اخبار اپل

مک بوک پرو M1 Max تا 3 برابر از مک پرو سریعتر است!

مک بوک پرو M1 Max تا 3 برابر از مک پرو سریعتر است!

در این مطلب از فراسیب، قصد داریم تا رکورد جدیدی که توسط مک بوک پرو M1 Max به ثبت رسیده را بررسی کنیم. با فراسیب همراه باشید.

محصولات جدید اپل با تراشه M1 Pro و M1 Max مدتی است که رونمایی شده و در دسترس خریداران قرار گرفته است. این محصولات شامل مک بوک پرو با نمایشگر 14 یا 16 اینچی و چیپ‌های M1 Pro و M1 Max است. نتایج بنچمارک جدید از این محصولات نشان دهنده آن است که در مقایسه با مک پرو معرفی شده در سال 2019 با افزایش سرعت چشمگیری روبرو هستیم که این موضوع برای دستگاهی با قیمت 6000 دلاری آنچنان که باید و شاید خوب به نظر نمی‌رسد.

مک بوک پرو M1 Max با ظهور در تست بنچمارک و مقایسه با دیوایس یاد شده، نشان داد که تا 3 برابر نسبت به مک پرو 2019 سریع‌تر است. اما این موضوع برای آینده مک پرو خطری به همراه خواهد داشت؟

تصویری مفهومی از تراشه M1 Max

تصویری مفهومی از تراشه M1 Max

مک بوک پرو M1 Max در مقابل مک پرو ۶۰۰۰ دلاری!

تا به حال بنچمارک‌های زیادی منتشر شده که به مقایسه پردازنده M1 Pro و M1 Max با رقبای قرار گرفته روی لپتاپ‌های ویندوزی پرداخته‌اند، اما این بار به سراغ مقایسه پیشرفته‌ترین تراشه اپل با مک پرو 2019 که با پردازنده اینتل همراه بود، رفته‌ایم.

در این بررسی، هدف مقایسه سرعت و زمان اکسپورت شدن یک فایل ویدئویی ProRes روی مک بوک پرو M1 Max و مک پرو 2019 با پردازنده اینتل بوده است. همچنین در تستی دیگر، مک پرو به همراه کارت Afterburner نیز مورد تست قرار گرفت که این این گزینه باعث می‌شود تا سرعت اکسپورت افزایش پیدا کند.

در تست ProRes مکبوک پرو توانست تنها در 76 ثانیه از پسِ وظیفه محول شده برآید. اما مک پرو 2019 این کار را در 233 ثانیه به پایان رساند. زمانی که کارت Afterburner به این دستگاه اضافه شد، زمان یاد شده به 153 ثانیه کاهش پیدا کرد.

این بدان معناست که لپتاپ جدید اپل با تراشه M1 Max توانسته عملکردی تا 3 برابر بیشتر از یک دستگاه 6000 دلاری را از خود به نمایش بگذارد. از سوی دیگر با اضافه شدن کارت Afterburner، این عملکرد به دو برابر کاهش پیدا کرد که باز هم یک آمار درخشان و هیجان انگیز به حساب می‌آید. اگر به خاطر داشته باشید، مک پرو همواره بهترین محصول اپل به حساب می‌آید که از نظر سرعت و قدرت، هیچ دستگاهی توان رقابت با آن را دارا نیست. اما حالا می‌بینید که یک لپتاپ 16 اینچی توانسته به آسانی آن را شکست دهد.

تصویری از مکبوک پرو 16 اینچی 2021

تصویری از مکبوک پرو 16 اینچی 2021

در انتها

این تست توسط وب سایت Mac World انجام شده است. بهترین کانفیگ مک پرو 2019 که شامل پردازنده 28 هسته‌ای اینتل زئون W است، باعث می‌شود تا عملکرد آن با مک بوک پرو M1 Max برابری کند. همچنین بد نیست بدانید که استفاده از Afterburner باعث می‌شود تا شما از یک decoder برای اکسپورت کردن ویدئوهای ProRes استفاده کنید و این در حالی است که مکبوک پرو جدید اپل از دو encoder و decoder در این زمینه بهره می‌برد که باعث می‌شود تا یک برگ برنده برای آن به حساب آید.

با وجود این که مکبوک پروها در حال حاضر بهترین محصول اپل در این زمینه به حساب می‌آیند، اما مسلما در سال 2022 همه چیز تغییر پیدا خواهد کرد. شایعات زیادی حاکی از آن است که اپل در سال جاری میلادی دست به معرفی دو مک پرو جدید (یکی با پردازنده اینتل و دیگری با تراشه اپل سیلیکون) خواهد زد. همچنین این موضوع را می‌دانیم که مک پرو همواره بهترین دیوایس اپل برای افراد حرفه‌ای به حساب آمده و به این ترتیب، باید انتظار یک شگفتی جدید را از کوپرتینویی‌ها داشته باشیم.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 3 =