اخبار اپل

اپل tvOS 17 را معرفی کرد؛ آنچه باید درباره این آپدیت بدانید

اپل tvOS 17 را معرفی کرد؛ آنچه باید درباره این آپدیت بدانید

تی وی او اس ۱۷ در رویداد WWDC 2023 در کنار آی او اس ۱۷ و سایر سیستم عامل‌های جدید معرفی شد. در این مطلب با قابلیت‌های این پلتفرم بیشتر آشنا خواهیم شد…

معرفی و رونمایی از tvOS 17

نسخه جدید سیستم عامل اپل تی وی با نام tvOS 17 میزبان رابط کاربری جدیدی در بخش کنترل سنتر است و از سوی دیگر، اگر ریموت کنترل این دستگاه را درون منزل گم کرده‌اید، سیستمی برای یافتن آن در نظر گرفته شده است و نیز برای علاقمندان به حوزه اسکرین سیور، آپشن‌های جدیدی فراهم شده است.

همچنین برای نخستین بار، شاهد اضافه شدن اپلیکیشن FaceTime به اپل تی وی هستیم که با کمک قابلیت Continuity Camera، می‌توانید از دوربین آیفون یا آیپد برای مکالمه تصویری با دوستان خود روی نمایشگری بزرگ‌تر (مانند تلویزیون) استفاده کنید.

اپل تی وی ۲۰۲۲

دستگاه Apple TV 4k 2022 و ریموت آن

از طرفی دیگر به لطف ویژگی SharePlay می‌توانید ضمن تماس تصویری با دوستان، محتوای نمایشگر خود را با دیگران به اشتراک گذاشته یا به همراه دوستان یا اعضای خانواده (در صورت دور بودن از آن‌ها)، به تماشای فیلم و سریال بپردازید.

اپل همچنین متعهد شده است که قابلیت Continuity Camera را به صورت API برای اپل تی وی در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد و به این ترتیب توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهایی مانند Zoom و WebEx نیز می‌توانند از این ویژگی در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند.

نمایی از کنترل سنتر تی وی او اس ۱۷

نمایی از کنترل سنتر تی وی او اس ۱۷

هنوز مشخص نیست که قابلیت Find My برای شناسایی محل ریموت کنترل اپل تی وی چگونه کاربردی خواهد داشت؛ اما به نظر می‌رسد که آیفون شما قادر خواهد بود کمک دریافت سیگنال‌های بلوتوث، محل آن را تشخیص داده و داده‌های به دست آمده را به اپلیکیشن Find My انتقال دهد.

نسخه عمومی تی وی او اس ۱۷ در فصل پاییز امسال به صورت عمومی برای دارندگان ستاپ باکس اپل تی وی ارائه خواهد شد. در کنفرانس WWDC 23 اپل از محصولات فیزیکی جدیدی نیز رونمایی کرد. معرفی اپل پرو ویژن که اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل است را در مطلب لینک شده می‌توانید مطالعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 6 =