اخبار اپل

اپل مستندات فنی Mac Pro و Pro Display XDR را منتشر کرد

اپل مستندات فنی Mac Pro و Pro Display XDR را منتشر کرد

اپل به تازگی داکیومنت های جزئیات فنی Mac Pro و Pro Display XDR را در دسترس عموم قرار داده است. در این فایل های مستند نمای کلی محصول، جزئیات معماری پردازنده، حافظه دستگاه، گرافیک و سایر مؤلفه های Mac Pro را جزء به جزء مورد بررسی و معرفی قرار داده است و همچنین نکاتی در مورد چگونگی تنظیم بهترین میز کار برای این دو محصول اپل ارائه داده است. به طور مشابه مستندات مربوط به Pro Display XDR بصورت دقیق به اجزای صفحه نمایش، دقت صفحه نمایش، حالت های مرجع، اعتبار سنجی مجدد، طراحی محوطه، اتصالات محصول و سایر موارد پرداخته شده است. در ادامه با فراسیب همراه باشید…

همه چیز درباره مک پرو ۲۰۱۹

در اصل مک پرو برای افرادی که به عملکرد نهایی CPU نیازمندند طراحی شده است و قابلیت پردازش چندین کار پردازشی سنگین (مانند شبیه سازی و…) بطور همزمان را توسط پردازنده Intel Xeon را میتواند به خوبی انجام دهد. این ابر کامپیوتر اپل که در دسامبر ۲۰۱۹ توسط اپل معرفی شده است در دو مدل Tower و Rack ارائه میشود که در مدل Tower با قیمت پایه 5,999 دلار و در مدل Rack با قیمت 6,499 به فروش میرسد با حداقل پردازنده 3.5GHz 8‑core Intel Xeon W processor, Turbo Boost up to 4.0GHz و تا حداکثر پردازنده 2.5GHz 28‑core Intel Xeon W processor, Turbo Boost up to 4.4GHz به فروش میرسند.

مک پرو ۲۰۱۹

مک پرو ۲۰۱۹

همچنین از حداقل میزان مموری 32GB (4x8GB) of DDR4 ECC memory تا 1.5TB (12x128GB) of DDR4 ECC memory برای این ابر کامپیوتر ها قابل سفارش است و همچنین گرافیک آنها از حداقل Radeon Pro 580X with 8GB of GDDR5 memory تا حداکثر Two Radeon Pro Vega II Duo with 2x32GB of HBM2 memory each را میتوان سفارش داد. ظرفیت حافظه مک پرو های ۲۰۱۹ نیز از 256 گیگابایت تا 8 ترابایت SSD قابل تعیین میباشد.

پردازنده مک پرو های ۲۰۱۹ حداکثر ۶.۵ برابر سریعتر از نسخه های قبلی ۱۲ هسته ای مک پرو های نسل قبل (تولید ۲۰۱۳) هست. بطور کلی یک معماری با کارایی بالا برای جریان های کاری و عملیات سنگین مانند ساخت فیلم های سه بعدی، آهنگسازی برای ویدیو های 8K و ایجاد محیط های بازی در مک پرو های ۲۰۱۹ در نظر گرفته شده است.

مشاهده صفحه Mac Pro در وبسایت اپل

همه چیز درباره مانیتور Pro Display XDR

به گفته اپل مانیتور Pro Display XDR با ارائه فناوری های نوآورانه استاندارد جدیدی را برای مانیتور خلق کرده است و اولین مانیتور رتینا 6K تا کنون به شمار میرود. مانیتور Pro Display XDR از طیف رنگی P3 بطور کامل پشتیبانی میکند و گستره دینامیکی دقیقی دارد. همچنین در نسخه nano-texture این محصول یک لایه ضد بازتاب برای جلوگیری از بازتاب نور روی صفحه نمایش قرار میگیرد. این صفحه نمایش در حالت عادی تا ۱۰۰۰ نیت و در اوج خود تا ۱۶۰۰ نیت روشنایی دارد که فوق العاده هست! کنتراست این مانیتور نیز به ۱ میایون عدد میرسد و رنگ مشکی را در بهترین حالت خود به نمایش در میاورد.

Pro Display XDR

Pro Display XDR

این محصول در دو حالت Standard glass و Nano-texture glass ارائه میشود و به فروش میرسد که در حالت استاندارد قیمت پایه 4,999 دلار و در حالت Nano-texture قیمت پایه 5,999 دلار دارد. همچنین Pro Stand و VESA Mount Adapter که به ترتیب پایه و استند این مانیتور هستند بصورت جدا و با قیمت 999 دلار و 199 دلار به فروش میرسند.

مشاهده صفحه مانیتور Pro Display XDR در وبسایت اپل

داکیومنت ها (مستندات) مربوط به Mac Pro 2019 و Pro Display XDR

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =