نقد و بررسی

مقایسه Studio Display در مقابل Pro Display XDR اپل

مقایسه Studio Display در مقابل Pro Display XDR اپل

اگر قصد دارید نمایشگری از محصولات شرکت اپل را خریداری کنید، با این مطلب از فراسیب با موضوع بررسی و مقایسه ویژگی‌های Studio Display در مقابل Pro Display XDR، همراه باشید.

از زمانی که نمایشگر Pro Display XDR اپل به بازار عرضه شد به علت قیمت بالایی که داشت، بلافاصله با نام «PRO-User» برچسب گذاری شد. از آن جا که نمایشگر دیگری به نام Studio Display نیز در بازار محصولات اپل وجود دارد، به مقایسه Studio Display در مقابل Pro Display XDR خواهیم پرداخت تا بتوانیم یکی از آن دو را برای خرید انتخاب کنیم.

جدول مقایسه مشخصات فنی نمایشگر های اپل

  Studio Display Pro Display XDR
قیمت    
گلس استاندارد 1599 دلار 4999 دلار
گلس با بافت نانو 1899 دلار 5999 دلار
     
صفحه نمایش    
اندازه 27 اینچ 32 اینچ
کیفیت

5K Retina و 5120 در 2880

6K Retina XDR و 6016 در 3384

درخشش و شفافیت 600 نیت تا 1600 نیت
رنگ تا ۱ میلیون عمق 10 بیت برای 1.073 میلیارد
True tone + +
Refresh rate 48HZ-60HZ 48HZ-60HZ
     
دیگر قابلیت‌ها    
تراشه Apple A13 Bionic
دوربین +
اسپیکر 6
میکروفون 3
     
پورت    
USB-C 3 (حداکثر 10 گیگابیت در ثانیه) 3 (USB 2)
Thunderbolt 3 1 1

طراحی و کیفیت صفحه نمایش 

مقایسه Studio Display در مقابل Pro Display XDR اپل

مقایسه Studio Display در مقابل Pro Display XDR اپل

هر دو نمایشگر Studio Display و Pro Display XDR بدنه نقره‌ای و حاشیه‌های مشکی دارند، اما در پنل پشتی خود از طراحی‌های متفاوتی برخوردارند. پنل پشتی Pro Display XDR طراحی شبیه پنیر رنده شده دارد که ساده نیست، اما Studio Display بسیار ساده طراحی شده است.

در حالی که هر دو محصول مذکور، از یک آپشن شیشه‌ای با بافت نانو، true-tone و طیف رنگی گسترده استفاده می‌کنند، اما Pro Display XDR بزرگتر (32 اینچ در مقابل 27 اینچ) و روشن تر (1600 نیت در مقابل 600 نیت) از Studio Display است. این محصول، یک محدوده دینامیکی شدید یعنی زاویه فوق عریض به همراه رنگ و کنتراست بالا را در اختیار کاربران می‌گذارد.

به علاوه، Pro Display XDR از Dolby Vision و HDR10 پشتیبانی می‌کند. اگرچه مقایسه واقعی این محصولات تنها زمانی درست انجام می‌شود که در عمل از هر دو نمایشگر استفاده کنیم، اما می‌توان گفت بر اساس مشخصات فنی که برای هر کدام از این محصولات تعریف شده‌، Pro Display در زمینه طراحی و صفحه نمایش بسیار بهتر از رقیب خود تولید شده‌ است.

 امکانات جانبی نمایشگرهای اپل

لازم به ذکر است Studio Display با مشخصات و ویژگی‌هایی بسیار بهتر و بیشتر از Pro Display XDR طراحی شده است. این نمایشگر اپل، یک دوربین، بلندگو و میکروفن عالی را در خود جای داده است. علاوه بر این، برای افزایش عملکرد در این گزینه‌ها، از یک تراشه A13 Bionic استفاده کرده است.

پورت

Studio Display در مقابل Pro Display XDR

Studio Display در مقابل Pro Display XDR

هر دو نمایشگر اپل از چهار پورت (یک پورت تاندربولت 3 و سه درگاه USB-C) برخوردار هستند. Studio Display از آخرین ورژن USB-C نسل 3.1 استفاده کرده است. این پورت از سرعتی برابر با 10 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و این در حالی است که Pro Display XDR دارای نسل 2 این پورت است و کمی کندتر از همتای خود عمل می‌کند.

دوربین

Studio Display به همراه یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید و دارای میدان دید 122 درجه (که در iPad Air 5 نیز وجود دارد)، عرضه شده است. دوربین این نمایشگر مانند تمامی آیپد های نسل جدید و به لطف وجود پردازنده A13، از Center Stage پشتیبانی می‌کند که این ویژگی به کیفیت تماس‌های تصویری کمک شایانی می‌کند.

بلندگو و میکروفن

وجود بلندگوهایی با چهار woofer لغو نیرو و همچنین دو توییتر (وسیله‌ای برای پخش صوت با فرکانس بالا) با عملکرد بالا در Studio Display، باعث بهبود کیفیت تماس‌های ویدیویی و یا ضبط صدا در این محصول می‌شود. در حالی که اکثر نمایشگرها از بلندگوهای نامناسب استفاده می‌کنند، Studio Display دارای کمترین تحریف صدا، میانه‌های دقیق و وضوح صدا در نقطه اوج است. علاوه بر این، نمایشگر استودیو اپل، Spatial Audio را ارائه می‌دهد و بدیهی است که تمامی این ویژگی‌ها را مدیون پردازنده A13 است.

لازم به ذکر است، Studio Display از سه میکروفن با کیفیت استودیویی نیز برخوردار است که باعث می‌شود صدای شما بلند و واضح پخش شود.

مزایای هر کدام از نمایشگرهای اپل

Studio Display

  • متشکل از دوربین، میکروفن و بلندگو
  • قیمتی مناسب و خریدی مقرون به صرفه
  • ارائه به همراه پایه
  • بهره گیری از پورت‌های USB-C سریع
  • میزان روشنایی 600 نیت
  • نمایشگر 27 اینچ
مقایسه Studio Display در مقابل Pro Display XDR اپل

مقایسه Studio Display در مقابل Pro Display XDR اپل

Pro Display XDR

  • نمایشگر 32 اینچی 6K رتینا
  • زاویه دید فوق العاده
  • محدوده روشنایی تا 1600 نیت
  • پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10
  • قیمتی بسیار بالا
  • خرید پایه به طور جدا از محصول
  • سخن نهایی

با وجود این که هدف از طراحی هر دو محصول اپل، ارائه یک نمایشگر مناسب بوده است، اما کاربران هر کدام از آن‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. Pro Display XDR یک محصول کاملاً حرفه‌ای می‌باشد و برای افراد عادی مناسب نیست. کاربرانی مانند عکاسان و فیلمبرداران که در شغل و حرفه خود به تصاویری با کیفیت بالا نیاز دارند، مطمئناً در ازای دریافت این نمایشگر، حاضر به پرداخت مبلغی بالا نیز می‌باشند.

از طرف دیگر Studio Display هم یک نمایشگر رده پایین برای کاربران عادی نیست، بلکه تمامی قابلیت‌های مورد نیاز طراحان گرافیک، نوازندگان و یا دولوپرها را در خود دارد. این محصول برای هر شخصی که برای مک خود به یک نمایشگر مازاد نیاز دارد، نیز مناسب است.

با توجه به بررسی و مقایسه Studio Display در مقابل Pro Display XDR، مشاهده می‌کنیم که مانیتور غیر حرفه‌ای اپل یعنی نمایشگر استودیو، از رأی بالاتری در میان اکثریت کاربران برخوردار است، مگر این که شغل آن‌ها ایجاب کند تا Pro Display XDR را خریداری کنند.

برای آگاهی از مشخصات مک پرو و Pro Display XDR جدید اپل بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید و بعد از آن، مانیتور مورد نیاز خود را خریداری کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 20 =