اخبار اپل

اپل پورت شارژ آیفون ۱۵ را تغییر می دهد اما نه مثل قبل!

اپل پورت شارژ آیفون ۱۵ را تغییر می دهد اما نه مثل قبل!

اپل قصد دارد در ۱۲ سپتامبر (۱۲ شهریور) خانواده آیفون ۱۵ را معرفی کند و با این اتفاق، قرار است شاهد تغییراتی در پورت شارژ آیفون ۱۵ باشیم. با این حال جالب است بدانید که این‌بار نحوه شارژ تغییری نخواهد کرد.

مروری بر گذشته پورت شارژ آیفون

پورت شارژ 30 پین اپل

16 سال پیش اولین آیفون، از پورت شارژ 30 پین اپل که در خط تولید آیپاد هم استفاده می‌شد، بهره‌مند شد. اما با نگاهی به گذشته، کمی سخت است که باور کنیم اپل تنها پنج مدل از آیفون را با پورت شارژ اصلی تولید کرده است. اپل این پورت شارژ را در آیفون، آیفون 3G، آیفون 3GS، آیفون 4 و آیفون 4S استفاده کرده است.
این گزینه بهترین انتخاب برای آیفون بود که از پورت 30 پین استفاده کند. با این حال کانکتور آن فقط زمانی که به‌سمت جلو قرار می‌گرفت، وصل می‌شد و دیگر با دندانه‌هایی در دو طرف قفل نمی‌شد. با تمام این تفاسیر زمانی که آیفون 5 در سال 2012 با پورت لایتنینگ فعلی وارد بازار شد، واکنش عمومی مردم چندان مثبت نبود. این موضوع تا حد زیادی به آیپاد بر می‌گشت و به‌دلیل محبوبیت آن، استفاده از کانکتور 30 پین هم در بین کاربران به‌خوبی جا افتاده بود. زمانی هم که آیفون 5 عرضه شد، کمبود آداپتور 30 پین به لایتنینگ کمکی به محبوبیت پورت لایتنینگ نکرد.

کابل لایتنینگ به USB-C

از آیفون 5 تا آیفون XS (به غیر از پرو 11) کابل USB-A به لایتنینگ در دسترس قرار گرفت. همچنین اپل آداپتور شارژر اورجینال را نیز در جعبه قرار داد. اما از زمان عرضه آیفون 11 پرو، برای دسترسی به شارژ سریع‌تر، یک کابل USB-C به لایتنینگ در دسترس مشتریان قرار گرفت. 

یک سال بعد، اپل تصمیم گرفت برای حمایت از حفظ محیط زیست و نجات زمین دیگر از آداپتور شارژر در محصولات خود استفاده نکند و فقط USB-A به Lightning را با USB-C به Lightning برای آیفون 12 جایگزین کرد. از آن زمان مشتریان هنوز در حال کشف مزایای شارژ سریع‌تر با USB-C به لایتنینگ و آداپتور برق 20 واتی آیفون خود هستند. 

کابل لایتنینگ به USB-C

زمان تغییر رسیده است

این روزها، اپل به شما این امکان را می‌دهد که همه محصولاتش مانند مک بوک، آیپد، ریموت اپل تی‌وی و هدفون بیتس به جز آیفون را با USB-C شارژ کنید. اما این موضوع با عرضه و تغییر پورت شارژ آیفون ۱۵ متحول خواهد شد؛ حتی اگر اپل هم خیلی تمایل به این‌کار نداشته باشد زیرا که اتحادیه اروپا شارژر تایپ سی را اجباری کرده است. برای بسیاری از ما کوچ کردن از درگاه لایتنینگ به USB-C به‌دلیل این‌که در تمام این سال‌ها اپل اصرار بر استفاده از محصول انحصاری خود (درگاه لایتنینگ) داشته است، مقداری دیر شده است. اما از طرفی هم برای بسیاری دیگر، تغییر از درگاه Lightning به USB-C یک تغییر نه چندان مناسب به‌نظر می‌رسد؛ به این دلیل که اکوسیستم لایتنینگ برای بسیاری از افراد پر رونق بوده و سرمایه گذاری روی یک دوشاخه شارژ جدید می‌تواند برایشان دردسر ساز باشد.

آیا واقعا تغییر پورت شارژ آیفون ۱۵ مهم است؟

برای بسیاری از کاربران آیفون این‌که اپل از چه درگاه شارژی استفاده کند چندان اهمیتی ندارد و آن هم به این دلیل است که این کمپانی شش سال پیش قابلیت شارژ به‌صورت بی‌سیم را به محصول خود اضافه کرد. آیفون 8 و آیفون X اولین محصولات اپل بودند که از استاندارد شارژ Qi پشتیبانی می‌کردند و اپل تجربه استفاده از شارژر MagSafe را در آیفون 12 نیز بسیار بهبود بخشید.

شارژر MagSafe

احتمالا بین افرادی که از شارژ بی‌سیم استفاده می‌کنند و افرادی که مشتاقانه منتظر استفاده از پورت شارژ آیفون ۱۵ با پشتیبانی از USB-C هستند، تقابل زیادی وجود دارد. با این حال، برای برخی از مشتریان آیفون، انتقال از درگاه لایتنینگ به USB-C چندان اهمیتی نداشته و می‌توانند از همان شارژر MagSafe برای آیفون 15 خود نیز استفاده کنند.

منبع محتوا: 9to5mac

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =