اخبار اپل

دستگاه هایی که از iPadOS 17 پشتیبانی می کنند

دستگاه هایی که از iPadOS 17 پشتیبانی می کنند

اپل در کنفرانس WWDC 2023 که ۱۵ خرداد برگزار شد، آیپد او اس ۱۷ را معرفی کرد. سیاست همیشگی اپل این است که تا حد امکان تمام دستگاه‌ها، حتی آیپد های قدیمی‌تر، از آخرین نسخه پشتیبانی کنند و عملکرد سخت‌افزاری آن‌ها دچار مشکل نشود؛ آیا این سیاست برای آیپد او اس ۱۷ نیز صدق می‌کند؟ با هم فهرست دستگاه هایی را که از آپدیت آیپد او اس ۱۷ پشتیبانی می کنند مرور می‌کنیم.

ویژگی های کلیدی iPadOS 17

اپل ویژگی‌های آیپد او اس ۱۷ را این‌طور بیان می‌کند:

اپل iPadOS 17 را رونمایی کرد و روش‌های کاملا جدیدی برای شخصی‌سازی لاک اسکرین و تعامل با ویجت‌ها را در اختیار کاربران قرار داد. قابلیت AutoFill کار با فایل‌های پی‌دی‌اف را از همیشه ساده‌تر کرده و به طور خودکار فیلدها را شناسایی و تکمیل می‌کند. برنامه Notes تجربه جدیدی را برای علامت‌گذاری و همکاری روی پی‌دی‌اف‌ها ایجاد می‌کند.

آیپد او اس ۱۷ با ویجت‌های تعاملی و شخصی‌سازی هرچه بیشتر معرفی شد!

آیپد او اس ۱۷ با ویجت‌های تعاملی و شخصی‌سازی هرچه بیشتر معرفی شد!

برنامه Messages به‌روزرسانی‌های مهمی از جمله تجربه استیکرهای جدید دارد و کاربران می‌توانند در فیس تایم پیام‌های صوتی یا تصویری ارسال کنند. برنامه Health با نمودارهای تعاملی به آیپد آمده و HealthKit این امکان را به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا تجربیات خلاقانه خود را روی صفحه‌نمایش آیپد پیاده کنند. نسخه بتای آیپد او اس ۱۷ هم‌اکنون در دسترس است و نسخه رسمی و عمومی آن پاییز امسال عرضه خواهد شد.

«کریگ فدریگی»، معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل می‌گوید: «iPadOS به کاربران این امکان را می‌دهد قدرت عمل زیادی روی آیپد داشته باشند و حالا آیپد او اس ۱۷ تجربه‌ای شخصی‌تر و توانمندتر ارائه می‌کند. آیپد او اس ۱۷ با ویجت‌های تعاملی روی لاک اسکرین، آپدیت‌های جذاب برای PDF و Notes و هم‌چنین پیشرفت‌های چشم‌گیر در پیام‌ها و فیس‌تایم، روش‌های بیشتری را پیش روی کاربران قرار می‌دهد تا کارها آسان‌تر و سریع‌تر انجام شود».

آیپد او اس ۱۷

آیپد او اس ۱۷ روی آیپد من نصب می‌شود؟

می‌توانید آیپد او اس ۱۷ را روی تمام مدل‌های زیر نصب کنید:

  • آیپد مینی (نسل ۵ به بعد)
  • آیپد (نسل ۶ به بعد)
  • آیپد ایر (نسل ۳ به بعد)
  • آیپد پرو (همه مدل‌ها به جز نسل اول ۱۲.۹ اینچی)

نحوه پیدا کردن مدل آیپد و نسخه iPadOS

  1. تنظیمات (Settings) را باز کنید.
  2. گزینه General و بعد About را انتخاب کنید.

در این قسمت می‌توانید مدل آیپد و نسل آن را ببینید.

برای چک کردن نسخه iPadOS مراحل زیر را طی کنید:

  1. تنظیمات (Settings) را باز کنید.
  2. سپس General و گزینه Software Update را انتخاب کنید.

در این قسمت می‌توانید آخرین نسخه نصب شده آیپد او اس را بررسی کنید و اگر نسخه جدیدی قابل به‌روزرسانی باشد، در این قسمت دیده می‌شود.

دستگاه هایی که از آپدیت آیپد او اس ۱۷ پشتیبانی می کنند

پیدا کردن نسخه آیپد او اس

در آخر

بروزرسانی آپدیت او اس ۱۷، پاییز امسال بصورت عمومی عرضه خواهد شد. اگر دستگاه شما از iPadOS 17 پشتیبانی می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً تا عرضه عمومی صبر کنید و از آپدیت به نسخه‌های بتا خودداری کنید؛ چرا که نسخه‌های بتا، عموماً دارای ایرادات اساسی هستند و ممکن است برخی از برنامه‌ها با اختلال مواجه شود.

در کنار معرفی آیپد او اس و آی او اس ۱۷، اپل از واچ او اس ۱۰ رونمایی کرد. در این نسخه از سیستم عامل اپل واچ نیز شاهد تغییرات ظاهری بسیاری بودیم که خواندن آن مطلب را پیشنهاد می‌کنیم.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 15 =