اخبار اپل

چند محصول جدید که انتظار داریم اپل هرچه زودتر از آنها رونمایی کند

چند محصول جدید که انتظار داریم اپل هرچه زودتر از آنها رونمایی کند

در این مطلب از فراسیب قصد داریم با چند محصول جدید اپل که در سال جاری میلادی به دنیای تکنولوژی معرفی می‌شوند، آشنا شویم.

محصولات جدید اپل شامل آيفون SE 3، مک استودیو و اولین آیپد ایر با تراشه M1 اخیرا به دنیای تکنولوژی معرفی شدند. اما اتفاقات هیجان انگیز در این حوزه تمامی نداشته و دیوایس‌هایی در لیست انتظار برای معرفی قرار دارند که در ادامه این مطلب، به نام آن‌ها اشاره کرده و توضیحاتی نیز در موردشان ارائه خواهیم کرد. سال ۲۰۲۲ احتمالا یک سال موفق و جذاب برای کمپانی اپل و طرفداران این برند خواهد بود.

اولین محصول جدید اپل در سال ۲۰۲۲ ؛ مک پرو

تصویر طرح مفهومی مک پرو با بدنه مکعب شکل

تصویر طرح مفهومی مک پرو با بدنه مکعب شکل

درست در لحظات پایانی معرفی Mac Studio ، مسئولان اپل به این موضوع اشاره کردند که مک پرو، آخرین محصول مبتنی بر سیستم عامل مک خواهد بود که به تراشه خانواده M1 مجهز می شود. همین موضوع شاخک‌های اصحاب رسانه را شدیدا تیز کرد تا در انتظار معرفی این محصول باقی بمانند.

بر اساس پیش بینی‌ها، نسخه جدید مک پرو در تمامی مدل‌ها میزبان چیپست M1 Ultra خواهد بود. اما اگر تراشه M2 از سرعت بیشتری نسبت به ام وان الترا برخوردار باشد، به احتمال زیاد شاهد قرارگیری این قطعه درون آن خواهیم بود.

مانند نسخه فعلی Mac Pro، باید انتظار ماژولار بودن آن را داشته باشیم. به این ترتیب بدون نیاز به کمک، شما قادر خواهید بود تا دستگاه خود را هر زمان که اراده کنید، ارتقاء دهید. هنوز تاریخ دقیق رونمایی از این محصول مشخص نیست، اما انتظار می‌رود که مانند نسخه‌های پیشین، نسخه جدید آن در ماه دسامبر به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی شود.

هدست AR/VR اپل در راه است!

تصویر طرح مفهومی هدست واقعیت افزوده / واقعیت مجازی اپل

تصویر طرح مفهومی هدست واقعیت افزوده / واقعیت مجازی اپل

بر اساس شایعات مطرح شده، مهندسان و طراحان اپل احتمالا مشغول کار روی یک هدست جدید هستند. این محصول از قدرت بالایی برخوردار بوده، بسیار گران بوده و طبق پیش بینی‌ها در سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد.

حرف و حدیث‌هایی که تا به حال مطرح شده، حاکی از آن است که کوپرتینویی‌ها مشغول کار روی یک هدست مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هستند که در سال ۲۰۲۲ معرفی می‌شود. اما اگر قصد خرید آن را دارید، بهتر است از هم اینک نسبت به تأمین مالی برای آن اقدام کنید. چرا که احتمالا با قیمت حدودا ۳۰۰۰ دلاری عرضه شود.

اگر می‌پرسید چرا اپل چنین قیمت گرانی را برای آن انتخاب کرده است، باید بگوییم که این هدست یک محصول پریمیوم به حساب خواهد آمد که احتمالا سیستم عامل اختصاصی (rOS) داشته، اپ استور جداگانه‌ای خواهد داشت و از نمایشگر پیشرفته‌ای بهره‌مند خواهد بود که مناسب چشم کاربران طراحی و توسعه یافته است.

همچنین شما می‌توانید به کمک کنترلرهای لمسی، جسچرهای حرکتی دست یا از طریق فرامین صوتی آن را کنترل کنید.

شایعات مختلف حاکی از آن است که این محصول برای انتهای سال جاری میلادی برای معرفی آماده خواهد شد. اما اگر مشکلاتی در حوزه تولید آن پیش آید، احتمالا شاهد عرضه با تاخیر آن در سال آینده خواهیم بود.

