اخبار اپل

نگاه اولیه به اپلیکیشن های اپل تی وی و اپل موزیک روی ویندوز

تقریبا یک سال پیش بود که مایکروسافت و اپل اعلام کردند که کاربران ویندوز به زودی می‌توانند اپلیکیشن اختصاصی اپل‌ تی‌وی و اپل موزیک را روی دستگاه‌های خودشان نصب کنند. اگر پیش از این قصد داشتید که از این سرویس‌ها استفاده کنید، باید از نرم‌افزار آیتونز یا مرورگر خود استفاده می‌کردید. با فراسیب همراه باشید تا نگاه اولیه‌ای به این نرم‌افزار‌ها روی ویندوز داشته باشیم.

اپل موزیک و اپل تی وی پلاس روی ویندوز

همان‌طور که انتظار می‌رفت، اپل بالاخره نرم‌افزار اختصاصی را برای استفاده از اشتراک اپل موزیک و اپل‌ تی وی پلاس معرفی کرد. این نرم‌افزار‌ها با استفاده از به روز‌ترین تکنولو‌ژ‌ی‌های موجود نوشته شده‌اند تا کاربران نگرانی‌هایی مثل مصرف بالای رم یا قدیمی بودن رابط‌کاربری که در نرم‌افزار آیتونز وجود داشت را نداشته باشند. هر دو این‌ نرم‌افزار‌های رابط‌کاربری شبیه به نسخه‌های مک‌او‌اسی خود دارند ولی به طور نامحسوسی از المان‌های ویندوز‌ هم استفاده شده تا کاربران را در رابط‌کاربری ویندوز هم نگه دارد.

اپلیکیشن اپل تی وی در ویندوز

اپلیکیشن اپل تی وی در ویندوز

اگر نگاهی به نرم‌افزار Apple TV در ویندوز بیندازیم، رابط‌کاربری بسیار شبیه به چیزی است که در نسخه‌های تلویزیون هوشمند یا ایکس‌باکس دیده بودیم. کاربران می‌توانند محتواهایی که در اپل تی‌وی وجود دارد مانند، اپل تی‌وی پلاس (+Apple TV)، شبکه‌ها اپل تی‌وی (Apple TV Channels) و فیلم و سریال‌های موجود در فروشگاه آیتونز (iTunes Store) را مشاهده کنند. در صورتی که دستگاه شما پشتیبانی می‌کند، می‌توانید این محتواها را با کیفیت 4K HDR استریم کنید.

در مورد اپلیکیشن Apple Music در ویندوز هم همه چیز تقریبا شبیه به نسخه‌ای بوده که در مک‌او‌اس وجود دارد و تنها کمبود قابل ملاحظه‌ای که وجود دارد، نبودن بخش متن آهنگ (lyrics) است. کاربرانی که پیش از این از آیتونز استفاده می‌کردند هم می‌توانند به کتابخانه آهنگ‌های موجود در آیتونز دسترسی داشته باشند و تمامی اطلاعات آن به طور خودکار به نرم‌‌افزار جدید منتقل می‌شود.

اپل موزیک در ویندوز

اپل موزیک در ویندوز

در آخر

شاید این بیان این موضوع جالب باشد که کارکرد نرم‌افزار آیتونز پس از نصب اپل موزیک روی ویندوز متوقف می‌شود. در پیامی که نمایش داده می‌شود، به این موضوع اشاره کرده که به زودی نسخه جدید آیتونز منتشر می‌شود که در آن می‌توانید به کتاب‌های صوتی (audiobooks) و پادکست‌ها (podcasts) دسترسی داشته باشید. دلیل نمایش این پیام این است که نرم‌افزار اپل موزیک این ویژگی را ندارد که پادکست‌ها موجود را پخش کند و نرم‌افزار اپل پادکست (Apple Podcasts) هم همچنان به صورت انحصاری فقط روی دستگاه‌های اپلی در دسترس است.

منبع محتوا: 9to5mac.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مبین محمدی

از وقتی که یادمه سرم تو کامپیوتر بوده و تقریبا هم چهار پنج سالی هست که به صورت تمام وقت یک گیک هستم به صورت پاره‌وقت تولید محتوا می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + شش =