اخبار اپل

نسل جدید Apple TV با چیپ A15 رونمایی شد

نسل جدید Apple TV با چیپ A15 رونمایی شد

به دنبال انتشار تیزرِ در شب ۱۸ اکتبر ۲۰۲۲، در حساب توییتری «تیم کوک»، نسل جدید Apple TV با چیپ A15 رونمایی شد. مدل جدید اپل تی وی از تراشه A15 Bionic، استاندارد +HDR10، ریموت کنترل جدید Siri Remote با پورت USB-C و موارد دیگر بهره‌مند شده است.

اپل تی وی ۲۰۲۲ با تراشه A15 Bionic

از نظر طراحی، اپل تی وی 4K جدید شبیه نسل قبل است و تنها تفاوت وجود لوگوی اپل بدون کلمه «TV» در بالای دستگاه است. بزرگ‌ترین تغییر در مدل جدید، سخت‌افزار آن است. در حالی که اپل تی وی سال ۲۰۲۱ با تراشه A12 Bionic عرضه شده بود، نسل جدید با تراشه قدرتمند A15 Bionic، همان تراشه مصرفی در آیفون ۱۳، معرفی شده است.

اپل تی وی ۲۰۲۲

دستگاه Apple TV 4K 2022 و ریموت آن

تراشه A15 Bionic حدود ۵۰ درصد سریع‌تر از A12 Bionic است و تراشه گرافیکی هم ۳۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند. به گفته اپل، استفاده از این تراشه باعث شده عملکرد گرافیکی بهتر شود و پیمایش tvOS راحت‌تر و روان‌تر و مهم‌تر از همه اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین بی‌نقص باشد.

نسل جدید ستاپ باکس اپل تی وی با چیپ A15 رونمایی شد و از استاندارد +HDR10 هم پشتیبانی می‌کند که در تلویزیون‌های سامسونگ، پاناسونیک و تی سی ال استفاده می‌شود. البته این دستگاه با اتصال به تلویزیون یا سیستم‌های صوتی سازگار، از فناوری‌های Dolby Vision و Dolby Atmos هم پشتیبانی می‌کند.

اپل دیروز نسل جدید Apple TV 4K را معرفی کرد؛ قدرتمندتر، سرگرم‌کننده‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از همیشه! کیفیت سینمایی چشم‌گیر از ویژگی‌های غیرقابل انکار این محصول جدید است. اپل تی وی جدید با استفاده از تراشه A15 Bionic که عملکردی سریع‌تر و گیم‌پلی روان‌تری ارائه می‌دهد، گزینه‌های بی‌پایانی برای سرگرمی تمام اعضای خانواده فراهم می‌کند. پشتیبانی از +HDR10 در کنار Dolby Vision بهترین کیفیت ممکن را پدید می‌آورد و کاربران می‌توانند از فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌شان با بالاترین کیفیت ممکن لذت ببرند.

اپل تی وی با چیپ A15

ریموت کنترل Siri Remote که سال گذشته بازطراحی شده بود، حالا به جای پورت لایتنینگ از پورت USB-C برای شارژ استفاده می‌کند. به گفته اپل، به‌روزرسانی tvOS 16 اواخر امسال عرضه می‌شود و رابط جدیدی برای سیری و برخی ویژگی‌های جدید دیگر به همراه خواهد داشت.

قیمت نسل جدید اپل تی وی ۲۰۲۲

نسل جدید Apple TV 4K در فروشگاه آنلاین اپل قابل سفارش است و از ۴ نوامبر در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. قیمت پایه ۱۲۹ دلار برای مدل وای‌فای با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی خواهد بود و مدل جدید که از وای‌فای و اترنت پشتیبانی می‌کند و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد، با قیمت ۱۴۹ دلار به فروش خواهد رسید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 3 =