اخبار اپل

آیا باید منتظر مک های جدید اپل در رویداد WWDC 2023 باشیم؟

آیا باید منتظر مک های جدید اپل در رویداد WWDC 2023 باشیم؟

به نظر می‌رسد که مک های جدید اپل در صف انتظار بوده و کوپرتینویی‌ها رویداد پیش رو، یعنی WWDC 2023 را برای معرفی آن‌ها در نظر گرفته‌اند…

دوشنبه، ۱۵ خرداد، رأس ساعت ۲۰:۳۰ به وقت کشور عزیزمان،‌ کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل با نام WWDC 2023 به صورت رسمی برگزار خواهد شد که قسمت اعظم آن به رونمایی از آی او اس ۱۷، آیپد او اس ۱۷ و مک او اس ۱۴ اختصاص پیدا خواهد کرد؛ اما شایعاتی در مورد معرفی دیوایس‌های جدید از جمله هدست واقعیت ترکیبی اپل هم از گوشه و کنار شنیده می‌شود. اما در کنار تمام این اتفاق‌ها، ظاهرا باید انتظار رونمایی از مک‌های جدید را نیز داشته باشیم که این موضوع به لطف آقای مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ رسانه‌ای شده است.

مک های جدید اپل در راه هستند…

در حالی که تنها ۴ روز تا روز موعود باقی مانده، آقای مارک گرمن در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که قسمتی از رویداد پیش رو به معرفی مک‌های جدید اختصاص پیدا خواهد کرد و در کنار آن، باید منتظر رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی اپل نیز باشیم.

خط تولید مک های اپل در سال ۲۰۲۳

خط تولید مک های اپل در سال ۲۰۲۳

در حال حاضر، جای تعجبی نیست اگر هدست جدید با نام Apple Reality Pro را در این رویداد از نزدیک ببینیم؛ چرا که سال‌ها شایعات مختلف در مورد آن در رسانه‌های خبری و دنیای تکنولوژی مطرح می‌شود و پس از معرفی اپل واچ در سال ۲۰۱۴، می‌توان آن را بزرگ‌ترین دیوایس جدیدی دانست که به دسته محصولات این شرکت آمریکایی اضافه خواهد شد. برای نخستین بار، اپل از متخصصان VR برای حضور در این رویداد دعوت کرده است که همین موضوع، حدس و گمان‌ها در مورد رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی اپل را افزایش داده است.

اگر در مورد رویداد پیش رو هیجان‌زده هستید، می‌توانید مطلب انتظارات از رویداد WWDC 2023 را مطالعه کنید تا در جریان چند و چون این اتفاق بزرگ قرار گیرید.

آقای مارک گرمن در خلال صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که مک‌های جدید اپل با تراشه M3 در پایان سال جاری میلادی رونمایی خواهند شد، اما مک بوک ایر ۱۵ اینچی با پردازنده M2 یکی از دیوایس‌هایی است که می‌توان انتظار معرفی آن در رویداد WWDC 2023 را داشت.

اپل به تازگی مک بوک پرو و مک مینی جدید با تراشه M2 (و مدل‌های مختلف آن) را معرفی و روانه بازار کرده است و بعید به نظر می‌رسد که شاهد تغییراتی در این حوزه باشیم. بحث آیمک هم که به میان می‌آید، آقای گرمن بر این باور است که اپل تصمیم گرفته تا این تراشه را روی دستگاه یاد شده قرار نداده و از این موضوع صرف نظر خواهد کرد.

مک بوک پرو ۱۶ اینچ در کنار مک استودیو

مک بوک پرو ۱۶ اینچ در کنار مک استودیو

در انتها

اما از چرخه مک‌ها چه باقی می‌ماند؟ برای پاسخ به این سوال، می‌توانیم به مک پرو و Mac Studio اشاره کنیم. اپل به تازگی با ارسال ایمیلی به خرده فروشی‌ها،‌ اعلام کرده است که طرح تعویض مک استودیو از هفته آینده آغاز خواهد شد!

در این پیام همچنین آمده است که مک بوک ایر با تراشه M2 و نسخه ۱۳ اینچی مک بوک پرو هم در این طرح پذیرفته خواهند شد. آیا هفته آینده باید منتظر رونمایی از تراشه M3 و مک استودیو جدید باشیم؟ آیا بالاخره مک پرو با تراشه اپل سیلیکون معرفی و روانه بازار خواهد شد؟ صادقانه باید بگوییم که هنوز هیچ چیز مشخص نیست. اما می‌توان گفت که مک های جدید اپل در راه هستند و تا پایان کنفرانس پیش رو باید منتظر بمانیم و ببینیم کوپرتینویی‌ها چه تصمیمی در این حوزه گرفته‌اند.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =