل در زمان معرفی اپل واچ سری ۷، تاریخ دقیق عرضه آن را اعلام نکرد. اما در حال حاضر و بعد از گذشت کمتر از یک ماه شاهد شروع پیش فروش آن در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۲۱ (جمعه ۱۶ مهر) در بخش Apple Watch سایت رسمی اپل هستیم.

"<yoastmark

عرضه اپل واچ سری ۷ در تاریخ ۱۵ اکتبر (جمعه ۲۳ مهر) خواهد بود. هنوز اطلاعی از قیمت آن نداریم و تا ۱۶ مهر ماه باید صبر کنیم. اما حدس می‌زنیم مدل ۴۱ میلیمتری 399$ و مدل ۴۵ میلیمتری 429$ قیمت گذاری شده باشد.

همه چیز درباره اپل واچ سری ۷

بعد از اطلاع از تاریخ پیش فروش و عرضه آن، نوبت مشخصات و تغییرات این سری از گجت پرطرفدار اپل هست. در ادامه به هر آنچه که در کنفرانس اپل و بعد از آن درز کرده می‌پردازیم.

نمایشگر بزرگتر و مقاوم‌تر

شاید بزرگترین تغییر اپل واچ جدید، صفحه نمایش بزرگتر آن باشد. اپل باز هم نمایشگر را بزرگتر کرده بدون آنکه سایز کلی ساعت تغییر کند. این کار با کوچکتر کردن حاشیه و گردتر کردن نمایشگر محقق شده است.

"نمایشگر

همچنین صفحه نمایش جدید، مقاوم‌تر از قبل است. در نمایشگر جدید از ۵۰ درصد کریستال ضخیم‌تر نسبت به نسل پیشین استفاده شده است؛ همچنین گواهینامه IP6X را برای عدم نفوذ گرد و غبار دریافت کرده است. با این حساب، اپل واچ جدید هم نمایشگر بزرگتر دارد و هم بهتر از قبل در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت می‌کند.

رابط کاربری بهتر و منحصر بفرد

به لطف نمایشگر بزرگتر، اپل واچ سری ۷ می‌تواند متن بیشتری نمایش دهد. همچنین می‌توانید تایپ کنید و واچ فیس‌های منحصر به فردی استفاده کنید. به خاطر حاشیه‌های بسیار کم حالا دیگر نیازی به رسم هر حرف برای تایپ کردن نیست؛ می‌توانید به راحتی از کیبورد استفاده کنید.

این قابلیت‌ها را در دیگر نسخه‌های اپل واچ نخواهید دید. پس اگر برای شما منحصر به فرد بودن فاکتور مهمی‌ست، این ویژگی‌ها را در نظر داشته باشید.

همان طراحی قبلی اپل واچ!

طراحی اپل واچ نسل ۷

طراحی اپل واچ نسل ۷

اگر شایعات و اخبار قبل از معرفی اپل واچ را دنبال می‌کردید، می‌دانید که همگی منتظر رونمایی از طراحی اپل واچ سری 7 بودیم. طراحی تخت با لبه‌های گرد. اما اینطور نیست. اپل طراحی اپل واچ سری ۷ را «باز طراحی» کرده و حتی همان اندازه‌های پیشین را نگه داشته است.

البته که آن اخبار و شایعات ممکن است درست باشد و ما شاهد اپل واچ با طراحی تخت در سری ۸ باشیم. البته که فکر می‌کنم مقاومت نمایشگر در طراحی تخت کمتر از این نسخه باشد. باید منتظر اپل واچ سری ۸ در سال ۲۰۲۲ باشیم.

خبر خوب آن است که می‌توانید از تمام لوازم جانبی اپل واچ ۶ و SE بر روی اپل واچ سری ۷ استفاده کنید. بندها، قاب‌ها و محافظ صفحه نمایش.

شمارش و آنالیز کالری در دوچرخه سواری بهبود یافته

بالاخره اپل به فکر بهبود آنالیز دوچرخه سواری افتاده است. قبل از این نیز اپل واچ توانایی ثبت دوچرخه سواری را داشت اما ممکن بود دقیق نباشد. به هرحال اپل اعلام کرده است که در اپل واچ سری ۷ با واچ او اس ۸، تحلیل فعالیت دوچرخه سواری بهبود یافته و شیب‌ها را بهتر درک می‌کند. همچنین بصورت اتوماتیک متوجه شده و دیگر نیازی نیست هر بار که دوچرخه سوار شدید، این فعالیت رو انتخاب کنید.

"تغییرات

همچنین امکان ردیابی افتادن شما در حین دوچرخه سواری را دارد. با این قابلیت پیشنهادی، اگر ریسک افتادن شما زیاد است بسیار کمک کننده خواهد بود. البته در ایران ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شوید.

قابلیت فست شارژ یا شارژ سریع اپل واچ سری ۷

قابلیت شارژ سریع به اپل واچ رسید. فست شارژ چند نسلی هست که در آیفون، طرفداران خود را پیدا کرده است. اما حضور این قابلیت در اپل واچ با آن باتری کوچک، اعجاب انگیز است.

با قابلیت شارژ سریع، می‌توانید در ۴۵ دقیقه از صفر به ۸۰ درصد شارژ برسید. با این حساب ۳۳ درصد سریعتر از نسل قبل شارژ می‌شود. همچنین اپل ادعا می‌کند با ۸ دقیقه شارژ می‌توانید ۸ ساعت از اپل واچ ۷ خود استفاده کنید.

در ضمن قابلیت فست شارژ‌ فقط با شارژر مگ سیف و آداپتور اپل امکان پذیر است.

۵ رنگ جدید و بندهای متنوع‌تر برای اپل واچ ۷

برای اولین بار بعد از مدت‌ها، اپل گزینه‌های بیشتری در رنگ‌بندی اپل واچ ارائه کرده است. تقریباً همیشه رنگ‌های اپل واچ‌ها به خاکستری فضایی، نقره‌ای و طلایی محدود بود که سال گذشته آبی و قرمز هم اضافه شد. اما امسال در رنگ‌های زیر می‌توانید Apple Watch 7 خود را تهیه کنید:

  • مشکی یا آبی تیره (Midnight)
  • سفید (Starlight)
  • سبز
  • آبی
  • قرمز

"رنگبندی

همچنین شاهد تنوع بیشتر در بندهای اصل اپل هستیم. می‌دانیم که اپل با شرکت نایکی و هرمس برای ساخت بندهای مخصوص، قرارداد دارد. ۵ بند جدید برای نایکی و ۴ بند نیز هرمس.

همچنین درصورت تهیه اپل واچ نایکی یا Hermes، از واچ فیس‌های مخصوص و انحصاری نیز بهرمند خواهید شد.

کلام آخر

اپل واچ نسل هفتم با بازطراحی و صفحه نمایش بزرگتر و البته مقاوم‌تر معرفی شد. رنگ بندی بیشتر، بهبود عملکرد سنسورها و قابلیت شارژ سریع در ۴۵ دقیقه از تغییرات مهم این سری از ساعت هوشمند اپل است. تاریخ عرضه در ۱۵ اکتبر (جمعه ۲۳ مهر) خواهد بود و خریداران می‌توانند از یک هفته قبل، پیش خرید کنند. ترکیب واچ او اس ۸ و اپل واچ سری ۷ یک گجت دوست داشتنی و پرقدرت را فراهم کرده است.

با این حال ما انتظار بیشتری از تغییرات این نسل داشتیم. نظر شما چیست؟ آیا با این تغییرات نسبت به تهیه اپل واچ ۷ ترغیب شده‌اید؟

 

*اگر میخواهید بیشتر با برنامه های رایگان و کاربردی واچ فیس اپل واچ آشنا شوید و یا فعال کردن ECG روی اپل واچ را مطالعه کنید وارد صفحات لینک شده شوید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پنج =