اخبار اپل

سرانجام، هدست واقعیت ترکیبی Apple Vision Pro معرفی شد!

هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده Apple Vision Pro معرفی شد!

اپل بالاخره به صورت رسمی از هدست واقعیت ترکیبی خود با نام Apple Vision Pro رونمایی کرد. هدستی که دنیای دیجیتال را به جهان واقعی وصل می‌کند. کوپرتینویی‌ها نام این فناوری را Spatial Computing نامیده‌اند.

اپل ویژن پرو رسما پا به دنیای تکنولوژی گذاشت

هدست اپل ویژن پرو

هدست اپل ویژن پرو

اپل ویژن پرو با دست‌ها، چشم‌ها و صدای شما کنترل می‌شود. دو انگشت خود را به هم زده تا کلیک کنید یا برای اسکرول کردن، فقط کافی‌ست انگشتانتان را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید؛ شبیه به نیشگون گرفتن هوا!

هدست Apple Vision Pro اوایل سال بعد میلادی یعنی ۲۰۲۴ عرضه می‌شود. با قیمتی سرسام‌آور! ۳۴۹۹ دلار ناقابل.

ویژن پرو و مک به سرعت با یکدیگر همگام شده و می‌توانید کار خود را با هدست ادامه دهید. فقط کافی‌ست مک شما در کنارتان باشد تا ادامه کار خود را با صفحه نمایشی بی‌حد و مرز انجام دهید.

تصویر Apple Vision Pro

تصویر Apple Vision Pro

اپل ویژن پرو با تراشه M2 و یک تراشه کمکی به نام R1 فعالیت می‌کند. با این هدست و به سادگی فشار دادن یک دکمه، می‌توانید عکس یا ویدیو Spatial ثبت کنید.

همچنین می‌تواند محیط اطراف شما را شبیه به سالن تئاتر کرده و نور اطراف را به حداقل برساند.

اپل ادعا کرده است که هدست Apple Vision Pro نه داغ است و نه سنگین. جالب است بدانید CEO والت دیزنی نیز در کنفرانس WWDC 23 حضور داشته و اظهار کرد که با همکاری دیزنی و اپل، حالا می‌توانید به تمام دنیای دیزنی سفر کنید؛ کنسرت‌ها، ورزش‌ها، زیر اقیانوس، همه و همه با VR.

اگر همیشه عینک طبی بر چشم دارید، اپل برای شما نیز راه حل دارد. با همکاری اپل و شرکت Zeiss می‌توانید لنز طبی مخصوصی سفارش دهید تا با اتصال مگنتی به اپل ویژن پرو، بتوانید از این هدست استفاده کنید.

با فناوری microLED هر لنز این هدست ۲۳ میلیون پیکسل را تشکیل می‌دهد (بیشتر از کیفیت 4K برای هر چشم) به همین دلیل مصرف باتری آن بسیار بالاست؛ ۲ ساعت با باتری اکسترنال. همچنین می‌توانید هدست را به برق وصل کرده تا نامحدود از آن استفاده کنید.

برای تماس‌های FaceTime خود نیز، هدست راه حل ویژه‌ای دارد. با گرفتن هدست روبروی صورت خود و اسکن سه بعدی چهره شما، یک نمونه بسیار شبیه شما را بصورت زنده و پویا برای آن طرف تماس نمایش می‌دهد.

امنیت و حریم شخصی هدست Apple Vision Pro

اپل ویژن پرو با اسکن چشم شما، قفل هدست را باز می‌کند. اسم این ویژگی Optic ID نام دارد. اپل ادعا می‌کند حتی دوقلوهای همسان نیز با این سیستم به راحتی می‌توانند از اپل ویژن پرو استفاده کنند و نگران حریم شخصی خود نباشند.

همچنین در زمانی که شما در حال وبگردی هستید، هیچ سایتی امکان ردیابی حرکت چشم شما را روی صفحه ندارد و فقط زمانی که بر روی جایی کلیک می‌کنید، اطلاعات عمل شما برای سایت فرستاده می‌شود.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم دیگر محصولاتی که در کنفرانس WWDC 23 معرفی شدند را مشاهده کنید؛ محصولاتی مثل مک بوک ایر ۱۵.۳ اینچی، مک پرو M2 Ultra و مک استودیو M2 Max و M2 Ultra.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 5 =