ایرپادز پرو ۲ ؛ محصول جدید اپل

تصویر AirPods Pro اپل

تصویر AirPods Pro اپل

با این حال که مدت زمان زیادی از عرضه ایرپادز پرو می‌گذرد، اما تا به حال شاهد بروزرسانی و ارائه نسخه جدید آن نبوده‌ایم. حال طبق اطلاعات جدید به دست آمده، ظاهرا باید منتظر معرفی نسل دوم آن در فصل پاییز سال جای میلادی باشیم.

خوشبختانه به نظر می‌رسد که طراحان و مهندسان اپل در حال کار روی این محصول هستند. ایرپادز پرو ۲ از نظر طراحی با تغییراتی روبرو خواهد شد و بر اساس شایعات، دنباله آن که به میکروفون منتهی می‌شود، حذف شده و چیزی شبیه هدفون‌های بی سیم جدید سامسونگ را شاهد خواهیم بود. این تغییر همچنین روی کیس شارژ آن نیز تأثیر گذاشته و باعث کوچک‌تر شدن آن خواهد شد.

همچنین انتظار می‌رود که کیفیت صدا و عمر مفید باتری با بهبود چشمگیری روبرو شود. حرف و حدیث‌هایی در مورد اضافه شدن چیپست جدیدی به این محصول شنیده می‌شود که قابلیت‌های تازه‌ای را با خود به ارمغان خواهد آورد.

اپل واچ سری ۸

تصویر طرح مفهومی اپل واچ سری ۸

تصویر طرح مفهومی اپل واچ سری ۸

مانند آیفون‌ها، ساعت هوشمند اپل هم با بروزرسانی‌های سالانه همراه شده و این قضیه در سال جاری میلادی نیز صادق خواهد بود. به این ترتیب امسال مانند سال‌های گذشته، باید شاهد رونمایی از نسل جدید اپل واچ با نام Apple Watch Series 8 باشیم.

بسیاری از شایعات، از اضافه شدن قابلیت‌های جدیدی در حوزه سلامت حکایت دارند. از جمله محتمل ترین ویژگی‌های تازه‌ای که به اپل واچ سری ۸ اضافه می‌شود، می‌توان به سنسور تشخیص دمای بدن و حسگری که به شما در درمان آپنه خواب کمک می‌کند، اشاره کرد. حرف و حدیث‌هایی در مورد قابلیت تشخیص تصادف در این محصول نیز شنیده می‌شود.

یکی از اتفاقاتی که بارها در مورد آن صحبت شده و ممکن است بالاخره شاهد آن باشیم، اضافه شدن ویژگی پایش فشار و قند خون به Apple Watch است که در صورت روی دادن چنین اتفاقی، می‌توانیم بگوییم که عملکرد ساعت هوشمند اپل در حوزه سلامت وارد دنیای جدیدی خواهد شد.

مانند سال‌های گذشته، در فصل پاییز سال جاری میلادی انتظار رونمایی از نسل هشتم اپل واچ را خواهیم داشت.

محصول جدید اپل، مک مینی جدید

تصویر طرح مفهومی مک مینی ۲۰۲۲

تصویر طرح مفهومی مک مینی ۲۰۲۲

مک مینی را می‌توان محصول دیگری دانست که در آینده نزدیک، شاهد بروزرسانی آن خواهیم بود. شایعات زیادی در مورد روی دادن چنین اتفاقی در سال گذشته در رسانه‌های خبری مطرح شد، اما به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۲ برای این اتفاق محتمل‌تر باشد.

حرف و حدیث‌های زیادی از جمله اعمال تغییرات در زبان طراحی این محصول شنیده می‌شود که ماحصل آن، عرضه دستگاهی با ضخامت کمتر و ابعاد کوچک‌تر خواهد بود. همچنین شایعاتی در مورد عرضه این دیوایس در رنگ‌های جدید و متفاوت شنیده می‌شود که این اتفاق، مطمئنا به مذاق کاربرانی که در منزل یا محیط کار از آن استفاده خواهند کرد، خوش می‌آید.

برخی منابع خبری بر این باور هستند که مک مینی ۲۰۲۲ در دو مدل با تراشه M2 و M2 Pro رونمایی می‌شود که این اتفاق می‌تواند یک موضوع شگفت انگیز به حساب آید. چرا که پردازنده‌ای قدرتمند درون یک دستگاه کوچک قرار خواهد گرفت که می‌تواند برای بسیاری از افراد کاربردی باشد. اما اگر چنین اتفاقی روی ندهد، احتمالا شاهد معرفی این محصول با تراشه M1 Pro یا حتی M1 Max باشیم.

اما در حوزه تاریخ رونمایی، با دو گزینه روبرو هستیم. مورد اول ممکن است در رویداد WWDC 2022 که ۱۶ خرداد برگزار می‌شود، این دستگاه معرفی شود و در صورتی که چنین اتفاقی روی ندهد، زمان رونمایی از آن به سه ماهه چهارم سال جاری میلادی موکول خواهد شد.

خانواده آیفون 14

تصویر طرح مفهومی آیفون ۱۴

تصویر طرح مفهومی آیفون ۱۴

مطمئنا همه کاربران و اهالی دنیای تکنولوژی منتظر این اتفاق هستند، اما باید اشاره کنیم که سری آیفون ۱۴ در سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد. متأسفانه طبق شایعات شنیده شده، احتمالا اپل از نسخه مینی در این سری صرف نظر خواهد کرد. ظاهرا آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۳ مینی با فروش قابل ملاحظه‌ای روبرو نشدند و دلیل این استراتژی، چنین اتفاقی بوده است.

به جای نسخه مینی، اپل از دو آیفون ۶.۱ و دو آیفون ۶.۷ اینچی رونمایی خواهد کرد که در هر دو سایز، شاهد یک نسخه معمول و یک نسخه پرو خواهیم بود.

شایعاتی در مورد حذف ناچ از آیفون‌های سال جاری به گوش می‌رسد. البته این اتفاق به صورت کامل روی نخواهد داده و مانند تصویر بالا، یک حفره برای دوربین سلفی و حفره‌ای دیگر برای قرارگیری سنسورهای تشخیص چهره همچنان وجود خواهد داشت. همچنین برخی منابع خبری بر این باور هستند که اپل از سنسور تشخیص اثر انگشت (تاچ آیدی) تعبیه شده درون نمایشگر استفاده خواهد کرد. اما احتمال روی دادن چنین اتفاقی بسیار کم است.

مک بوک ایر جدید

تصویر طرح مفهومی مک بوک ایر جدید

تصویر طرح مفهومی مک بوک ایر جدید

یکی از دیوایس‌هایی که احتمال زیادی برای معرفی آن در رویداد ماه مارس می‌رفت، نسل جدید مک بوک ایر بود. اما این اتفاق متأسفانه روی نداد.

نسل جدید این محصول با تغییرات مهمی همراه خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به تغییر شکل ظاهری آن اشاره کرد. مک بوک ایر دستگاهی است که انتهای بدنه در قسمت لولا از ضخامت بیشتری برخوردار بوده و هرچه به سمت ترکپد آن حرکت کنید، ضخامت کمتر می‌شود. اما در مدل جدیدی که امسال شاهد معرفی آن خواهیم بود، این زبان طراحی کنار رفته و بدنه آن مانند مک بوک پرو به حالت تخت و صاف درمی‌آید. همچنین پیش بینی می‌شود که اپل از تراشه M2 در این محصول کمک خواهد گرفت و به این ترتیب، با یک دستگاه قدرتمند روبرو خواهیم بود.

اگر به خاطر داشته باشید، آیمک ۲۴ اینچی که در سال ۲۰۲۱ شاهد رونمایی از آن بودیم، با رنگ بندی جدید و جذابی همراه بود. حالا طبق شایعات، نسخه جدید مک بوک ایر نیز مانند تصویر بالا چنین تغییری را به خود خواهد دید و حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز احتمالا به رنگ سفید تبدیل خواهد شد.

حالا که صحبت از حاشیه به میان آمد، باید بگوییم که مک بوک ایر ۲۰۲۲ احتمالا از حاشیه‌های اطراف نمایشگر بیشتری برخوردار خواهد بود و ابعاد صفحه نمایش هم بر اساس حرف و حدیث‌های نقل شده، افزایش پیدا می‌کند. همچنین شایعاتی در مورد مجهز شدن این محصول به پنل مینی ال ای دی هم به گوش می‌رسد.

برخی منابع خبری بر این باور هستند که نسل جدید این دستگاه میزبان پورت‌های جدید خواهد بود، اما انتظار نمی‌رود که درگاه USB-A یا SD Card مانند مک بوک پرو ۱۶ اینچی به این محصول اضافه شود. متاسفانه هنوز تاریخ دقیقی برای رونمایی از این دیوایس اعلام نشده است. اما پیش بینی می‌شود که سه ماهه چهارم سال جاری، زمانی است که کوپرتینویی‌ها برای معرفی مک بوک ایر ۲۰۲۲ انتخاب کرده‌اند.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + پنج =